کد خبر: ۶۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 13
شفا آنلاین>سلامت>پوست بدن نوزادان و کودکان بسيار لطيف تر و آسيب پذيرتر از پوست افراد بزرگسال است.

به گزارش شفا آنلاین، پوست بدن نوزادان و کودکان بسيار لطيف تر و آسيب پذيرتر از پوست افراد بزرگسال است. لذا بيشتر بايد مراقب بود تا دچار مشکلي نشوند. در اين مطلب درباره حفظ سلامت پوست کودکان زير 3 سال براي شما توصيه هايي داريم.

 پوست کودک

1- هنگام شستشوي بدن کودکان نوپا حتما از صابون بچه بدون عطر استفاده کنيد. استفاده از صابون هاي معمولي براي کودکان نوپا مجاز نيست.

2- در اين گروه سني از کودکان، معمولا به علت استفاده از پوشک، خشکي پوست ديده مي شود. براي جلوگيري از بروز خشکي و بثورات پوست بعد از شستن کودکان از يک کرم مرطوب کننده که پزشک داده است، استفاده کنيد. خشکي پوست در کودکان بسياري از مشکلات از جمله سوزش و خارش و حتي عفونت هاي پوستي را به دنبال دارد. 

3- براي اين گروه از کودکان با مجوز پزشک متخصص مي توانيد از کرم ضدآفتاب استفاده کنيد. ولي استفاده از کرم ضد آفتاب براي کودکان زير شش ماه ممنوع است. 

اگر کودک شما مستعد ابتلا به ناراحتي هاي پوستي و يا حساسيت مي باشد، ‍ به پزشک متخصص کودک بگوييد تا کرم مخصوص ضد آفتاب را تجويز کند .

4- اگر مدت زيادي در بيرون از منزل هستيد، کرم ضد آفتاب را براي کودکان هر دو ساعت يک بار تجديد کنيد (دوباره بماليد)، حتي اگر روزي ابري را سپري مي کنيد. تابش اشعه از پشت ابر نيز همان ضرر تابش مستقيم را دارد .

بين انگشت ها، زير ناخن ها، زير بغل ها ، کف دست ها و مچ دست ها و پشت گوش هاي کودکتان را به طور کامل شستشو دهيد

5- پوشاندن لباس آستين بلند، شلوار و کلاه لبه دار به اين گروه از کودکان توصيه مي شود .

6- والدين بايد به خاطر داشته باشند که تابش اشعه خورشيد معمولا طي ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر شددي است. اگر کودکان مجبور به ماندن در اين ساعات در بيرون از منزل هستند، حتما آنها را در سايه قراردهيد تا کمترين ضرر متوجه آنها شود . 

7- در نزديکي ساحل بيشتر مراقب کودکان باشيد، زيرا آب و شن نور خورشيد را منعکس مي کنند .

8- حيوانات و حشرات را از کودک خود دور نگه داريد. رعايت اين نکته زماني که به مسافرت مي رويد و يا مي خواهيد در جنگل بمانيد، بسيار ضروري و مهم است و گاهي اوقات علت بي تابي کودک، گزش نوعي حشره است . 

9- کودک خود را همواره تميز نگه داريد . بين انگشت ها، زير ناخن ها، زير بغل ها ، کف دست ها و مچ دست ها و پشت گوش هاي کودکتان را به طور کامل شستشو دهيد. بسياري از بيماري هاي پوستي زماني رخ مي دهند که پوست کودک کثيف است.

10- رژيم غذايي مناسب را براي کودک خود در نظر بگيريد. هم چنين به ميزان کافي آب در برنامه غذايي او بگنجانيد. آب پوست را شاداب نگه مي دارد.

آریا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: