کد خبر: ۶۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
شفا آنلاین>سلامت>سوختگی در تمامی جوامع زمینه‌ساز دور ماندن فرد سوخته از عرصه های مختلف می‌شود و آنچه می‌تواند فرد را به عرصه برگرداند، بهره گیری از علم توانبخشی است.
به گزارش شفا آنلاین - هومن قربانی عضو واحد کاردرمانی مرکز آموزشی، درمانی شهید مطهری افزود: پیشرفت‌های پزشکی در درمان‌های سوختگی موجب افزایش نیاز به سرویس‌های توانبخشی شده است.

وی در ادامه گفت: اگرچه بازگشت به عملکرد اجتمای قبل از سوختگی از اهداف توانبخشی در سوختگی می‌باشد، اما متأسفانه تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده‌است.

قربانی اظهار داشت: اگرچه سوختگی شدید موجب کاهش عملکرد کاری در فرد می‌گردد، اما با توانبخشی افراد توانایی انجام این عملکردها را در سطوح پایین‌تری نسبت به قبل بدست می‌آورند.

قربانی گفت: اختلال در انجام نقش‌های کاری بیشتر به دلیل کاهش تحمل، عدم تحمل ایستادن و راه رفتن، کاهش قدرت گرفتن و مهارت‌های عملکردی دست و خودآگاهی می‌باشد که با توانبخشی می‌توان بر این مشکلات فائق آمد و فرد را به آغوش جامعه بازگرداند.

وی در ادامه یکی از اهداف توانبخشی را بازگرداندن توانمندی افراد سوخته در عرصه های اجتماعی، کاهش هزینه‌های سلامت و تقویت اقتصاد سلامت کشور عنوان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: