کد خبر: ۶۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
شفا آنلاين:تغذیه>سلامت غذایی-یک متخصص عفونی با تاکید بر اینکه با توجه به تنوع میوه، سبزی و صیفی‌جات در فصول گرم سال باید از شست‌وشوی کامل و بهداشتی آن‌ها قبل از مصرف اطمینان حاصل کرد، گفت: تجهیزات پخت، وسایل و سطوح در تماس با موادغذایی را باید با محلول حاوی کلر ملایم یا شوینده‌های مجاز ضدعفونی کرد.

به گزارش شفا آنلاين، دکتر مهران ایزدی با اشاره به اینکه شست‌وشوی دست‌ها و پیروی از اصول و تکنیک‌های صحیح پاکسازی و ضدعفونی، نقش موثری در جلوگیری از انتشار آلودگی و مسمومیت غذایی دارد، گفت: در خارج از منزل نیز مانند درون خانه باید اصول شست‌وشو رعایت شود. از آب تمیز و صابون به منظور شست‌وشوی کامل ابزارها، وسایل فرآوری و پخت مواد غذایی، ظروف غذاخوری و تخته‌های برش استفاده شود.

وی یادآور شد: باید تجهیزات پخت، وسایل و سطوح در تماس با مواد غذایی با محلول حاوی کلر ملایم یا شوینده‌های مجاز ضدعفونی شود. با توجه به تنوع میوه، سبزی و صیفی‌جات در فصول گرم سال از شست‌وشوی کامل و بهداشتی آن‌ها قبل از مصرف اطمینان حاصل کرد.

ایزدی با بیان اینکه باکتری‌ها بر اثر حرارت پخت از بین می‌روند، گفت: گوشت، مرغ، ماهی و میگو باید به قدری پخته شود که دمای درونی آن‌ها به نقطه ایمن دمایی برسد و باکتری‌های خطرناکی نظیر سالمونلا، اشرشیا کلای و لیستریا از بین رود.

این متخصص عفونی تاکید کرد: هنگامی که می‌خواهید غذای پخته شده را سرو کنید، باید از بشقاب تمیز استفاده کرده و هرگز مواد غذایی پخته شده را به ظرفی که در آن مواد خام قرار داشته، بازنگردانید مگر اینکه آن را تمیز شسته و خشک کرده باشید.



ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: