کد خبر: ۶۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 13
شفا آنلاین>سلامت>مفاصل بین مهره های کمر را اصطلاحاً فاست می نامند. اضافه وزن بیمار باعث وارد شدن بارهای بیش از حد بر این مفاصل سرعت تخریب آن (آرتروز) خواهد شد. کاهش وزن و تقویت عضلات حمایت کننده ستون فقرات نقش قابل توجهی در کاهش سرعت پیداش این تغییرات خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین - شایع ترین علت گردن درد ، اسپوندیلوز (آرتروز گردن) است. این حالت به ویژه در سنین بیش از پنجاه سالگی شایع تر است. اسپوندیلوز را به طور عامیانه آرتروز می نامند، ولی باید بدانیم که به کار بردن این اصطلاح برای ستون فقرات صحیح نیست. آیا می دانید: ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد مردم تا پنجاه سالگی دچار تغییرات شدید مستهلک شدن در مهره های گردن می شوند.

این میزان در سنین بالاتر به مراتب بیشتر است تا حدی که در دهه ی هفتم عمر، نود و پنج درصد مردها و بیش از هفتاد درصد زن ها را مبتلا می کند. شیوع تغییرات دژنراتیو ستون فقرات گردن در مردها بیش از زن ها است. بیشترین درگیری در مهره های پنج و شش، همچنین مهره های ششم و هفتم گردن دیده می شود، چون بیشترین تحریک مرتبط به این سطوح است.

ستون فقرات گردن از هفت مهره و دیسک های بین مهره ای تشکیل شده است. متحرک ترین قسمت کل ستون فقرات را همین مهره ها تشکیل داده و حرکات سر کاملاً وابسته به این مهره ها هستند.

ستون فقرات هم مثل هر ساختمان دیگر به طور طبیعی در معرض تغییرات ناشی از افزایش سن است، اما برخی مسائل مثل حرکات بیش از حد یا ناصحیح و استفاده ی نادرست از آن، سوانح رانندگی که باعث خمیدگی ناگهانی سر به جلو و سپس عقب می شوند

(Wiplash)، کارهای سنگین، حمل وسایل و اشیا روی سر (که در جامعه ی روستایی ما شایع است)، اختلالات مادرزادی و… سرعت و شدت پیدایش این تغییرات را بیشتر می کنند. از جمله ی این تغییرات می توان به تغییر ساختمان دیسک بین مهره ای، برجسته شدن آن به داخل کانال نخاعی یا سوراخ های بین مهره ای، پیدایش خارهای استخوانی در لبه ی مهره ها (استئوفیت) و حتی تغییر شکل و به هم خوردن انحنای طبیعی آن ها اشاره کرد.

هر یک از این تغییرات، بسته به محل، می توانند باعث فشار بر ریشه های عصبی یا حتی نخاع شوکی شوند و بیمار را علامت دار کنند. این علائم می توانند از درد بین دو کتف، گزگز انگشت یا انگشتان دست، سردرد، کاهش قدرت عضلانی، دردهای شدید گردن با انتشار به شانه و دست و… تا حتی فلج کامل بخشی از بدن متفاوت باشند. در برخی موارد قدرت راه رفتن و در بسیاری از موارد، توانایی استفاده از دست ها کاهش می یابد. بعضی بیماران مبتلا به آرتروز گردن با اختلالات اسفنکتری (ادرار و مدفوع) مراجعه می کنند.

علائم  آرتروز گردن
اغلب بیماران  مبتلا به آرتروز گردن با درد و محدودیت حرکتی ناحیه ی گردن مراجعه می کنند. بسته به محل فشار ممکن است علائم محدود به اندام فوقانی باشند (بی حسی، درد تیرکشنده به شانه یا دست و به ویژه پشت سر و کاهش قدرت عضلانی) یا اندام تحتانی را درگیر کنند (سفتی و اختلال در قدرت عضلانی پاها، اختلالات حسی، بی اختیاری یا احتباس ادرار و مدفوع) و گاهی نیز علائم در هر چهار اندام مشاهده می شوند.

در موارد نسبتاً پیشرفته آرتروز گردن ، معمولاً بیمار به صورت گشادگشاد و نامتعادل راه می رود. برای نوشتن مطالب مشکل دارد و کنترل کافی بر عضلات دستانش ندارد. به ویژه حرکات ظریف دارای اختلال هستند. در برخی از موارد بیمار اصلاً درد گردنندارد.

در واقع، در بسیاری از مواردی که با درگیری نسج نخاع (نه ریشه های عصبی) همراه هستند، درد علامت شایعی نیست. برخی از سردردها به ویژه سردردهای تیرکشنده از پشت سر که با حرکات یا برخی وضعیت های خاص پدید می آیند، درد بین دو کتف و درد شانه ها نیز از جمله علائمی هستند که می توانند در اثر اسپوندیلوز (آرتروز گردن) مشاهده شوند و متأسفانه پاسخ کمتری به درمان می دهند. برای بررسی و تأیید تشخیص اسپوندیلوز (آرتروز گردن) می توان از عکس رادیوگرافی ساده در چهار جهت، سی تی اسکن، و MRI استفاده کرد که هر یک ارزش خاص خود را دارند.

درمان  آرتروز گردن
نوع درمان آرتروز گردن با توجه به عوامل متعددی تعیین می شود. برای مثال، در مراحل اولیه و خفیف تر سعی می شود با کاهش فشار های وارده بر گردن و ستون فقرات، مثلاً با استفاده از گردن بندهای مخصوص برای مدت کوتاه، پرهیز از ورزش های غیر اصولی، عدم استفاده از بالش های بلند، نخوابیدن روی شکم، اصلاح روش مطالعه و کار با رایانه، کاهش مدت رانندگی و … همچنین استفاده ی کوتاه مدت و کنترل شده از داروهای ضد التهاب معمولی مانند Celebrex، ایندومتاسین، ایبوپروفن، استامینوفن و همچنین داروهای شل کننده ی عضلانی مثل متوکاربامول، وضعیت بیمار مبتلا به آرتروز گردن را تحت کنترل در آورده، از پیشرفت آسیب جلوگیری کرد.

اغلب موارد  آرتروز گردن با این درمان ها بهبود می یابند و نیازی به اقدامات تشخیصی درمانی بیشتر نخواهند داشت. در موارد مزمن یا پیشرفته تر، همچنین بیمارانی که با دردها یا عوارض دیگر مقاوم به درمان های معمولی مراجعه کرده اند، به انجام اقدامات تشخیصی بیشتری مثل رادیوگرافی ساده و یا حتی MRI نیاز است و نوع درمان براساس یافته های حاصل تعیین می شود. بسیاری از این بیماران مبتلا به آرتروز گردن هم با درمان های طبی مناسب و صحیح بهبود خواهند یافت. پیشگیری از عود این مشکلات با اصلاح روش زندگی و اجتناب از عوامل آسیب رسان میسر است.

پس از بهبودی کامل یا تقریباً کامل، حرکت درمانی با نظر پزشک متخصص و با همکاری تکنسین این رشته آغاز می شود. هدف اصلی از انجام این حرکات، بر طرف کردن اسپاسم، و کوتاهی عضلات ناحیه، همچنین افزایش محدوده ی حرکتی ستون فقرات است، ضمن اینکه بر طرف شدن ضعف عضلانی باعث حمایت بیشتر و بهتر از ستون فقرات خواهد شد.

نکته ی مهم: انجام حرکات ورزشی و حرکت درمانی، در مرحله ی حاد درد توصیه نمی شود.

گاه پس از انجام حرکت درمانی، درد و گرفتگی عضلات باعث آزار بیمار مبتلا به آرتروز گردن می شود که در این موارد استفاده از ضددردهای معمولی، ماساژ ملایم با ژل های موضعی ضد درد مثل پیروکسیکام، استفاده از حوله ی گرم یا کیسه ی آب گرم، همچنین دوش آب ولرم بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود.

در بیشتر موارد، تشدید درد در حد قابل تحمل و مختصر، اهمیت چندانی ندارد، اما در صورتی که انجام این حرکات موجب دردهای شدیدی شود، به ویژه اگر به شانه، بازو یا دست انتشار یابد، ادامه ی آن توصیه نمی شود و حتماً باید حرکت یا حرکاتی را که باعث پیدایش این درد شده اند، قطع کرد.

درمان جراحی  آرتروز گردن
در صورتی که دردهای بیمار مبتلا به آرتروز گردن شدید و ناتوان کننده باشند و به درمان طبی پاسخ مناسبی ندهند، همچنین در صورت بروز علائم عصبی مثل اختلالات حرکتی، کاهش قدرت عضلانی در یک یا چند اندام که با MRI گردن مطابقت و هم خوانی داشته باشد، به ویژه در موارد پیش رونده، پیدایش اختلالات عملکرد اسفنکترهای ادراری (شایع تر) به صورت بی اختیاری یا احتباس ادرار و مدفوعی (کمتر)، اختلال در راه رفتن و عدم تعادل و یا وجود یافته های خاصی مثل مشاهده ی تخریب نسج نخاع در MRI و یا وجود یک قطعه دیسک پاره شده ی بزرگ در داخل کانال نخاعی یا سوراخ بین مهره ای، با صلاحدید پزشک متخصص، پیشنهاد عمل جراحی صورت می گیرد.

غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۷
بى نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
سلام من چهارده ساله هستم و اين مشكلات را دارم اياراين حالت ها براى سن من عادى است ؟
مدیر پایگاه باسلام
بعید است شما گرفتار این بیماری باشید اما حتما به پزشک متخصص ارتوپدی یا داخلی مراجعه نمایید
سیدمحمدپرهیزکاریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
0
من حدود 4ساله مبتلابه ارتروزگردن هستم این دردتاشانه ونوک انگشتانم امده تاحالا به بیش از6 نفرازاقایان دکترهای ارتوپد بیشتر از3یا4بار مراجعه کردم تاکنون هیچ بهبودی حاصل نکردم خواهشمندم رهنمایی بفرما ئید ضمنا 63سال دارم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید بدانید که آرتروز درمان قطعی ندارد وباید با آن مداراکرد واز شدت بیماری جلوگیری کرد اما روش های درمانی مختلفی نیزوجوددارد که باید به متخصص متبحر مراجعه نمایید باسپاس
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
0
1
سلام من 18 سالمه گردنم بسیار زیاد صدا میدهد طوری که اطرافیانم متوجه این صدت میشوند اما دردی ندارم لطفا راهنمایی کنید که چه کار کنم با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص جراحی مغزواعصاب مراجعه نمایید تا پس ازبررسی های لازم و کشف علت درمان مناسب راارایه نماید  
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
با روش کایروپرکتیک میشه درد رو کمتر کنید.
اسیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
سلام مامانم ۵۹ سالشه و گردنش وشونه هاش درد میکنه من هراز گاهی با روغن ماساژش میدم دردش کمتر میشه ولی ولی بازم درد داره در ضمن تمام عمرشو از بچگی قالیبافی کرده یه راه درمان میخام دارو گیاهی رژیم غذایی چیزی میخام مرسی
مدیر پایگاه باسلام
به نظرمیرسد ایشان گرفتار آرتروز هستند بنابراین حتما باید به پزشک مراجعه شود
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
با سلام مادر من 50 سالشه وگردنش وپشت شونه اش اونقدر درد میکنه که نمیتونه بشینه ومجبوره همش بخوابه تا دردش کمتر بشه لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما مادر را برای معاینه و بررسی های دقیق تحت نظر پزشک متخصص قراردهید دراین قبیل موارد بدون بررسی های لازم امکان مشاوره صحیح بسیار ضعیف است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
0
0
با سلام،
من حدود 2 سال هست که هنگام نوشتن لرزش دست دارم ،که 3 ماه هست گردن درد هم دارم و عکس گرفتم. و آرتروز گردن دارم خفیف، دو جلسه رفتم کایروپراکتیک که در جلسه 2 سر گیجه بهم دست داد و 2 جلسه دیگر را دکترم گفت ادامه نده، آیا ممکن است که مشکل در نوشتن دلیلش آرتروز گردن باشه؟؟
چه اقداماتی انجام دهم برای بهبود؟؟؟
بعد از بهبود آرتروز گردن مشکل نوشتن حل میشود؟؟؟؟
باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص جراحی مغزواعصاب وستون فقرات مراجعه نمایید
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
سلام
من 29 سالمه ،مدتیه که گردنم درد میگیره و بعد به پشت سرم و از شانه ام تا سر انگشتام منتشر میشه ،ممکنه دچار آرتروز شده باشم؟
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به سن شما احتمال  ابتلا به آرتروزضعیف است.ضمن اینکه ما ازمشخصات فیزیکی شما و سایرفاکتورهای مربطه بی اطلاعیم.بنابراین اگراین درد ادامه داشت حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید 
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
باسلام بنده درسال 66براثرموج انفجارپرت شدم تاامروزاعضای بدنم دردمیکندوحالاگردنم شدت یافته وکمرم رفتم دکترگفته دیسک اس 1-2-4-5ام داری همان اتروزگردن ازنظرپزشکی کارافتادگی قبول میکنندیانه و10درصدجانبازی اعصاب روان هم دارم
مدیر پایگاه باسلام شما بایدبه کمیسیون پزشکی مربوطه مراجعه نمایید تانظرنهایی راآنها بدهند
ابوالفضل
|
United States
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
سلام من سی سه سالمه و در روز بیش از ده ساعت کار مداوم با کامپیوتر دارم چند شبه که دردی از پشت گردنم شروع میشه و شانه راستم تا ارنجم درگیر میشه و ضعف میکنم و نمیتونم حتی بخوابم احساس میکنم روی توانایی دست راستم هم اثر گذاشته و یک احساس بی حسی در انگشتام دارم در صورتی که بی حس نیس این در در بعضی ساعت اصلا نیس وقتی هم که هست عذاب اوره نمیدونم ارتروزه یا نه راهنماییم کنید . ممنون
مدیر پایگاه باسلام همانطورکه گفتید یکی ازمهم ترین علل درد مذکور استفاده زیاد وطولانی مدت ازرایانه است.بنابراین شما باید درزمان کار دستکم هرسی تا چهل دقیقه یکبار چند دقیقه ازمیزکارتان فاصله بگیرید وورزش های چشم و نرمش های بدن راانجام دهید ضمنا به پزشک متخصص نیزمراجعه کنید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
0
سلام.من اکثر اوقات که از خواب بلند میشم پشت گردنم درد میگیره میزنه به سرم و سردرد میگیرم.چی کار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص مغزواعصاب یا ستون فقرات مراجعه نمایید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
0
0
سلام ببخشید من 24سالمه و 4سال پیش در اثر شیرجه گردنم زیرم موند و صدا میداد سال قبل درد بسیار یهو شروع شد الانم درد دارم عاقبت من چی میشه؟؟ایا جراحی کنن درس میشم میترسم فلجم کنه یا انقدر دردش تو اینده زیاد شه که نتونم زندگی کنم ؟؟جراحیش به چه شکلیه خواهشا بگید
مدیر پایگاه باسلام
حتما به متخصص ارتوپدی یا جراح ستون فقرات مراجعه نمایید چراکه دراین باره نمی توان بدون معاینه وبررسی های لازم اظهار نظرکرد  
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
سلام مدت یکماه است کتف دست چپم تاارنج وپشت گردنم دردمیکننه ایااتروز هست
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به اینکه ماهیچ مشخصاتی از شما نداریم پس حتما به متخصص مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
1
سلام, توجه., , , , , , , , , , توجه. , , , , , , , , , , , , ,توجه
خوب گوش کنيد اوناى که ارتروز گردن دارن و گردنشون درد ميکنه
يه شال يا يه پارچه پشمى دور گردنتون ببندين يا ميتونين خودتون اونو ببافين به وکمک خياط, به راحتى گردن دردتون خوب ميشه معجزه ميکنه باور کنين دوستان تمام طول روز بسته باشه مخصوصا زمستونا عاليه من خودم چند سال پشت گردنم درد ميکرد دکترم خيلى رفتم اخر يه شال خوبم کرد, التماس دعا به دوستان هم ياد بدين حتما. خدا نگهدار همه ايرانيها على هسم از اصفهان
زهراا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
سلام من 33سال دارم از گردنم وستون فقراتم ولگنم زاتو آتروز دارم تاندوم زاتو پاره شده وکمرم سیاحتیک دارم *خیلی دارم می ترسم فلج بشم تو را خدا امن راهنمای کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظرارتوپد یا جراح ستون فقرات باشید
حمید ج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
من جانباز قطع نخاعی از ناحیه t3 هستم چند سال انگشتای دستم بی حس گز گز می کند گردن واشنگتن هایم درد می کند
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص یافیزیوتراپ معاینه ودرصورت امکان درمان شوید
نداج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
سلام من سی سال دارم ازناحیه سمت راست پشته شانه ام خیلی درددارم مخصوصا وقتایی که کاریی انجام میدم بیشترمیشودبه نظرشمامن آرتروز گردن دارم
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند معاینه دقیق ازسوی ارتوپد و یا متخصص دست می باشد.
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
سلام مادره من چهل سال دارد و كتفش خشك ميشود به طوري كه نمي تواند تكون دهد و احساس تنگي نفس ميكند بايد چي كار كنيم
مدیر پایگاه باسلام
حتما به ارتوپد مراجعه شود تا پس ازمعاینه ولررسی های لازم درمان صورت گیرد
محمدرضا از زاهدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
سلام
من سی و چهار سالمه
حدود هشت ساله که گردن درد شدید دارم
احساس ساییدگی همزمان با درد شدید دارم
درد از بین کتف هاا شروع میشه و تا جلوی سر ادامه داره
هشت سال پیش تصادف شدید داشتم البته روزانه هشت ساعت کار مداوم با رایانه هم داشته ام که نمیدانم دردم مربوط به کدومه
خواهشا راهنماییم کنین
عکس ام ار ای زیاد گرافتم. پزشکا یا گفتن چیزی نیست یا گفتن دیسک نقلیه ولی از جایی که دردم شدیده و به دستام نمیزنه و سوز زانوها گ مفصل لگن و انگشتان را هم دارم خودم احتمال ارتروز یا چیزی مشابه رو میدم
لطفا راهنماییم کنید هشت ساله زجر می کشم
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به شرح حالی که شما ارایه دادید حتما باید به متخصص جراح ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه نمایید تا آخرین وضعیت ستون فقرات و گردن شما بررسی شود چراکه بدون معاینات تخصصی و بررسی های لازم نمی توان دراین باره اظهار نظر کرد.باسپاس
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
با سلام و تشکر برای حوصله شما در نوشتن پاسخ
من 45 سالمه و الان حدود 15 ساله که آرتروز گردن دارم. دو مرتبه شدتش اونقدر زیادشده که یکبار سه ماه یکباد دو ماه فقط در خانه خوابیده ام
این بیمادی زندگی عادی مرا که معلم هستم مختل کرده یعنی مطالعه خوابیده انجام می دهم تصحیح اوراق به سختی انجام می دهم ، بازو ،و ساعد دست راستم درد می کند، انگشتان دست راستم ضعیف و بی زور شده اند و حتی همین الان خوابیده ار تبلت استفاده می کنم
سوال بنده از شما این است که آیا عمل واقعا بهبودی می دهد
مدیر پایگاه باسلام
دربرخی موارد اگرعمل جراحی تجویزشود و ازسوی متخصص حاذق صورت گیرد شرایط می تواند بهتر شود اما درمجموع بهتر است شما با متخصص مربوطه مشورت نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
با سلام
من 37سالمه دو ماه درد خیلی وحشتناکی از کتفم تا ارنجم شده دستتم نمیتونم مثل قبل حرکت بدم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به ارتوپد مراجعه نمایید تا ویزیت ودرمان شوید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
با سلام
من حدود دو هفته پیش تصادف کردم ( عقب ماشین نشسته بودم و ی ماشین از عقب زد ب ماشین ک من توش بودم و من تقریبا محکم ب عقب صندلی جلویی ماشین خوردم)اون لحظه احساس درد نداشتم ولی چن ساعت بعد سوزش و درد در ناحیه پشت گردن داشتم....طوری ک گردنم انکار سفت شده ...عکس گرفتم گفته نشکسته ...متخصص مغز و اعصاب هم رفتم ی معاینه ساده گردنمو کرد و گفت این درد ریشه عصبی داره!!! اخه اولین بار بود گردنم درد گرفته ...الان بعد 2هفته بازم درد دارم گاهی شدید و گاهی خفیف ...درد مچ دست یا بی حسی بازوی راستم... بعد خواب یا بعد حمام دردش بیشتر میشه ...باید چیکار کنم؟
ی دنیا ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید برای بررسی  های تخصصی به متخصص جراحی مغزواعصاب وستون فقرات یا ارتوپدی مراجعه نمایید به نظرمیرسد شما  ازناحیه گردن آسیب دیده اید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
ضمنا 22 سالمه
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
با سلام
ممنون از راهنماییتون ...انشالا ک همیشه سلامت باشید....ب دکتر ارتوپد مراجعه کردم پس از معاینه فرمودند رباط و عضلات گردنم کش اورده ... دارو و امپول و گردن بند طبی و ده جلسه فیزیوتراپی برام نوشتند....
ب نظر شما ام ار ای برای نخاع لازم نیس؟
مدیر پایگاه باسلام
فعلا به توصیه های پزشک عمل کنید ودرصورت عدم بهبود کامل با پزشک مشورت نمایید
ضمنا برای هردردی ام آر آی لازم نیست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
سلام
شرمنده من با مصرف قرص ملوکسیکام که برای درد مفاصل تجویز شده ...بدنم چن ساعت بعد مصرف شروع ب خارش کرد و صورتم پف کرد....البته فقط یکیشو خوردم ...باید چیکار کنم ؟ ادامه بدم مصرفو؟ باسپاس فراوان
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص مراجعه نمایید تا داروی دیگری تجویزشود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
سلام ببخشید امپول دپومدرال کجا تزریق میشه؟واسه درد گردن...
باید خود دکتر بزنش؟ یا تزریقاتیا هم میتونن؟ ممنون
مدیر پایگاه باسلام
حتما با نظرمتخصص مربوطه باید تجویز و تزریق شود
بهاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
سلام دخترمن پانزده سال داره ومدام گردنش دردمی کنه دکترگفته ارتروزه چکاربکنم
مدیر پایگاه باسلام
بعید است دراین سن دخترشما گرفتار آرتروزباشد مگراتقاق خاصی برایشان رخ داده باشد ویاانیکه ازبیماری مادرزادی رنج ببرند.با این حال توصیه می کنیم به متخصص جراحی مغزواعصاب دیگری هم مراجعه نمایید تا مشورت لازم را بگیرید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
سلام خسته نباشید خدمت شما
بنده 30 سالم هست ول خدود 1 سالی هست ک گردن وشونه سمت چپم درد میکنه وبعضی وقتها ب مدت 1 هفته قفل میکنه طوری ک نمیشه نشست و حتی خوابید .پیش دکتر رفتم و آمپول شل کننده عضولات تزریق کرد ولی جواب نداد والان حدود 5 روزه درده شدیدی دارم طوری ک دست سمت چپم کاملا بی حسه و درد میکنه آیا این نشانگر آرتروزه .ممنون میشم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید تا معاینه وبررسی شوید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
باسلام. من پسری هستم ۲۰ساله این یه هفته گردن درد شدید دارم خودمم شوکه شدم آخه دردش یهویی شروع شد. نمیدونم چیکار کنم.لطفا راهنماییم کنید.
مدیر پایگاه باسلام
به نظر می رسد شما دچار فشارعصبی هستید بنابراین ضمن دعوت شما به آرامش توصیه می شود درصورت ادامه این روند به روانپزشک یا روان شناس مراجعه نمایید
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
مادر من 50 ساله است دکتر براش تشخیص آرتروز گردن داده 4سال هم هست که دیسک کمرشو عمل کرده .براش _پلاتین گذاشتن .خیلی نگرانه کردنش رو هم عمل کنن چی کارکنه که به اون مرحله نرسه ممنون
مدیر پایگاه باسلام ایشان باید تحت نظر متخصص جراحی مغزواعصاب وستون فقرات یا ارتوپدی باشند ودرصورت نیازوتشخیص ازفیزیوتراپی و سایردرمان های لازم استفاده نمایند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
با سلام و خسته نباشید ...من خواهرم چن روز پیش زایمان طبیعی کردن ولی بعد از 5 روز بر اثر تشخیص متخصص و سونوگرافی معلوم شد ران نوزاد در اثر بی توجهی کادر درمان در رفت...قراره درمانش رو زیر نظر ارتوپد انجام بدن
ایا این مساله میتونه بعدن در نحوه راه رفتن بچه تاثیر بذاره؟؟ خیلی نگرانمون کرده بچه طفل معصوم
مدیر پایگاه باسلام
این اتفاق خیلی درموقع زایمان عجیب ودورازانتظار نیست اما انشالله درمان باید توسوط متخصص باتجربه انجام شود پس نگران نباشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
خیلی ممنون از راهنماییتون ...انشالا ک سلامت باشین...خدا خیرتون بده
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
با سلام دوست عزيز من دخترم زمانی که بدنیا آمد موقع زایمان در رفتگی لگن داشت دکتر تجویز ورزش کرد خودم طوری که دکتر گفته بود روزی چند بار ورزشش میدادم طوری که بعداز یک ماه طول گشید که بعد دکترش تعجب کرد والان چند سال گذشته ماشاالله خدارو شکر هیچ مشکلی نداره ناراحت نباشید با ورزش خوب میشه
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
خواهر ممنون از راهنماییتون .. خدا حفظش کنه براتون...توکل بر خدا بینیم چی میشه...
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
Sari Naz:
سلام خسته نباشید. خانمی۲۶ساله م. 5ساله علایم عجیبی در سمت راست گردنم کنار تیغه شونه م ایجاد شده به شکل حساسیت به لمس٫ 5سال پیش که تازه شروع شد رفتیم پیش یه پزشک عمومی گفت احتمال داره عروقت تنگ شده باشه. تو این ۴سال روز بروز حساسیت به لمسم بسمت پایین تنه پیشرفت کرده الان تا وسط ران پای راستم حساسیت به لمس دارم طوریکه اگر لمس بشه درد عجیبی پخش میشه تو سمت راستم بخصوص دست راست..حسم اولش سرما و سنگینیه بعد به درد تبدیل میشه دردی مبهم شبیه درد دندان که تو شانه و گردنم میاد و بعد از۳۰ ثانیه تموم میشه.. و در پایان انگشتای دستم خود بخود چنگ میشن و باز و بسته میشن.. دکترا میگن یا رگ گرفتگیه یا نوروپاتی یا رادیکولوپاتی و این چیزا.. امارآی گردنم مشکلی نداره. نوار عصبم درگیری خفیف عصبc6 و l5رونشون داد.با این شرایط بنظرتون علایمم به گرفتگی عروق میخوره؟ یا توراسیک اوتلت؟ چون هیپراستزی یکطرفه دارم درحالت عادی درد ندارم و هیچگونه مشکل دیگه هم ندارم فقط بخش وسیعی از سمت راست گردن و شانه و شکمم بخصوص از جلوی بدن به لمس و کشش حتا خفیف حساسه..اطراف اندام سمت راستم احساس تنگی میکنم و تحمل لباس چسب رو ندارم.. 3 سال اول حساسیت به لمس فقط در کنار گردن و زیر بغلم محدود بود.. تو 2سال اخیر زیاد پیشرفت کرد بسمت پایین..ضمنأ به سرما هم حساسم و تو سرما و بعد از فعالیت زیاد حساسیتم خیلی بیشتر میشه.. آخرین تشخیصی که روم گذاشتن اینه که واسکولار تی او اس دارم و بخاطر مزمن شدنش خون رسانی به اندام فوقانیم مختل شده و احتمالا فشارش رو اعصاب سمپاتیکمم اثر گذاشته و کمی هم دچار هایپرالژیا شدم بخاطر مزمن شدن درد.. اما گفتن باید تست های واسکولار تی او اس رو بدی تا مطمعن شیم..تشخیص دوم نوروپاتی عروقی بود.. بهم گفتن برا اینکه مطمعن شیم عروق گردنت و عروق مغزت نگرفتن باید ام آر ایMRA و سیتی آنژیو انجام بدی...و گفتن ممکنه ام ار نوروگرافی فشار بر عصب رو نشون بده..تا حالا انجام ندادم..ضمنا شونه هامم افتاده تر از حد معموله.. نوروگرافی انجام بدم؟یا بیوپسی عصب؟یا سونوگرافی عصب؟ ممکنه مشکل از مغزم و عروق مغز یا گردنم باشه؟
مدیر پایگاه باسلام شما به توصیه وتجویزپزشک متخصص تان عمل کنید
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
سلام من 24سالمه پشت فرمون که میشینم مسافتای طولانی گردنم درد میگیره الان هم پشت گردنم درد میکنه خیلی به نظر شما من آرتروز گردن دارم یانه
مدیر پایگاه باسلام بدلیل اینکه ازسایرمشخصات شما مطلع نیستیم و نمدانیم چندساله هستید و وزن تان چقدراست و شغل تان چیست و...توصیه می شود به متخصص ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه نمایید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
سلام من 24 سالمه به دلیل تصادف گردنم ارتروز شدید گرفته ، آیا بنظرتون در آینده خوب میشم یا تا آخر عمر این درد با منه؟
مدیر پایگاه باسلام متاسفانه بدون معاینه وبررسی های لازم نمی توان نظر داد اما بهتراست به متخصص ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه نمایید
سیدابوالفضل خلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
چندسالی گردن دردداشتم بامراجعه به پزشک گفتندآرتوروزگردن دارم چندجلسه زیربرق رفتم ویکسری نرمش حتی گردن بندمخصوص بستم ولی دوروز بعدازبازکردن گردنم دوباره دردمی آیدسراغم لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام به فیزیوتراپیست هم مراجعه نمایید تا ازراهنمایی ومشورتشان بهره مند شوید 
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
سلام من 40ساله هستم ومدتی هست که گردنم وبخصوص بین دوکتفم درد میکند خصوصا اگر پشت کامپیوتر بنشینم یا کاری انجام دهم که مدت طولانی سرم پایین باشد آیا به نظر شما من مبتلا به آرتروز هستم؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی ازسوی متخصص ستون فقرات یا ارتوپد می باشد
فایق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
سلام خستنه نباشیگردن درد دارم ولی بعضی موقع بی حواصم ودرموقع راه رفتن احساس سستی پادارم لطفن جواب به جیمیلم بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
سلام.من21سالمه و دانشجو هستم.موقع درس خوندن روشکم میخوابم و سرم رو به پایین درس میخونم دچار گردن درد شدم و بین شانه هام درد میکنه خیلی.آیا من دچار آرتوز گردن شده ام؟
مدیر پایگاه باسلام
شما مدل درس خواندن را تغییردهید چراکه این مشکل به دلیل عدم رعایت اصول صحیح ازسوی شماست
بعید است که آرتروزداشته باشید
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
باسلام من فکر میکنم ارتروز گردن دارم اما میترسم به پزشک مراجعه کنم‌ ،چراکه اقوام از روش های خطر ناک کشف آرتروز گردن به من گفنه اند ،لذا نمیتوانم چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
تشخیص این بیماری کار شما نیست پس بهتراست به متخصص مربوطه مراجعه نمایید وچنانچه مبتلا به بیماری باشید ازتوصیه ها ورهنمودهای متخصص استفاده نمایید تا درآینده با عوارض بیشتر روبرونشوید
زاگروس
|
France
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
برای تشخیص بهتر درد گردن باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟
مدیر پایگاه باسلام
به متخصص ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
سلام خسته نباشید اینجا فقط در مورد مشکلات ستون فقرات میشد سوال پرسید؟
مدیر پایگاه باسلام
سوال دیگرتان را هم بفرمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
با عرض سلام مجدد
والا من خواهرزادم 2 ماهشه ...روزی ک ب دنیا اومد روی سرش ی ورمی بود(تقریبا طولش 4 سانت و ارتفاعش 1/5 سانت میشه) ک اگ دست میذاشتی میرفت پایین پیش چن تا دکتر مغز و اعصاب و اطفال هم بردن گفتن مشکلی نداره و ب مرور زمان خودش تا حداکثر 3 ماهگی خوب میشه و گفتن جذب میشه...ولی متاسفانه خوب نشد( شاید 10 درصد این ورمه کمتر شد ) و الان سفت شده ...الان دکترا میگن باید عمل شه و اگ نشه به مغزش اسیب میرسه...راستش خیلی نگرانشیم ...بدشانسی اورد...ممنون میشم نظر شما رو بدونم...
مدیر پایگاه باسلام
بدون معاینه وبررسی نمی توان به شما نظرداد
اما بهتراست به نظرمتخصص متبحر توجه نمایید
صدیقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
1
با سلام و عرض ادب
مادر من حدود 47 سال سن دارن و آرتروز گردن شدید که به محض استفاده معمولی و زیاد و کار کردن دچار درد در ناحیه شانه و گردنشون می شن.البته باید اشاره کنم ایشون کمر درد هم دارند.و خودشون می گن مواقعی که از دستاشون برا انجام کارا استفاده می کنن درد گردنشون به سرشون هم انتقالل پیدا می کند.البته جناب دکتر مادرم از سن 30سالگی بخاطر برداشتن رحم پریود نمی شن.ممنون از راهنمایی ارزنده شما.
سوسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
باعرض سلام. خسته نباشید من امارای انجام دادم گفتن ارتروز گردن دارم 6ساله گردندرد شدید دارم دیگه از درد عصبی میشم لطفا راهنمایی کنید باید کجا مراجعه کنم از استان کرمانشاه مزاحم شدم
فايزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
سلام من 25 ساله هستم تقريا 6 ماه پيش يه دردهايي در ناحيه گردنم داشتم كه نميدونستم سرمو به عقب بيارم و باعث گز گز دستم ميشد و كتفام خيلي كم درد ميكرد درد من قابل تحمل بود ولي چون رفتم دكتر گفتن با توجه به عكس ام اراي ارتروز گردن خيلي خفيف ديده ميشه كه گفت با دارو حل ميشه و به خورد و خوراكت برس.ضمنا من هر موقعه عصباني ميشم يا فكرو خيال ميكنم بيشتر عود ميگيره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
احمد:
باسلام وتشکر .بنده مردی ۵۳ساله هستم چند سالی است آرتروز شدید گردن دارم جدیدا که إم آر آی گرفتم مهره های ۴و۵ گردنم اضافه آورده وتقریبا با گذر از دیسک به طرف گلو بهم چسبیده وباعث التهاب وبرجستگی شده اند دکتر که رفتم جز مسکن نه دارو داد ونه اقدامی کرد فقط گفت اگر در غذا خوردن مشکل پیدا کردی به من مراجعه کن. خواستم ببینم اسم مریضی چیه وچند مدت ممکنه جلوی غذا خوردنم بگیره .متشکرم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
2
سلام. مادر من 52 سالشه آرتروزگردن داره.پیش چندین پزشک رفتیم فایده نداشته خیلی اذیته چ راهی پیشنهاد میکنید؟
شهروز مردوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
درد پشت گردن دارم انگشتان دست راستم خشک و بی حس می شوند و موقع خواب دستم رو مشت میکنم و میخوابم اینجوری درد کمتر میشه یه متخصص داخلی تشخیص داد که آرتروز گردن داری لطفا کمکم کنید خیلی درد دارم ضمنا سر گیجه هم دارم
مدیر پایگاه باسلام
بهتر است به روماتولوژیست مراجعه نمایید
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
با سلام، من چند ساله که در ناحیه شانه، کتف تا آرنج و انگشتان سمت راستم درد دارم، البته پشت رایانه هم زیاد نشستم قبلا فیزیوتراپی هم انجام دادم ولی همواره درد دارم، الان مدتیه دردش بیشتر شده و به گوشم و جمجمه ام هم میزنه، قلبم تند تند میزنه و بعضی وقتا نفسم به سختی و درد بالا میاد، انگار تمام عضلات پشتم به هم میپیچه، آیا ماساژ خوبه؟ چه کار کنم؟امکان داره یک دکتر متخصص خوب به من در ایمیل به من معرفی کنید؟ من واقعا مستاصل شدم. خواهش میکنم
مدیر پایگاه باسلام
اگردرتهران هستید می توانید با مطب دکتر اصلانی متخصص دست یا بیمارستان ایرانمهر کلینیک دکترنخعی تماس بگیرید
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
با سلام، من چند ساله که در ناحیه شانه، کتف تا آرنج و انگشتان سمت راستم درد دارم، البته پشت رایانه هم زیاد نشستم قبلا فیزیوتراپی هم انجام دادم ولی همواره درد دارم، الان مدتیه دردش بیشتر شده و به گوشم و جمجمه ام هم میزنه، قلبم تند تند میزنه و بعضی وقتا نفسم به سختی و درد بالا میاد، انگار تمام عضلات پشتم به هم میپیچه، آیا ماساژ خوبه؟ چه کار کنم؟امکان داره یک دکتر متخصص خوب به من در ایمیل به من معرفی کنید؟ من واقعا مستاصل شدم. خواهش میکنم، در ضمن 26 ساله هستم
ظاهر صمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
سلام.ترو خدا جواب بدین
من 28سالمه.2ساله گردن درد شدید دارم.گردن دردم همراه با سر گیجه و حالت تهوع و سر درد و چش درده.تا حالا به دکتر مراجعه نکردم.راهنمایی کنید باید به چه دکتری مراجعه کنم..خواهشا بگیین جی کار کنم
ظاهر صمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
سلام.ترو خدا جواب بدین
من 28سالمه.2ساله گردن درد شدید دارم.گردن دردم همراه با سر گیجه و حالت تهوع و سر درد و چش درده.تا حالا به دکتر مراجعه نکردم.راهنمایی کنید باید به چه دکتری مراجعه کنم.اینم بگم من دستام باهاش درد نمیکنه خواهشا بگیین جی کار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص ستون فقرات یا مغزواعصاب مراجعه نمایید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
باسلام و عرض ادب. من مادرم تقریبا پنجاه سالشه اول مچ دستش درد میکرد. بعد کم کم رفت بالاتر ورسبد به کتفش بعد مدتی هر دوتاش درد کرد حالام میگه گردنم درد میکنه. بردیم چیش متخصص فرستادن عکس. تو توضیحات گراف تهیه شده نوشته.
۱~ ارتفاع فقرات گردنی و فواصل بین مهره ای آنها نرمال ۲~ تغییرات دژنراتیو ظریف در فقرات گرنی رویت میگردد. ۳~ لوردوز فقرات گردن طبیعی. ۴~ دنده گردنی دو طرفه مشهود است. ۵~ مفصل شانه راست و مفصل اکرومیوکلاویکلار نرمال بوده و ضایعه تروماتیک و پاتولوژیک استخوانی رویت نمیگردد. ۶~ استیوآرتریت در مفصل شانه مشاهد نمیگردد. ۷~ دانسیته استخوانی نرمال هست.
میشم بپرسم براساس این توضیحات که اکثرا نرمال هستند پس مشکل چیه؟ آیا مشکل دوم مشکل مادرم هس اگه باشه نیاز به جراحی داره؟ در ضمن تو عکسی هم که گرفته شده روی مفصل شانه فکر کنم یه چیزی جدا شده خم شده طرف شکم اینا چی میتونن باشن. واقعیتش میترسم دکترش اشتباه کرده باشه آخه عکسش چیزی دیگه نشون میده. ممنون میشم هرچی سریعتر راهنماییم کنید. با تشکر
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
سلام من 23 سالمه از سن 16 سالگی کار میکردم کارم هم سنگین بود و فشار زیادی وارد میکرد بعضی وقتا از سر کار میومدم توی شانهام درد تیر کشنده داشتم الانم دوساله دیگه نمیتونم کار کنم درد گردن دارم تا حالا 4 بار رفتم پیش متخصص مغز اعصابو مفصل استخوان یکیشون گفت ماله اعصابم باید تغییر شرایط زندگی بدم 2 بار ام ار ای گرفتم چیزی نشون نداده درد گردن جوریه که تمرکز رو از من گرفته نرمش هم بهم دادن زیاد تاثیر نداشته الان شرایط بدی دارم نمیتونم کار هیچ کار کنم ولی باشگاه بدنسازی میرم تا زپانی توی باشگاه وزنه میزنم خوبم تموم میشه دردم شروع میشه خستگی دائم دارم در گردن
لطفا شما اقای دکتر راهنماییم کنید چکار کنم
ممنون از لطفتون
پرستو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
سلام.٣٣ سال دارم بيش از ٢ سال و نيم ورزش پيلاتس ميكنم هيچ مشكلي نداشتم و در حركاتم اصول ورزشي را رعايت كردم.حدود دو هفته قبل درد و تيركشيدن در بازوي چپ و مفصل اتصالي به شانه شروع شده كه به سمت جناق چپ و مقدار كني سمت راست متمايل شده و گاهي درد و احساس خستگي در پشت كتف و گردن.مادرم حدود ٥٢ سالگي مبتلا به آرتروز شده درحاليكه فعاليت فيزيكي بسيار زياد و سنگيني در مسائل خانه داري و امور مربوطه داشته.دكتر براي من هم آرتروز گردن تشخيص داده و عامل وراثتي.فقط با معاينه باليني.درضمن مدت سه ماه است در دست چپم تق تق افتاده اما بدون درد.آيا تشخيص دكتر درست و قابل اطمينان است يا نياز به بررسي بيشتري دارد؟ادامه ورزش پيلاتس براي من امكانپذير است؟ممنون
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
سلام خسته نباشید من دختر 19 ساله ای هستم که حدود یه ساله درد شونه و گردن دارم اما همیشگی نیست یه ماه درد دارم یه ماه نه.موقع کار اصلا درد ندارم اما وقتی تلوزیون میبینم یا میخوابم درد دارم.عضلات رو شونه هام(کول)بزرگ شده و همیشه سفتن طوری که دست میزنم هم درد داره علتش چیه لطفا راهنماییم کنید؟ممنون از سایت خوبتون
مدیر پایگاه باسلام
متاسفانه بدون معاینه وبررسی های لازم نمی توان به شمانظرداد اما بهتراست به ارتوپد یا فوق تخصص دست مراجعه نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
1
من می خوام صندلی دروست کنم که از ارتوروز جلوگری کند راه نمایی می خوام
سمیرا جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
سلام ، من تقریبا یکساله که سرگیجه و سردرد دارم و گوشهام هم درد و سوت میکشه به تازگی هم گردن درد شدید هم بهش اضافه شده ، دکترم میگن اتروز گردنه و سرگیجه هام هم دلیلش همینه و چندتا نرمش بهم دادن انحام بدن من نمیدونم چکار کنم ،من بعد بچه دارشدنم چنین مشکلاتی برام پیش اومده من بیحسی موضع داشتم ممکنه از اون مورد باشه
مدیر پایگاه باسلام
بعید است بی حسی ارتباطی با این موضوع داشته باشد
ضمن اینکه شمامی فرمایید پزشک تان ازآرتروزگردن شما خبرداده
با این حال بهتراست با نظرمتخصص ودرصورت نیازتحت فیزیوتراپی یا سایرروش های درمانی قرارگیرید
سلطان علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
همه این علام در من موجود هستش
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
سلام من ۴۲ سالمه مدتی است از بی حسی دست وپا در گردن شاکی هستم در ام ار ای استdiskosteophteدر مهرهای پنج و شش گردن دارم فیزیوتراپی و دارو های ضد التهاب استفاده کرده ام بهبودی چندانی پیدا نکرده ام لطفا مرا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
بدلیل سابقه بیماری تان باید به متخصص جراح ستون فقرات مراجعه نمایید تا آخرین وضعیت مهره های شما بررسی شود و درمان مناسب تجویزگردد
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
سلام.نامزد من 25 سالشه.از بچگی بدمینتون کار کرده و 5 سالی هم مدام پشت کامپیوتر بوده.نزدیکه 3 ساله ارتروز گردن داره دکتر هم رفتیم ولی فایده ای نداشته.امسال برای کنکور میخونن و بخاطر مطالعه ی زیاد درد گردنشون بشدت بیشتر شده و سردرد شدید و چشم درد هم باهاش میگیرن.چیکار میتونیم بکنیم تا حداقل این چند ماه مونده تا کنکور دردش کمتر شه؟ در ضمن مسکن های معمولی مثل استامینوفن و ایپوپروفن کارساز نیست
مدیر پایگاه باسلام
ایشان می توانندتحت نظر متخصص آب درمانی کنند
ضمن اینکه استفاده ازموبایل و رایانه را به حداقل ممکن برسانند .ازهمه مهم تراینکه تحت نظرپزشک متخصص باشند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
سلام من 40 ساله هستم ارترز گردن دارم والان درد به پاهایم رسیده باید چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت نظرمتخصص جراحی مغزواعصاب و ستون فقرات باشید ودرصورت صلاح دید ایشان فیزیوتراپی و آب درمانی وسایرموارد درمانی دیگرراآغازکنید
ملازهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
سلام من دختری 28سال سن دارم خیلی زیاد از درد گردن دست رنج میبرم چند بار دگتر رفتم عکس گرفتند میگند اتروز گردن داری لطف راهنمایی کنید چه کار کنم سخت برایم
مدیر پایگاه باسلام
وزن شما چقدراست؟
ضمن اینکه به چه پزشکی ودرکجا مراجعه کرده اید؟
ارشیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
0
سلام خسته نباشید مادر من چند روزی هست گردنش درد میگیرد اون 32 سال داره ولی یکسره سرش پایین هست اون سالن زیبایی داره ولی مدتی هست که اون هی گردنش درد میگیرد طوری که اون دیگر وقتی مشیند به شدت گردنش درد میگیرد باید چه کرد
باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
با توجه به شغل ایشان که دایم باید سرپا بایستند و سروکمرشان هم خم باشد ،حتما باید به متخصص ارتوپد یا متخصص ستون فقرات مراجعه نمایند تا ضمن معاینه وبررسی ،توصیه های لازم ازجمله فیزیوتراپی و آب درمانی و سایردرمان های مشابه را ارایه نمایند
Javad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
با سلام.. 28 سالمه و مدت دو ماهی میشه ک از ناحیه گردن درد مداوم دارم ب صورتی ک عادت بدی شده برام ک دم ب ثانیه سرمو تکون میدم..احساس میکنم سرم ب تنم سنگینی میکنه درد هم ب صورتی هست ک ی روز سمت راسته ی روز سمت چپه گردنمه گاهی اوقات هم درد ب ناحیه انتهای پشت سرم میرسه و گاهی بین دو کفتمه..وزنم هم 75 و قدم 72...لطفا راهنمایی کنید ..در ضمن رفتم پیش ارتوپد فقط کپسول و امپول شل کننده نوشت ولی هیچ اثری نداشت..مرسی
نوری
|
United Kingdom
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
0
درد بین دو شانه درد وز وز دست چپ و پشت بازو و وز وز انگشت اشاره
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
سلام ، من مدت یکساله که از موبایل بیش از حد استفاده کردم و حدود یکماه پیشردردهای خفیف در پشت گردن حس کردم و سعی کردم استفاده از موبایلو کمتر کنم ، ولی درد گردنم رو به پیشرفت هست، بطوریکه مدت یک هفته هست که گردنم شدید درد میکنه وحرکت دادنش عذاب آوره؛ همچنین دو روزه که درد بسیار شدید و گرفتگی عضلات کتف و شانه دارم بطوریکه که نه میتونم بشینم ونه میتونم بخوابم ؛ مستاصل شدم ،
آیا بیماریم حاده یا با دارو قابل حله؟ باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
متاسفانه بدون معاینه وبررسی های دقیق نمی توان به شما نظرداد حتماباید به پزشک مراجعه نمایید
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
سلام خسته نباشید من پسری 27 ساله هستم تقریبا دوهفته پیش در خواب یه شوک عجیب و غریب بهم وارد شد که دست چپم یه ذره بی حس بود و عضلات گردن و پشتم یه ذره درد داره و حالت. رگ به رگ شدنه دست چپم یه ذره بی حس میشه میخام بدونم آرترور دارم یا نه با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص مغزواعصاب بررسی شوید تا ریشه مشکل پیدا شود
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
سلام خسته نباشید من پسری 27 ساله هستم تقریبا دوهفته پیش در خواب یه شوک عجیب و غریب بهم وارد شد که دست چپم یه ذره بی حس بود و عضلات گردن و پشتم یه ذره درد داره و حالت. رگ به رگ شدنه دست چپم یه ذره بی حس میشه میخام بدونم آرترور دارم یا نه با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید
محمد حسن حامدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
سلام. من 38سالمه از دوسال میش سرگیجه دارم بدنبال اون دستان بی حس میشه. از حال میرم به متخصص مغز و اعصاب رفتم همه جوری ام ار ای و سی تی اسکن و نوار معزی گرفتم. همچنین به متخصص قلب رفتم نوار قلبی و اکو انجام دادم و چند بار ازمایش خون گفتند هیچ مشکلی نداری برام کاربامازپین و مرو پرانول و هیپستامین تجویز کردند.ولی با این همه سرگیجه دارم. و همیشه پشت گردنم درد دارم و مهرهای گردنم موقع حرکت دادن انگاری هم دیگه رو میسایند خواهش راهنماییم کنید
پريسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
سلام
پدر من 50سالشونه مدتيه كه دچار درد در دست راست شدن و گزگز كردن انگشتاشون به پزشك مراجعه كردن و تشخيص بر آرتروز خفيف گردن شد ميخواستم بدونم درمان قطعي داره يا نه اگه داره به چه صورت هستش ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
دراین باره باید با پزشک معالج که معاینات لازم را انجام داده مشورت نمایید
اما حتما باید دارو ودرمان های مورد نیازنیزتجویزشود
افشین علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
1
من پسری هستم 22 ساله هفته ای پیش دچار گردن درد شدم به پزشک هم مراجعه کردم وبه تشخیص پزشک رفتم ام ار ای واسه عکس دکتر گفت اتروز گردن دارید میخواستم بپرسم آیا درمان قطعی برای اتروز گردنووجود داره یا باید همیشه درد کشید یه سوال دیگه ایا کپسول شاخ گوزن برای اتروز گردن بهتره یا نه ممنون میشم اکه جواب بدین
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
با عرض سلام آقای35 سالم حدود2سال از ناحیه گردن دردهای شدیدی دارم طوری که میخوام یه چیز سفت پشت گردنم فشاربدم داروهای زیادی مصرف کردم.داروهای گیاهی پاکستانی خیلی مصرف کردم دردش بهتر میشه ولی وقتی دارو نمی خورم خیلی درد داره .لطفا دارو راهی روشی پیشنهاد بدین دکتر رفتم گرافی گرفتم میگه ساییدگی مهره گردن داری.
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0
سلام خسته نباشید
۱۹سالمه
چند ساله پیش گردنم ب دلیل حرکت ورزشیه اشتباه توو باشگاه ی مقدار اسیب دید.و اینکه با موبایل هم زیاد کار میکردم.
ی سالی هم هست ک گردندرد دارم .مخصوصا الان
درد هم از ناحیه مهره های وسط گردنمه
شغلمم تعمیر خودرو هست
الان خیلی اذیتم میکنه.لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید با مراجعه به متخصص ستون فقرات تحت معاینه وبررسی قراربگیرید تا مشخص شود که آیا مبتلا به آرتروز،دیسک گردن یا بیماری های مشابه هستید یا نه
التماس دعا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
سلام،خانمی ۲۷ ساله هستم که سابقه تومور دارم. از سه ماه پیش با درد دنبالچه و پاهام و یه رگ گردن چپم درد میکرد که میزد به گوشم که متخصص مغز و اعصاب ام ار ای گردن ستون فقرات و کمر نوشت که بعد انجام متوجه تومور در نخاع کمر شدم و در ام آر گردن دکتر تشخیص آنروز خفیف کرد که جراح با توجه به بیماریم به آنروز توجه نکرد و در حال درمان تومور می باشم الان بعد از دو ماه درد گردن خیلی اذیتم میکنه یکسره یه جهت نمیتونم باشم گاهی میزنه به دست چپم لطفا راهنمایی کنین چکار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
اگرمشکل اصلی شما آرتروز است که باید حتما با نظرمتخصص مربوطه ودرصورت نیازازخدمات فیزیوتراپی وسایردرمان های موجود استفاده کنید
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
لطفا این مطلبو بخونید...سه سال پیش در محل کارم استخر...ضربه ای به گردنم خورد...که با گزگز دستام شروع شد و هر نوع درمانی رو امتحان کردم برای مشکل ستون فقراتم در ناحیه گردن ...آرتروز و خشک شدن مفاصل... الان 32 سالمه...تووو این 3 سال هزینه های زیادی کردم نزدیک به 20 میلیون ...تا اینکه فهمیدم خودم باید دکتر خودم باشم...تغذیه مناسب ...ورزش و حرکات نرم و مناسب ...آبدرمانی و حرکات اصلاحی در آب ...شنا کرال سینه اصولی خیلی نرم در مسافت کوتاه و خیلی نرم بدون هواگیری...معلق شدن درآب...خیلی به کاهش دردام و زندگیم کمک کرده....به امید بهبودی و شفا همه مریضا:)
شی
انیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
سلام .من پشت کنکوریم ودرس میخونم ..الان حدود سه ماهی میشه که گردن درد گرفتم ...طورمهره گردنم میسوزه اشکم درمیاد ومیزنه بیشتر به دست چپم و کلا از کتف تا انگشتام بی حس میشنه ....ا لا ن دوماه مونده ب کنکورم لطفا ی راه کار بدین این دوماه بتونم تحمل کنم تا برم پیش ی دکتردرضمن من 20سالمه
مدیر پایگاه باسلام
سن شما برای ابتلا به آرتروز بسیار کم است اما حتما به متخصص ارتوپدی یا متخصص طب فیزیکی مراجعه نمایید تا مشکل بررسی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
با‌سلام‌‌‌من‌سه‌ماه‌‌‌هست‌که‌درد‌گردنم‌ددرد‌از‌مهره‌های‌گردن‌‌شروع‌میشه‌تا‌شانه‌ودست‌‌چپ‌ادامه‌داره‌دگتر‌هم‌رفتم‌فایده‌نداشت
Hana
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
با سلام، من مدتیه دیسک کمر دارم مهره ۴-۵
۱۰جلسه فیزیوتراپی رفتم دکتر چندتا قرص واسم تجویز کرد، تو این مدت موقع خواب دستام و پاهام بی حس میشن، امکان داره آرتروز گردنم داشته باشم؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع باید به دقت بررسی شود چراکه بی حسی دست و پا می تواند نشانه بیماری یاشروع بیماری باشد که متخصص جراحی مغزواعصاب وستون فقرات باید نظردهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
برای بهبود درد آرتروز تنهاراه ممکن نرمشهای کششی کتفهااست
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
سلام . من 24 سالمه . نزدیک یک سال یکم کارم سنگین بود . یهوو درد گردن شدید و درد عضلات کتفم شرو شد با اسپاسم عضلات شانه . رفتم دکتر یکیش گف ارتروز داره شرو میشه یکیش گف نه ارتروز نیس . الانم بعداز چن ماه درد گردنو دارم اما شدتش خیلی کم شده . ب نظرتون ام ار آی برم مطمعن شم ک ارتروزه یا نه ؟
مدیر پایگاه باسلام
شما ابتدا به متخصص طب فیزیکی یا ستون فقرات و یا ارتوپد مراجعه کنید تا درصورت نیازتجویزلازم صورت گیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
سلام من 30 سالمه چند ماه پیش مسافر بودم بار سنگین که همراه داشتم و چند کیلومتری حمل نمودم گردنم بعد از آن دچار درد بسیار شده است از ناحیه گودی پشت سرم تا وسط کتف هایم درد دارم علت چه میباشد با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص ستوان فقرات یا ارتوپد معاینه شوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
باسلام دخترم ۱۶سالشه بعضی وقتهاسمت چپ سرش دردمیگری ودست پاچپش ثرمیشن والیبالیست هم هست علت چیست باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
فرزند شما باید به متخصص مغزو اعصاب مراجعه نمایند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
سلام طاعات و عبادات همگی قبول درگاه حق...انشالا روزی همه بیماران رخت عافیت بر تن کنند و تو هیچ خونه ای بیماری نباشه...الهی امین
ببخشید اینجا فقط میشه سوالات مربوط به ارتروز پرسید؟ من سوالم چیز دیگه ای ...در مورد کم خونی ایناس
مدیر پایگاه باسلام
سوالتان را بفرمائید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
سلام
ببخشید از روی ازمایش cbc میشه سرطان خون بده؟ ما تو شهر کوچیکی زندگی میکنیم هفته پیش اتفاقی داداشمو 14 سالشه بردیم ازمایش بده ولی چون دکتر خون نبود جواب ازمایش موقتا بردیم پیش ی خانم دکتر که فوق تخصص گوارش بود...ایشون گفتن کم خونی مینوره ولی باید علت کم خونیش معلوم بشه...این ازمایش حالمون گرفت...
سوال من اینه پدر و مادر من مینور نیستن چجوری داداشم مینوره؟ ممکنه؟پدربزرگ ام مینوره...
دوم اینکه تو بعضی از این سایتا میخونم ک مثلا لنفوسیت باید مثلا تعدادشون ی رنج خاصی داداش من wbcتو ازمایش اول 7600 ک لنفوسیتش 58 درصد بوده نوتروفیل 40 درصد پلاکتش هم 470 ... تو ازمایش دوم که 3 روز بعد از ازمایش اول بود ک همه چی بوده و تکمیلی بوده wbc = 6600 و لنفوسیتش 60 درصد و نوترفیلش 38 پلاکت ش هم تو رنج نرمال بوده این بار حدود 237...اینا چی مشکلی ندارن؟ ممکنه خدای نکرده سرطان خون باشه؟ یا علت کم خونی چه مواردی میتونه باشه...اینم بگم داداش من تقریبا از موادی که اهن دارن متنفره و به ندرت گوشت و سبزی میخوره ...فقط یخ میخوره ...ی راهنمایی کنید تا پس فردا که بره متخصص خون...
ايرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
سلام من47 سالمه و صبح ها از خواب كه بيدار ميشوم كمي سرگيجه دارم كه بعد از مدتي رفع ميشود ضمناً اخيراً دست راستم(از بازو- ارنج وتا ساعد) درد ميكند كه در طول روز ادامه داشته و شبها بيشتر ميشود
لطفاً علت و درمان را راهنمايي فرماييد با تشكر
مدیر پایگاه باسلام
شما ابتدا باید به بررسی وضعیت فشاروقند خون تان بپردازید وتحت نظر متخصص داخلی قرارگیرید تا علت مشخص شود
ايرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
سلام من47 سالمه و صبح ها از خواب كه بيدار ميشوم كمي سرگيجه دارم كه بعد از مدتي رفع ميشود ضمناً اخيراً دست راستم(از بازو- ارنج وتا ساعد) درد ميكند كه در طول روز ادامه داشته و شبها بيشتر ميشود
لطفاً علت و درمان را راهنمايي فرماييد با تشكر
مدیر پایگاه باسلام
شما برای چکاب به متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
مادر من 44سال داردو 3سال است که کورتون مصرف میکند.الان در گردنش احساس سوزش و درد می کند .راه های درمان چیست؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
سلام کسی ک ارتروز گردن داره تا چن سال میتونه زندگی نرمالیو داشته باشه ؟
مدیر پایگاه باسلام
دراین باره باید متخصص ارتوپدی یا متخصص طب فیزیکی پس ازمعاینات لازم نظربدهند
سعید مشتاقیان از اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
سلام 35سال سنمه و شغلم آبکاری هست روزانه حدود 200_300کیلو قطعه برنجی داخل بشکه های مواد جابجا میکنم شانه و گردن و دستهام درد میکنن آزمایش ای اس ار دادم دکتر گفت کمبود وتامین دی 3 داری ولی دارو مصرف کردم خوب نشدم چیکار کنم؟
سعید مشتاقیان از اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
سلام 35سال سنمه و شغلم آبکاری هست روزانه حدود 200_300کیلو قطعه برنجی داخل بشکه های مواد جابجا میکنم شانه و گردن و دستهام درد میکنن آزمایش ای اس ار دادم دکتر گفت کمبود وتامین دی 3 داری ولی دارو مصرف کردم خوب نشدم چیکار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
با توجه به شغل سخت شما بهتراست به ارتوپدی یا متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید تا درمان های مناسب تجویزشود
مهدی حیدری از کرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید من الان هفت ساله گردنم درد میکنه هر دکتریم رفتم نتونسته درد منو خوب کنه چه کنم
مهدی حیدری از کرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید من الان هفت ساله گردنم درد میکنه هر دکتریم رفتم نتونسته درد منو خوب کنه چه کنم
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
با سلام خدمت دوستان.بنده عطاری دارم.دلیل سا ییدگیهای مفصلی خصوصا گردن وکمر کمبود کلسیم ومنیزیوم واملاح معدنیه .سعی کنید در دوران نوجوانی وجوانی استمنا وخود ارضایی نکنید.چون باعث از بین رفتن نیروی بدن واملاح استخوان میشود ودر سنین جوانی ومیانسالی کمی فشار روی گردن یا کمر یا پاها باعث ساییدگی وآرتروز میشود.استفاده بی رویه از گوشی موبایل نیز باعث آرتروز جوانان میگردد.خوردن پودر سنجد اصل روزانه 2قاشق غ داخل یک لیوان شیر فله ای یا یک لیوان آب جوش اگر شیر دردسترس نبودبه مدت 4ماه هر روز وخوردن خرما روزانه 3تا5 عدد یا بادام روزانه 5عدد کم خوردن سردی ها خصوصا شبها وخوردن لبنیات با مصلحشان نگه نداشتن گردن در یک موقعیت طولانی مالش گردن به آرامی با روغن بادام تلخ اصل حداقل دوهفته ودر صورت امکان بادکش کردن گردن وشانه وکتف هر دوشب یکباربه مدت 40شب ودرصورت درد شدید حجامت عام کتف زیرنظر متخصص طب سنتی علاج کار است .درضمن خوردن گرد پوست تخم مرغ شسته خشک شده چه محلی یا ماشینی فرقی ندارد روزانه نصف قاشق چایخوری همراه با کمی عسل مثل قرص گرد کرده بخورید یا با کمی آب بخورید کمبود کلسیم بدنتان را جبران میکند.درضمن کم خوری ومهده کمی خالی بماند برای درد گردن خیلی مفید است.
كاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
سلام من چهار ساله اتروز گردن دارم به دكتر هم مراجعه كردم خوب نشدم زور به روز بد تر مي شوم پست بازوي دست چپم بي حسه سردرد هاي شديدي مي گيم لطفا راهنماييم كنيد ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید وتاکنون چه اقدامات درمانی انجام داده اید؟
هلن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
باسلام
من سی وپنج سالمه 4ماهه مبتلا شدم به ارتروز گردن برای درمانش چیکار کنم خیلی زجر میکشم خواهش می کنم کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید ازخدمات طب فیزیکی و فیزیوتراپی باتشخیص پزشک معالج بهره مند شوید
فرشید مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
سلام طب سوزنی در درمان ارترز تاثیر داره یا نه
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
مادرمن ۴۳ ساله است دچار آرتوروز گردن شده برای بهبود چه کار باید کرد؟
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید تحت نظرفیزیوتراپ یا متخصص طب فیزیکی باشند
تهمورث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
سلام خسته نباشید..من قبلا بطور حرفه ای ورزش پاورلیفتینگ رو کار میکردم بنابه دلایلی مجبور به استراحت بمدت ۶ ماه شدم‌‌‌‌..بعد از گذروندن استراحت برای شروع دوباره تمرین رفتم که احساس ناراحتی در ناحیه گردن میکردم..از گردن عکس گرفتم نوشته بود فاصله بین مهره ها طبیعیه وتغییرات خفیف دژنراتیو مشاهده میشه..عکس رو بردم پیش دکتر و گفتم ایا ممکنه ارتروز گردن باشه دکتر گفت تو سن من بعیده..الان هم فیزیوتراپی میرم تنها تغییر این بوده که درد دیگه به دستام انتشار پیدا نمیکنه..خواستم ببینم آیا ممکنه بعد از گذروندن مراحل درمان من دوباره تمرین رو شروع کنم یا نه..فیزیوتراپیست میگه تمرین و متونی شروع کنی اما من همچنان درد دارم..۲۰ سال سنمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
سلام .من ۳۰سالم هست و الان یک سال هست که متوجه شدم مهره های گردنم ساییده شدن و چندوقتی هست دارم درمان میکنم ولی متاسفانه باز دردام رو دارم .به نظر شما چکار کنم ؟
مدیر پایگاه باسلام
ازخدمات طب فیزیکی هم استفاده نمایید
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
باسلام...من مادرم حدود 49 سالشه واز چند ماه پیش عضله ی بازوی چپش سفت شده است ودرد خیلی شدیدی هم دارد وبازویش مشکل حرکتی هم پیدا کرده است وپنج روز است که درد خیلی خیلی شدید گردن هم داردبه پزشک هم مراجعه کردیم ولی کاری از پیش نبرد؛لطفا یک راه مناسب برای کاهش درد پیشنهاد کنید،ممنون.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
سلام سی و پنج سالمه. خیلی خیلی سفتی جلو و پشت گردن دارم یعنی درد زیاد بخصوص در صورت استرس طوری که تمام اطراف جلو و پشت گردنم درد و سفتی حس میکنم. روز و شب هم خیلی صدا میده با هر حرکت. با کامپیوتر زیاد کار کردم. عکس گردن و ام ار ای خوب بوده و بدون مشکل. ایا اگر وارد رشته دندانپزشکی بشم کار اشتباهی کردم؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
سلام
من 27 سالمه تا قبل از اینکه این پیام رو بهتون بدم درد گردن نداشتم اما الان یهویی از شدت درد از خواب بیدار شدم یهویی اینطور شدم و اصلا متوجه نشدم چی شد ! اصن نمیتونم سرمو تکون بدم
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
سلام من ۲۹ سالمه گردن درد شدید داشتم با اسکن و ام ار ای تشخیص ارتروز دادن خیلی مراعات میکنم حتی هیچ وقت کیف دست نمیگیرم ولی گاهی درد بسیار کلافه کننده ای از گردنم به سرم میزنه حتما باید امپول مسکن قوی بزنم برای کاهش درد چه کار کنم با تشکر
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
سلام خسته نباشید من بیست و شش سالمه و کارم بیشتر نوشتنی هستش چند هفته ایی گردنم بیشتر اوقات شبا خیلی درد میگیره ولی سرگیجه ندارم میتونه آرتروز باشه؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
درسن شما بعید است مبتلا به آرتروزشده باشید
شما باید هرنیم ساعت یک بارچند دقیقه حرکت داشته باشید وگردن تان را هم حرکت دهید ونرمش کنید تا دچارخشکی وحالت های این گونه نشوید
اما اگربا رعایت این نکات بازهم درد داشتید حتما به متخصص مراجعه کنید
محمد صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
با سلام و خسته نباشید
من ۳۰ سالمه و از نوجوانی درد کتف و گردن داشتم . الان چند وقتیه شدید شده و وقتی گردنمو سمت راست برمیگردونم یا بالارو نگاه میکنم سرم گیج میره . ضمنا من عادت دارم رو به شکم بخوابم و شغلم هم با رایانه هست . الان پس مراجعه به دکتر بعد از عکس رادیولوژی و ام ار ای گفتن ارتروز شدید گردن دارم . و درمانش جراحی هست . یا با سوزن کور کنند .ولی باتوجه به اینکه من ۳۰ سالمه و تمام اشنایان میگن به هیچ وجه عمل نکن . نظر شما چیه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
با سلام وخسته نباشید
من ۳۷ سالمه گردنم دردمیکنه طرف چپم وقتی غذادرست میکنم گردنم خیلی دردمیکنه نمی دونم ارتروزیانه حالا من از شما خواهش میکنم یه راه حلی برام بگین
مدیر پایگاه باسلام
وزن تان چقدراست؟
آیا مشکل یکدفعه ایجاد شده است؟
سابقه این درد را داشته اید؟
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
سلام من درد گردنم به شانه چپم میزنه و وقتی که گردنم بیشتر پایی است بیشتر و بیشتر میشه دردم و الان هم از درد بیش از حد میسوزه 18 سال دارم
مدیر پایگاه باسلام
وزن تان چقدراست؟
آیا سابقه این درد را داشته اید؟
آیا به گردن یا ستون فقرات تان آسیبی نرسیده یا ضربه واردنشده؟
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
سلام خسته نباشید.
من 22 سالمه .یه هفتس گردنم درد میکنه و باعث سر درد و درد روی شانه و کتفم شده .گردنمو به هیچ سمتی نمیتونم تکون بدم .از قرص و کرم ماساژ هم استفاده کردم ولی دردش کم نشده.میخواستم بدونم آرتروز گردن دارم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما وزن تان چقدراست؟
آیا قبلا هم این درد را داشته اید؟
ابولفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
سلام من ۲۲ سالمه یه ساله پیش تو ورزش کشتی گردنم ضرب خورده دکتر گفته ناحیه های ارتروز تو گردنت دیده شده الانم گردن درد دارم ایا با ورزش سبک زیر نظر مربی درمان میشه ؟
الیاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
سلام.من.۲۶سال.سن.دارم.دردشدیدی بین شانه هام وناحیه کمرم دارم پیش متخصص ارتوپدی رفتم گفت سه تا از مهرهای ناحیه گردن فاصله دارن .من دراستان سیستان وبلوچستان هستم میشه یه دکتر خوب معرفی کنید
مهدیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
با سلام
مادر من تقریبا یک ماه پیش با درد یکباره دست راست گردن درد شروع شد که هنگام مراجعه به دکتر اعلام کردن که دچار اسپاسم شده اما بعد یه هفته درمان بهتر که نشد بدتر شد دکتر MR نوشتن برای مادر نتیجه آن ارتوز دست ور گردن میباشد اما الان از دست چپ هم درگیر شده دکتر به مادر پیشنهاد عمل داده اما مامان از اطرافیان پرس و جو کرده که عمل باعث تشدید ارتوز میشه الان معمانت میکنه از عمل
سوال من از شما اینه آیا عمل باعث بهتر شدن میشه بدتر شدن ضمنا دکتر گفتن رگ های دستشون بسته شده
با تشکر فراوان از شما
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
سلام من 34سالمه حدودا 9ساله به این درد مبتلا هستم انواع درمانهارو تجربه کردم که دکتر ها تجویز کردند از قبیل فیزیوتراپی ولیزر درمانی وغیره...اما بهبودی حاصل نشد که نشد لطفا راهنمایم کنید که چطوری از شدت این درد بکاهم. با سپاس فراوان.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
0
0
سلام من حدود یکسال میباشد ک درد گردن و بی حس شدن دست چپم هنگام خابیدن وهمچنین احساس ضعف و سرگیجه و سردرد دارم لطفا راهنماییم کنید .
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظر متخصص جراحی مغزواعصاب وستون فقرات معاینه شوید تا درصورت نیازام آر آی انجام دهید ونتیجه مشخص شود.چراکه ممکن است شما دیسک کمریا گردن ویا تنگی کانال نخاع هم داشته باشید.البته این احتمال است وباید پزشک متخصص مربوطه به شما نظردهد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
سلام من رضا هستم ۲۱سالمه همیشه روی شکمم میخابم وقت مطاله گردنم و سرم به اوج درد میرسه و سردرد میشم وقتی چیزی به گردنم میبندم خب میشم درد نمیگیره سرمو روی بالشت میزام خیلی درد میگیره لطفا راهنمایی کنین ممنون
milad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
سلام. خدا قوت بهتون میگم و ممنونم از این همه وقتی که گذاشتین و دوستان رو راهنمایی کردین...
بنده 25 سال 88 کیلو و 180 سانتی متر قد دارم.
دو سال پیش، چند ماه کارم سنگین بود به طوری که وزنه های سنگینی رو تا شب جابجا میکردم و ناحیه وسط شانه هام و گردنم و ستون فقراتم معمولا درد میگرفت.
بعد از چند ماهی که کار رو کنار گذاشتم دردم کم کم تسکین پیدا کرد و به ندرت حین برداشتن وزنه های سنگین به طور خفیف حس میشد.
البته باید بگم که بنده تا امروز همیشه حین راه رفتن و درس خوندن و کار مداوم با کامپیوتر سر و گردنم تو حالت بسیار غلطی قرار داشته.
و تو یک سال اخیر روزی میانگین 10 ساعت تو این حالت غلط با کامپیوتر کار کردم یا مطالعه داشتم و فشار زیادی روی گردن و سرم بوده.
و الان چند ماه هست که ناحیه کناره های پایین پشت سرم تیغ میکشه
اوایل حین خندیدن های بلند درد رو بیشتر حس میکردم اما تو این روزا به حدی رسیده که من بعضا تو روز اصلا نمیتونم با کامپیوتر کار کنم و زندگیمو تحت الشعاع قرار داده.
ممنون میشم راهنماییم کنین.
مدیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
باسلام من ۲۴سالمه تقریبا ۵ساله گردنم درد میکنه بیشتر زمانی که به کاری مشغول باشم مخصوصا موقعی که زیاد گردنم بی حرکت بمونه وقتی هم گردنم رو میچرخونم ماهیچه های گردنم کشش پیدا میکنن تقریبا تازیر شانه هام درد میگیره و بعضی اوقات ی صدای شبیه صدای تق که برای مفاصل ایجاد میشه هست ولی مثل اون صداها نیست در ضمن کتاب زیاد مطالعه میکنم روی صندلی نه بیشتر روی زمین یا به بالش تکیه میزنم ولی ی میز دارم کتابو روی همون میزارم
با سلام من شاهپور هستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
از عزیزان درخواست میکنم برای رهایی از درد راهکار بدهند وآنهایی که عمل جراحی گردن چه برای آرتروز ویا دیسک انجام داده نظرات خود را با عزیزان دردمند در میان بگذارند خدا به همه عافیت بدهد
سینا
|
United States
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
سلام
من بعد از چند ماه سردرد از ناحیه پشت سر به خواست متخصص عکس رادیولوژی گرفتم و فاصله بین مهره پیدا کردم و مهره های گردنم تیز شده که دکتر گفتن از علائم آرتروز هست و به خاطر اینه که مدام سرم رو پایین انداختم.
25 سالم هست و چند سال هست که کارمند ام و روزانه 8 تا 10 ساعت تایپ میکنم.
لطفا راهنمایی بفرمایین که جای نگرانی هست؟
محمد
|
Netherlands
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
سلام
من ۲۳ سالمه با کامپیوتر زیاد کار میکنم ،چند روزه پشت گردنم احساس میکنم استخوان بالا زده، بهش دست میزنم درد میگیره، دست راستم هم بعضی وقت ها مور مور میشه، بنظرتون ارتروز دارم؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
سلام من 22سالمه بخاطر درد گردنم رفتم پیش فوق تخصص مغز و اعصاب ایشونم نوشتن ام ار ای بعد اونجا رفتم جوابمو اوردم دکتر میگه ارتروز گردنت شدیده ولی به هیچجام نمیزنه حتی به کتفام فقط گردنم خشکه خشکه نمیتونم برگردونم یه کیست هم دارم دقیقا جلوی مهره 7 حالا دکتر گفته برم 20جلسه فیزیوتراپی بنظرتون خوب میشه؟یا چه ورزشهایی چه کارایی باید بکنم؟
حمید صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
سلام وقت بخیر من هیچ دردی در گردن یا شانه هام احساس نمیکنم ولی هر دوستهام خواب میرن امرا رفتم جوابش ارتروز گردن دارم خواستم بدونم با اینکه هیچ دردی در گردن ندارم ایا با درمان دستهام درست میشه
حمید صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
سلام وقت بخیر من هیچ دردی در گردن یا شانه هام احساس نمیکنم ولی هر دوستهام خواب میرن امرا رفتم جوابش ارتروز گردن دارم خواستم بدونم با اینکه هیچ دردی در گردن ندارم ایا با درمان دستهام درست میشه
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید ازنظرمتخصص ارتوپد یا متخصص طب فیزیکی استفاده کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
0
سلام
آیا درد گردن و بی حسی دست‌ها از نشانه بیماری ام اس هست من چند بار ام از ای گرفتم ولی گفتند ام اس نداری این بار گردنم و دستهام بی حس شدند آیا ام ار ای بگیرم آیا ام اس هست
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
1
سلام
خانم من وقتی بار سنگین بر میداره گردن ومچ دستش درد می گیره جدیدا هم میگه دستم میلرزه ضمنا سنش 35 سال هست دکتر هم رفتیم گفت ضعف عصب هست ولی هیچ خوب نشد نمی دونم باید چکار کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
سلام من دختری۲۰ساله هستم ک تصادف شدیدی کردم وبه سرم ضربه واردشده وعصبی ک مربوط به تعادلمه فلج شده ودکتربهم گفت آرتروزگردن دارم آیاآرتروزم باعث میشه ک تعادلم برنگرده؟
سوسن بازاریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
سلام من یه ده سالی دچاره گردن درد هستم که پنج سال بیشتر شده دکتر رفتم تشخیص ارتروز بوده چند وقت یک بار درد شدیدی تو ناحیه گردن و خواب رفتگی دوتا کتفام وبی حسی توسرم واحساس سوزش و خنکی کاسه سرم عذابم میده و موقع خواب این علائم سری کتفام و سوزش و بی حسی سرم خیلییییی بیشتر تورو خدا. راهنماییم کنین
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
پدرو ۶۴ سالشه دچار ترکیدگی دیسک گردن شدن و جراحی کردن بعد جراحی شدیدا دچار شانه درد شدن که میزنه به دستاش و دستاش بی حس شده دکتر گفته آرتروز و روماتیسم داره آیا درمانی داره؟
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
سلام وخداقوت دختری 27ساله هستم نزدیک به یکسال هست به علت خون ادراری میرفتم دکتر که نمیتونستن تشخیص بدن علت چیه ازمایشاتمم چیزی نشون نمیداد الان چن ماهی میشه به شدت دردگردن دارم همراه باسردرد شدید عکس گرفتم توگزارش نوشتن لوردوز گردن معکوس شده ولی فرصت نکردم ببرم دکتر میخام بدونم آرتروز هست یادیسک هست ممنون میشم راهنماییم کنین باتشکر
مدیر پایگاه

پاسخ دکترمهرداد منصوری "متخصص ارتوپدی"


گودی کمر یا لوردوز به معنی افزایش تقعر ستون مهره کمری است. در
لوردوز یا گودی کمر قوس ستون فقرات کمری به جلو بیشتر شده، شکم به جلو آمده و باسن
به عقب میرود.




ستون مهره از روی هم قرار گرفتن 7 مهره گردنی و در پایین آن ها
12 مهره سینه های و در پایین آنها 5 مهره کمری و سپس مهره خاجی و دنبالچه ای تشکیل
شده است. اگر ستون مهره را از جلو نگاه کنیم مهره ها در یک خط صاف و عمود قرار گرفته
اند ولی اگر از کنار به ستون فقرات نگاه کنیم متوجه میشویم که مهره های گردنی و سینه
ای و کمری قوس هایی را درست میکنند.

1330 6
1330 2

 


مهره های سینه ای طوری قوس دارند که تحدب یا گوژی آنها به سمت عقب
است و مهره های گردنی و کمری طوری قرار میگیرند که تحدب آنها به سمت جلو است. این قوس
به جلوی مهره های گردنی و کمری را لوردوز Lordosis میگویند. بعضی از مردم به لوردور
کمر گودی کمر هم میگویند. این لوردوز یا گودی کمر تا حدی طبیعی است ولی در بعضی از
افراد این گودی زیاد میشود و موجب بروز مشکلاتی مانند کمردرد و احساس خستگی در کمر
میشود. با افزایش لوردوز شکم بیمار به جلو آمده و باسن وی به عقب میرود و کلا قامت
آراسته فرد از بین میرود و فرد حالت بیحال و خمودگی به خود میگیرد.






گودی کمر به چه عللی ایجاد میشود


علل متفاوتی میتوانند شدت لوردوز کمری را افزایش دهند که شایعترین
آنها عبارتند از

1330 5



  •  شایعترین علت گودی کمر ضعف عضلات کمر و شکم است

  • بزرگ شدن شکم موجب میشود مهره های کمری بر اثر وزن آن به جلو آمده و لوردوز
    آن بیشتر شود



  • به هر علتی که فرد نتواند مفصل ران خود را کاملا صاف کند ( مثلا دررفتگی
    دو طرفه مفاصل ران) در هنگام ایستادن لگن مجبور میشود به سمت جلو بچرخد و با
    چرخش لگن به جلو لوردوز کمر بیشتر میشود

  • بیماری های عصبی یا عضلانی ماننددستروفی های عضلانی 
    یا پولیومیلیت ( فلج اطفال)

  • کیفوز مهره های کمری موجب میشود فرد برای حفظ تعادل خود لوردوز کمری را
    زیاد کند


 



درمان گودی کمر چیست


برطرف کردن علت اصلی بوجود آورنده لوردوز یا گودی کمر میتواند آن
را برطرف کند. با این حال علت گودی کمر هر چه باشد تقویت عضلات کمر و شکم و عضلات باسن
میتواند شدت لوردوز را کاهش دهد. در نظر داشته باشید که شایعترین علت افزایش گودی کمر
ضعیف شدن عضلات شکم و ستون مهره و کاهش قدرت انعطاف پذیری عضلات و تاندون های اطراف
لگن است. این ضعف عضلانی و کاهش انعطاف پذیری در افرادی که شغل نشسته داشته و فعالیت
بدنی منظمی ندارند بیشتر ایجاد میشود. با افزایش سن هم مشکلات ذکر شده شدیتر میگردند
پس مهمترین اقدام در درمان لوردوز و گودی کمر افزایش قدرت عضلات شکم و کمر و افزایش
انعطاف پذیری بافت نرم اطراف لگن است.


برای نیل به این مقصود میتوانید از همان نرمش هایی که برای درمان کمردرد استفاده میشود سود ببرید. این نرمش ها عضلات ستون مهره و شکم شما را تقویت
کرده و گودی کمر شما را کاهش میدهند.











مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
من۳۲سالدارم و۱۵سال دچاراین دردهستم دردخیلی شدید دارم وگردنمو نمیتونم حرکت بدم
مصفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
سلام.چهل سال سن دارم.علایم آرتروز گردن را دارم و نمیتونم گردنم را به راحتی به چپ و راست بچرخونم.طب سوزنی رفتم یه مدت خوب بود.دوباره شروع شده.ممکن است مصرف داروی دگزامتازون بمدت زیاد باعث خشکی عضلات بشه.الان مصرف نمیکنم.سپاس از وقتی که میزارید وپاسخگو هستید.
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست شما به یک ارتوپد یا متخصص طب فیزیکی مراجعه نمایید تا درمان های مناسب ارایه شود
فرانک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
سلام من 18سالمه و چون زیاد درس میخونم یه مدتیه گردنم خیلی درد میکنه و انگار جلو امده گردنم نمیونم باید چیکار کنم!
مدیر پایگاه باسلام
شما باید بدانید درس خواند و یا حتی کار را بارایانه شرایط خاصی دارد.ازجمله اینکه هر20 دقیقه یک بار حتما 5 دقیقه ازجای خود بلند شود وکمی تحرک داشته باشید وازکتاب ویا کامپیوترو...دورشوید.
آرام گردن تان را نرمش دهید.چند دقیقه هم راه بروید.
ورزش روزانه هم هم نقش مهمی درسلامتی شما دارد
عبدالا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
با سلام من 38سالمه دچار گردن درد سمت چپ شدم الان چند ماهه حتا شونه سمت چپم هم درد می کنه اما سمت چپ که رو تکه تکیه میدم بهتر می شم نظر شما چیه با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص ارتوپدی یا ستون فقرات معاینه شوید
ممکن است آرتروزیا بیماری های مشابه داشته باشید
منیر متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
سلام در گردن من یک رگ میگیره میزنه تو سرم وقتی استراحت میکنم خوب میشه درد من چیه
مدیر پایگاه باسلام
این مشکل ازچه زمانی برای شما ایجاد شده است؟
شما چند ساله هستید؟
شغل تان چیست؟
وزن وقدتان چقدراست؟
Ramin ajdari
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
با سلام وخسته نباشید من گردنم بد جوری درد میکنه MRIرفتم ودکترم رفتم ودکترم ازاین کردنبد طبی داده ولی دردم کم نشده انکاری که که ی طرف گردنم خشک میشه وبه داخل سرم آسیب میزنه تورو خدا کمکم کنید با تشکر
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
سلام من سی سال دارم کارم نجاری همیشه تو سر کار گردنم سمت پاین میگیرم الان حدود دو سالی هست پشت کتفم میسوزه گردن درد شدید میگیرم دردش میزنه به سرم و چشمام بچه ها میگن آرتروز گردن داری لطفا راهنمایی کنید
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
سلام.وقت بخیر
من 5 سال پیش تصادف کردم.عمل جراحی کردم در گردنم پلاتین گذاشتند.الان بعد از 5 سال گردن درد شدید داشتم که به پزشک مراجعه کردم.دکتر گفت که مهره های گردنم دچار ساییدگی شده.به نظر شما ساییدگی مهره های گردنم به تصادف و پلاتین مربوط میشه؟ در حال حاضر 30 سال سن دارم.
meqdad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
سلام من 23 سالمه پشت گردنم درد میکنه و گاهیم به دستم میرسه و دستم یکم بی حس میشه دلیلش چیه ؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع می تواند به دلیل احتمالی مشکل دردیسک گردن ویاحتی کمر هم باشد.اما بدون معاینه وبررسی نمی توان دراین باره اظهارنظرکرد.بهتراست به جراح ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه کنید
نداامینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
سلام من ۲۵سالمه همین مشکلات گردن دردوسرشونه ودستام ....چیکارکنم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
سلام
حسین خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
با سلام وخسته نباشید من52سالمه دردم درد میکرد یک قزروف گردنم تخلیه شده بود به پزشک مغزو اعصاب مراجعه کردم گفت باید عمل شود بعد از مراجعه به چندین پزشک همه گفتن باید عمل بشه از زمانی که عمل کردم 2.5 ساله میگذره ولی گردنم درد داره چند بار به پزشکم مراجعه کردم 2مدل قرص میده چند روز خوبه باز درد وخسته گی کردن دارم وپشت سرم خیلی درد میکنه واعصبی میشم لطفا راهنمای کنید به کجا مراجعه کنم تحمل این درد را ندارم حسین از مشهد * ممنونم
حسین خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
با سلام وخسته نباشید من52سالمه دردم درد میکرد یک قزروف گردنم تخلیه شده بود به پزشک مغزو اعصاب مراجعه کردم گفت باید عمل شود بعد از مراجعه به چندین پزشک همه گفتن باید عمل بشه از زمانی که عمل کردم 2.5 ساله میگذره ولی گردنم درد داره چند بار به پزشکم مراجعه کردم 2مدل قرص میده چند روز خوبه باز درد وخسته گی کردن دارم وپشت سرم خیلی درد میکنه واعصبی میشم لطفا راهنمای کنید به کجا مراجعه کنم تحمل این درد را ندارم حسین از مشهد * ممنونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
سلام من یک 4ماهی هست درگیر گردن درد شدم .گردنم و کتفم و تا دستام دردش میره وحشتناک تر اینکه سرو گردنم لرزش داره یعنی سرم نمیتونم رو گردنم نگه دارم رعشه داره سرم میچرخه به سمت چپ نمیتونم کنترلش کنم چیکارکمگ از کار و زندگی و همه چی شدم.دکتر هم چندبار رفتم بهم دارو گیاهی و شیمیایی و زالو درمانی و بادکش تجویز کرد ولی هنوز خوب نشدم بدجور رعشه گردنم اذیتم میکنه خواهش میکنم اگر کسی اطلاعات خوبی داره بهم بگه خواهش میکنم خسته شدم
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
باسلام وخسته نباشیدخدمت شما.....ببخشیددوره نقاهت ارتروزگردن چه مدت هست وراههای پیشنهادی شمابرای ریکاوری مناسب چه هست؟
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
سلام و عرض خسته نباشید
بنده ٣۰سالمه و ب مدت دوماهه ک کار سنگین انجام میدم جابجایی کیسه های پنجاه کیلویی
و الان چندروزه گردن درد و درد منتشر ب شونه ها و انگشتام دارم
ایا راهی برای کاهش و جلوگیری ارتروز وجود داره؟
یا باید دیگه کارنکنم و استراحت کنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما بهتراست خیلی سریع به متخصص طب فیزیکی یا ارتوپد مراجعه نمایید تا وضعیت تان بررسی شود
ضمنا این نوع کارکردن بسیارپرعارضه خواهدبود
سایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
سلام من 18سالمه و دوسالی میشه که در ناحیه ی گردن و شونه راستم درد احساس میکنم ام ار ایم دادم ولی گفته نرماله منتهی به دکتر که مراجعه کردم گفته مهره ی ۳و۴ خیلی خفیف فاصله داره و گاهی اوقات وقتی گردنم رو به چپ وراست خم میکنم تق تق میکنه و من ورزش حرفه ای هم انجام میدم میخواستم بدونم با بدنسازی و ورزشای تقویتی روی گردنم میتونم درمانش کنم یا نه ؟ و اینکه با این وضعیت میتونم به ورزشم ادامه بدم ؟

ممنون میشم اگه پاسخ بدید
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید با یک متخصص طب فیزیکی مشورت نمایید
چراکه ابتدا باید مدارک پزشکی تان مشاهده و سپس روش های درمانی ارایه شود.درباره ورزش کردن نیزایشان باید به شما نظربددهند
محمد سپاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
سلام حال شما . من ۲۷ سالمه و الان نزدیک ۴ ساله که گردن درد شدید و خواب رفتگی دستها ... حتی چند بار دکتر متخصص هم رفتم اما هیچ نتیجه نداشته . بر اثر بلند کردن چیز سنگین اینجور شدم . در ضمن از بدن قوی برخوردار هستم . و ورزش هم میکنم . این گردند درد منو از تمام کارهام باز میداره . حتی نمیتونم سرمو نگه دارم باید سرمو بزارم روی زمین ویا نمیتونم از سر جام یکم جابجا بشم .خیلی خیلی شدیده . لطفا راهنمایی کنید .....
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
آیاکایروپراکتیک واسه دیسک گردن خوبه باعث میشه عصب رها بشه کسی تجربه داشته ؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
سلام من ۳۶سالمه ۱۲سال مداوم ورزش کردم ولی وقتی ورزش رو ترک کردم خیلی درد ها سراغ اومدم الان که میرم ورزش بعضی اوقات پشت گردنم درد میگیره و خیلی خیلی کم هم احساس کرختی در دستام پیش میاد ام ار ای گرفتم همه چی خوب بود مشکلی نداشت گردنم رو که میچرخونم صداهای خیلی ریز که فقط به گوش خودم میخوره میشنوم آیا میشه من با اینکه ام ار ای دادم چی نبوده بازم آرتروز گردن داشته باشم ؟
خیلی ممنون میشم جوابم رو بدید
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
با سلام
ببخشید من دانشجوی 23 ساله هستم که از حدود دوماه پیش یه احساس بی حسی و گز گز خفیف در دست و پا احساس میکنم که با تحت فشار قرار گرفتن دست و پا راحت خواب میرن
در ضمن یه درد خیلی خیلی خفیف هم پشت گردنم دارم و با تکون دادن گردن صدا نمیده ولی بعضی اوقات درد خفیفی داره
یه بار دیگه هم چهار ماه پیش شروع شد و زود خوب شد ولی الان دوباره شروع شده و معمولا فصل امتحانا این اتفاق میفته
پرش عضلانی پلک بالای چشمم هم همراه این موضوع شروع میشه
لطفا راهنمایی کنین ایا من ارتروز گردن دارم؟ یا بیماری مثل ام اس؟ چون خیلی منو نگران کرده
ممنون میشم جواب بدید.
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید
علیدادعبادی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
باسلام ۴۲سال سن دارم واز سی سال پیش گردنم راتکان میدادم وبالای بیست سال درد گردن دارم پانزده سال پیش ام آر آی دادم دکتر گفت ساییدگی خفیف داری وقوس گردنت بر عکس گرفتگی عضله وسفتی پوست گردن درد مفاصل وناراحتی پروستات ومعده وبد کار کردن شکم وزن ام زیادنیست نرمال ممنون
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
سلام من 37 سالم هست از سن کودکی ارتوروز داشتم تحت نظر دکتر جمشیدی در تهران بودم و قرص ایندمتاسین کلروکین و کلسیم د استفاده می کنم الان سه سال است که گردنم کاملا خشک شده است MRIدادم و دکترا گفتند که ارترز و دیسک خفیف گردن داری 20جلسه هم فیزیو تراپی رفته ام ولی درمان نشده است و الان دردش چند برابر شده و به پشت لگنم و ناحیه پشت سرم اسارت می کند و گردنم کامل بی حرکت است واطرافم را نمی توانم ببینم.
افسانه موسایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
سلام.خسته نباشید
من دختری ۲۹ ساله هستم که بخاطر کارم باید از صبح تا شب پشت کامپیوتر باشم..چندوقتی درد شانه و گردن داشتم که به دکتر مراجعه کردم، عکس گرفتم و ایشون گفتند ساییدگی مهرهای گردن رو نشون میده.و باید گردن بند طبی ببندی.چون نمیتونم سرکار نرم و دارو دادن، راه درمان دیگه ای هم هست؟ خیلی درد دارم..
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
سلام دکتر بنده ۳۸رسالمه حدود ۶ سال روزانه ۵۰ کیلومتر از منزل به محل کار تردد داشته ام وکارم هم اداری وبا رایانه سرک کار دارم سمت راست گردنم گاها خشک میشه سی تی اسکن گفته سه مهره ساییدگی داری ویک واژگونی خودرو نیز داشته ام که درد گردنم بیشتر شده درمان من با چه روشی است با تشکر
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط یک متخصص طب فیزیکی یا ارتوپد و یاجراح ستون فقرات معاینه شوید تا درمان مناسب ارایه شود
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
سلام خسته نباشید مادر من 2ساله ارتروز گردن داره و جدیدا پاش هم درد میکنه ناحیه زانو وران ممکنه بخاطر گردنش باشه؟
ستایش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
سلام من 30سالمه چندین سال موقع ایستادن وظرف شستن به مدت 20دقیقه بین دوتا کتفام وتقریبا اطراف گردنم دردمیگیره یعنی احساس میکنم عضلاتم میگیره یسری گرفتگی اینقدرزیادبودکه فقط بایدمیخوابیدم ودکتررفتم آمپول عضله شل کن زد خوب شدم حدودیکسا اما دوباره اون احساس گرفتگی ودرددار م ممکن آرتروز باشه قرارام آرای بدم
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
سلام . پدر بنده ۵۸ سال دارد و ۳ سالی است مبتلا به دیسک گردن و آرتروز می باشد . فیزیوتراپی و طب سوزنی فقط بصورت مقطعی جواب داده و درد مزمن همچنان وجود دارد . دارو های مسکن مثل ایپو پروفن و سلکوکسیب و متاکاربامول و ... تاثیری نداشته .‌پزشکان متخصص هم‌گفتخ اند به علت ساییدگی مهره‌ها جراحی مثمر ثمر نخواهد بود . برنامه حرکات ورزشی را انجام می دهد و تاثیراتی هم دارد آیا در کنار این اصول روش دیگری هم‌وجود دارد که ناثیر گذار باشد مثل تزریق دیسکلوژل یا لیزرتراپی ؟؟
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
سلام من هجده سالمه از بچگی گردنم حساس بوده ولی یه دوسالی هست که پشت گردنم خیلی درد میکنه بیشتر وقتی سرم رو میندازم پایین عکس ساده گرفتم دکتر گف ساییدگی خفیفه مسکن نوشت ولی هرروز بدتر میشم گردنبندم استفاده میکنم ولی خوب نمیشه وزنم 67کیلو وقدم 167ته تورو خدا راهنمایی کنید ممنونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
سلام سنم ۳۶ سال هست درد گردن دارم گوشهایم درد میکنم گردنم صدا میده سنو گرافی گرفتم گفته هیچ مشکلی نداری ایا شما فکر میکنی اتروز هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
سلام . من ۴۳ سال سن دارم حدودا ۸ سال پیش در یک مسابقه کشتی مهره ۶ و ۷ گردن صدمه وارد شد و آن زمان با فیزیوتراپی و و رزشهای مخصوص گردن خوب شد و دردی نداشت ولی هر از چندگاهی درد میکنه و گردنم خسته میشه آیا راهی برای بهبودی قطعی داره یا نه ممنون از شما
خدا خوب بشه
|
United States
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
سلام مادرمن ۴۳ سالشه بعد اتروز کردن گرفته بعد رفتیم دکتر متخصص نوار گرفت بعد گفت اتروز شدید نیست و قرص های گرون قیمتی نوشت و گفت اینا رو بخورین خوب میشه به نظر شما خوب میشه انشالله خوب بشه
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
سلام من26سالمه وزنم 45کیلوهس ولاغرم 2تابارداریو2شیردهی پشت سرهم داشتم یه مدت بیرون کار داشتم مجبوربودم بچه موبغل کنم باخودم ببرم اول بین دوکتفم سوزش داشت بعد گردنم دردگرفت رفتم پیش متخصص ارتوپدبهم گفت ک کمبود کلسیم وویتامین دی داری برم قرص جوشان کلسیم نوشت و3تاآمپول ویتامین دی و10جلسه فیزیوتراپی نوشت ک رفتم الان یکماه از دکتر رفتنم میگذره هنوزخوب نشدم بنظرشماتشخیصش درست بوده بایدچکار کنم؟
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
سلام. خسته نباشید. 2 سوال داشتم.
باتوجه به اینکه آرتروز به دلیل تخریب غضروف به وجود میاد،
1- آیا داروهای غضروف ساز به درمان آرتروز گردن کمک میکنند، یا این داروها صرفا تبلیغاتی هستند. ( درواقع گلوکزآمین اثری دارد یا خیر).

2- تزریق اوزن تاثیری بر آرتروز کردن دارند یا فقط برای درمان دیسک مناسب است. اگر دارد، میزان تاثیر چقدر است.

با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
0
چگونه آت روز گردن را از بین ببریم
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
سلام من سی سالمه وحدود سه ساله که درد در ناحیه گردن و بین دو شانه ام وجود دارد و همیشگی هست فقط بعضی وقتا زیاد میشه میخواستم بدونم با کایپروتراپیک بهتر میشم
مدیر پایگاه
باسلام
ابتدا شما باید به یک ارتوپد ویا جراح ستون فقرات مراجعه نمایید و ویزیت شوید.پس ازتشخیص های لازم،درصورت نیاز،درمان مناسب ارایه می شود
Soheil
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
با سلام من ۱۶ سالمه تقریبا ۹ ماه رو زمین نشستم و در س خوندم و دائم سرم به زیر بود تو کتابو ببینم و الان هم وقتی سرمو بالا میارم و گردنم را می چرخانم صدای شق شق میاید ایا این برای من عادی است؟
پوررجب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
سلام ببخشیدا شما همش میگین برو به پزشک مراجعه کن و معاینه بشین و .. اینا که کمک نمیکنه مردم دارن از شما سوال میکننن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
سلام من ٤٠سالمه وبعضى وقت هاكه مدت زيادى است گردن درد بدى ميگيرم كه از خواب بيدار مى شوم و به ستون فقراتم هم مى زنه دستم هم خواب ميره يعنى دچوار اين بيارى هستم ممنون ميشم راهنمايى كنيد
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما به ارتوپد یا متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید تا چکاب شوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
سلام من یک سال پیش گونی پنجاه کیلوی جابجا کردم که پشت سرم داق
کرد تا گردن حالا گردن به چپو راست خم میکنم صدای خورد شدن میده کتف کولم یخورده درد میکنه چیکار کنم
مدیر پایگاه
باسلام حتما به متخصص ارتوپدی یا جراح ستوان فقرات مراجعه کنید
اسدالله حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
سلام دوستانتان گردن من دیسک داروخانه راست من بعث و سوزن سوزن میشه ام آرای کردم سه ماه است خوب نمیشه نقاشی ساختمانی بودم
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
سلام ببخشید من به دکتر مغز اعصاب مراجعه کردم گفتن تو مهره پنج آرتروز خفیف هست ولی من شدید درد دارم در گردنم و تا گردنم قلنج نکنم اروم نمیگیره دیگه به شدت عصبی شدم تحمل هیچ کس ندارم تا این حد بد خلقم کرده حتی از گردن به مچ دستم حتی کتفم آسیب زده عصبی داشتم تق تق میکنه دردش فقط با شکستن گردنم اروم میشه واقعا نمیدونم چکار کنم به من لیزر درمانی توصیه کردن آیا اثر دارد؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما بهتراست به جراح ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه نمایید  ونظرشان را بشنوید
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
سلام من ۱۹سالمه....گردن درد دارم، ام‌ارای گرفتم آرتروز خفیف و دوتا دیسک خفیف دارم....از همین سن تا یه نایلون ۲کیلویی برمیدارم یا سرمو خم میکنم یه صفحه بنویسم دیگه درد امونمو میبره...در ضمن چادری هم هستم چند باره بدون برداشتن چیزی با چادر گردن درد میگیرم....رشتمم کامپیوتره پای کامپیوترم اذیت میشم....خیلی نگران آیندمم که پیشرفت نکنه
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید یکسری آموزش فرابگیرید.
بهتراست با پزشک تان که درجریان مشکل شماست مشورت کنید و درصورت صلاحدید ایشان ازفیزیوتراپی و آب درمانی و موارد مشابه استفاده نمایید.
باید وزن تان را متعادل نگه دارید.
حرکات تند و ناگهانی نداشته باشید.و...
حسنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
سلام من ۱۸ سال دارم و به تازگی تشخیص آرتوروز در مراحل ابتدایی برای من داده شده اما درحال حاضر تمام علائمی که برای مراحل حاد نوشته شده رو دارم و حتی بیشتر مواقع از دست راستم نمیتونم استفاده کنم.حالا چی کار کنم؟؟با توجه به اینکه کنکور هم دارم
حسنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
سلام من ۱۸ سال دارم و به تازگی تشخیص آرتوروز در مراحل ابتدایی برای من داده شده اما درحال حاضر تمام علائمی که برای مراحل حاد نوشته شده رو دارم و حتی بیشتر مواقع از دست راستم نمیتونم استفاده کنم.حالا چی کار کنم؟؟با توجه به اینکه کنکور هم دارم
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
سلام من۴۷سال دارم دکتر توانبخش باتوجه به دردکتف وشانه ام گرفتن عکس اولیه گفتن سابیدگی شدید گردن دارم برام mriنوشت فقط براگردن ایا mri شانه وکتف لازم نیست
میرحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
سلام
من 49 سال دارم آرتروز گردن دارم بیشتر سرگیجه دارم البته یک تا دوروز برطرف میشه موقع خواب راحت نیستم قرص تریپ فلکس خودم بهتر شدم درد پشت گردن و شانه ها هم دارم ولی کمتر شده بیشتر حس بدی دارم راه حل چیه به چه متخصصی مراجعه کنم
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
0
سلام من 33 سالمه،هر5_6 روز سردردهای شدید میگیرم که همراه با حالت تهوع هست و تحمل نور هم ندارم،به پزشک مراجعه کردم سیتی اسکن برای سینوزیت انجام دادم گفتن سینوزیت نداری،احتمالا میگرن عصبیه،و هیچ دارو یا راهی برای درمان به من پیشنهاد نکردن،برای تشخیص مشکلم به چه پزشکی باید مراجعه کنم؟ ممنون
مدیر پایگاه
باسلام
متخصص مغزواعصاب
یداله کاشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
سلام
من جدیدا" آرترز گردن گرفتم ودکتر یکی از توصیه هاش خرید گردنبند طبی اما گفته Oppo یا Tynor بخر - می خوام بپرسم فرقی بین خارجی و ایرانی هست از لحاظ کیفی مثلا" برند " پاکسمن"
ممنون
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
سلام من دختری دارم ده ساله چند ماهی هست گردنش درد میکنه ام آر آی گرفتیم دکترش گفت آرتروز خفیف هستش خواستم ببینم برطرف میشه چون گه گاهی درد داره لطفا بیشتر راهنماییم کنید
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
سلام سه ماهه گردن درد گرفتم رگ گردنم که به شونهام میرسه اگه راهنمای کنی ممنون میشم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
سلام . من 41 سالمه گردنم در می گرد رفتم پیش متخصص عکس گرفتم گفت تغییرات djdشروع شده استخیلی نگران ایا قابل در مان هست . دکتر چند تا قرص نوشته گفت نگرانی نداره خوب میشه خیلی جزئیه میخواستم نظ شما را هم بدونم .
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
سلام من 16سالمه نزدیک دو یا سه هفته هست که گردنم رو که چپو راست میکنم یا تکون میدم هی غرچ غرچ میکنه و تق تق میکنه خودم فک کنم برای این باشه که سرم موقع استفاده از گوشی بد میگیرم ممکنه دچار ارتروز شده باشم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
سلام من ۴۰ ساله از درد گردن و سمت راستم هست اذیت مکشم رفتم دکتر گفت ارتروز گرون داری خفیف دارو داد خوردم معده درد گرفتم دیگه ادامه ندادم ولی گاهی این درد رو دارم به چشامم هم درد میزنه و دست و کتفم هم درگیر میکنه میشه برام یه دکتر خوب معرفی کنین ممنون میشم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
باسلام ۷۰ سال سن دارم در اثر کار سنگین‌ ارتروز گردن دارم به دستهام میزنه مخصوصا شبها وزوز دستها وسوزن سوزن شدن یک مدتی است خواب راحتی ندارم چکار کنم از تیر کشیدن دستهام راحت شوم لطفا راهنمایی بفرمایید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار