کد خبر: ۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 13
رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی:
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی از افزایش سلامت مکمل‌های غذایی و دارویی کشور خبر داد و گفت:‌ وزارتخانه ‌های بهداشت، ورزش و سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌هازمینه‌های سالم‌سازی زنجیره تأمین مکمل‌های ورزشی را طراحی می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین :  عباس کبریایی‌زاده رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی در رابطه با سومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی در پاسخ به این پرسش که سومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ گفت: ما در دو سال گذشته سریال همایش‌های مکمل‌ها را داشتیم و از آن‌جایی که مکمل‌های رژیمی،‌ غذایی و دارویی در سلامت جامعه تأثیر دارند و بخش قابل توجهی از مصرف جامعه را مکمل‌های ویتامینه و املاح به خود اختصاص می‌دهند سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌ها یکی از اولویت‌های خودش را برگزاری همایش‌علمی در این ارتباط گذاشته است.

وی ادامه داد: در همایش‌های قبلی سعی کردیم به زنجیره تأمین سالم مکمل‌ها به طور عام بپردازیم و به بحث زنجیره تأمین سالم انواع مکمل‌هایی که در آن‌ها املاح،‌ ویتامین و عصاره‌های گیاهی وجود دارد و به عناوین مختلف در بیماری‌های حاد یا در بیماری‌های مزمن استفاده می‌شوند، توجه شود، بنابراین در همایش سوم که در تابستان امسال ( 28 تا 30 مرداد 94) برگزار می‌شود به یکی از مهم‌ترین مقوله‌های مکمل‌‌ها توجه شده است و آن‌هم مکمل‌هایی است که ورزشکاران استفاده می‌کنند.

کبریایی‌زاده درباره اولویت سومین همایش مکمل‌ها نیز بیان داشت: سندیکا با همکاری انجمن متخصصان علوم دارویی و سندیکای واردکنندگان مکمل‌ها و موسسه رسایش برنامه‌ریزی خود را این‌گونه انجام داده‌ است که در سومین همایش به طور اختصاصی به مکمل‌های ورزشی پرداخته شود. تلاش خواهد شد در این همایش اصول و مبانی زنجیره تأمین سالم مکمل‌های ورزشی، ‌روش‌ها و فنون کنترل کیفیت مکمل‌های ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس در ارتباط با زنجیره توزیع و عرضه سخنرانی‌های علمی را خواهیم داشت و چالش‌هایی که در ارتباط با دسترسی سالم به مکمل‌های ورزشی وجود دارد را در این همایش مورد بحث و بررسی قرار دهیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که پس از این همایش سیاست‌گذاران و حوزه‌های تأثیرگذار در بحث مکمل‌ها مسئولیت خود را در ارتباط با سلامت این دسته از فرآورده‌ها دوچندان ببینند. یکی از اولویت‌های کلیدی ما در سندیکا بر این متمرکز است که به سلامت مکمل‌ها توجه بیش‌تری داشته باشیم. وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان و سندیکای مربوطه در این همایش گردهم خواهند آمد تا بتوانیم زمینه‌های سالم‌سازی زنجیره تأمین مکمل‌های ورزشی را طراحی کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: