کد خبر: ۶۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
شفا آنلاين:سلامت>دارو-افسردگي، اضطراب، لاغري و. . . از جمله دلايل زيادي هستند كه باعث شده اين روزها عده زيادي از مردم به استفاده از قرص‌هاي فلوكستين يا همان پروزاك روي آورند و آن را مثل نقل و نبات مصرف كنند. در اين ميان خانم‌ها ركورد‌دار هستند و اين روزها «فلوکستین» جزو لاينفك وسايل داخل كيف بسياري از خانم‌ها شده است.

به گزارش شفا آنلاين،شايعاتي درباره اثرات معجزه آساي اين دارو براي لاغري، بهبود وضعيت خواب، افزايش نشاط و. . . هم دهان به دهان مي‌چرخد و به همه گير شدن اين دارو دامن مي‌زند. در اين شماره به بررسي چند و چون تاثيرات پروزاك پرداخته و براي اطلاع از صحت و سقم شايعات پيرامون اين دارو سراغ دكتر فاطمه رنجبر، روانپزشك رفتيم.


فلوكستين از كجا آمد؟

يكي از پر سر و صدا‌ترين قرص‌هاي ضد افسردگي كه از دهه 1980 وارد بازار شد فلوكستين (Fluoxetine) يا همان پروزاك است. شايد وقتي شركت الي ليلي براي اولين‌بار در سال 1986اين دارو را مي‌ساخت تصور نمي‌كرد كه پس از مدت زماني مصرف اين دارو تا اين حد رايج شود؛ به‌طوري‌كه در سال 2007 در ايالات متحده آمريكا دربيش از 22 ميليون نسخه پروزاك تجویز شده باشد. اگرچه داروهاي ضدافسردگي ديگري نيز وجود دارند كه اثربخشي آنها به اندازه پروزاك است اما شايد اين كپسول‌هاي 10 و 20 ميلي‌گرمي خواص ديگري هم داشته يا شايد عوارض جانبي كمتري داشته باشند كه سبب رواج آن شده است. بسياري از پزشكان نگران مصرف بي‌رويه و خودسرانه اين دارو بوده و بارها نسبت به مصرف آن هشدار داده‌اند.

يك دارو و چند بيماري

فلوكستين يا پروزاك يك داروي ضدافسردگي مهاركننده باز جذب سروتونين (SSRI) است. سروتونين ماده‌اي در بدن است كه كاهش آن سبب عدم تعادل رواني، علائم افسردگي، خواب‌آلودگي، نگراني و. . . مي‌شود. در حقيقت با مصرف پروزاك، ميزان اين ماده در بدن افزايش يافته و سبب بهبود علائم افسردگي و اضطراب مي‌شود. اين دارو به شكل كپسول‌هاي 10 و 20 ميلي گرمی در بازار رايج است و براي درمان بيماري‌هاي افسردگي، اضطراب و وسواس جبري تجويز مي‌شود. فلوكستين غير از كاربرد اصلي يعني درمان افسردگي و اضطراب، در درمان برخي ديگر از اختلالات از جمله برخي اختلالات خوردن (پراشتهايي عصبي)، سندروم پيش از قاعدگي، حملات ترس (حملات غيرقابل پيش‌بيني و ناگهاني ترس و نگراني شديد)، درمان مشكلات جنسي، اختلالات خواب و برخي ديگر از اختلالات نيز كاربرد داشته و براساس بررسي و نظر پزشك تجويز مي‌شود. پروزاك نيز مانند بسياري ديگر از داروهاي مشابه، پس از مدتي مصرف تاثير خود را نشان خواهد داد و فرد نمي‌تواند بلافاصله پس از مصرف، انتظار بهبود حالات خود را داشته باشد. به علاوه قطع ناگهاني و خودسرانه فلوكستين نيز به هيچ وجه مورد قبول نيست. در حقيقت قطع خودسرانه دارو همان‌قدر مي‌تواند عوارض داشته باشد كه مصرف خودسرانه آن. بنابراين با توجه به مكانيسم عمل، شرايط هر بيمار، سابقه خانوادگي و تاثيراتي كه اين دارو مي‌تواند داشته باشد حتما بايد با تجويز پزشك و تا مدت زمان تعيين شده از اين دارو استفاده كرد.

چندتا فلوكستين بخورم؟

دكتر فاطمه رنجبر، روانپزشك درباره ميزان و روش مصرف فلوكستين معتقد است: «دوز مصرف با توجه به وضعيت هر بيمار متغير و خاص همان بيمار است. معمولا قرص‌هاي فلوكستين كه در ايران وجود دارد 10 و 20 ميلي‌گرم بوده كه معمولا درمان با 10 ميلي گرم آغاز شده و پس از طي مدتي با توجه به نياز بيمار يا پاسخ او نسبت به فلوكستين مي‌توان آن را افزايش داد. نياز هر بيمار هم با توجه به وزن، سابقه بيماري‌هاي قبلي، سابقه مصرف خانوادگي اين دارو، شدت بيماري فعلي و. . . توسط پزشك متخصص تعيين مي‌شود. بنابراين نمي‌توان دوز مصرف مطلقي براي همه بيماران در نظر گرفت؛ بلكه بايد براساس بررسي‌هاي صورت گرفته ميزان آن را مشخص كرد.»

درخصوص روش مصرف هم دکتر رنجبر تاکید می‌کند  اين دارو به صورت قرص رايج است و بايد با آب بلعيده شود و جويدن اين دارو توصيه نمي‌شود.

خط قرمزهاي مصرف !

دكتر رنجبر درباره تداخلات دارويي فلوكستين مي‌گويد: «بايد گفت كه فلوكستين تداخل دارويي زيادي ندارد و هر موضوعي بايد براساس سود و زيان آن درنظر گرفته شود. ممكن است اگر دارويي همراه فلوكستين مصرف شود، خيلي عوارض داشته باشد؛ اما وقتي شرايط بيمار را در نظر مي‌گيريم ترجيح مي‌دهيم كه آن را تجويز كنیم و فوايد آن را بيش از مضراتش مي‌دانيم. بنابراين همه چيز براساس شرايط بيمار و طبق نظر پزشك تعيين مي‌شود. درخصوص انواع داروها، منع مطلقي براي فلوكستين وجود ندارد؛ اما در خصوص داروهاي حيطه روانپزشكي، آن دسته از داروهايي كه مهاركننده‌هاي مونوآمین اكسيداز (MAOI) هستند مورد منع مصرف همراه با فلوكستين محسوب مي‌شوند كه اين داروها هم چندان در جامعه رايج نيستند.»

فلوكستين كودكان و زنان باردار

دكتر فاطمه رنجبر درمورد مصرف اين دارو توسط كودكان و زنان باردار مي‌گويد: «اگر نياز به مصرف باشد، از دو سال به بالا ممكن است فلوكستين تجويز شود و اتفاقا جزو داروهاي منتخب روانپزشكان است. روانپزشكان معمولا براي درمان افسردگي يا اضطراب در كودكان اگر نياز به دارو وجود داشته باشد، خط اول انتخاب را فلوكستين قرار مي‌دهند.

معمولا داروهاي روانپزشكي درخصوص كودكان زير دوسال با احتياط تجويز مي‌شود؛ اگرچه گاهي با توجه به شرايط براي زير دو سال هم ممكن است دارو تجويز شود. درحقيقت منع مطلقي براي مصرف اين دارو در دوران بارداري وجود ندارد اما براساس برخي گزارشاتي كه از عوارض جانبي ديده شده كه چندان هم تاييد شده نيست، ترجيح داده مي‌شود كه از داروهاي ديگر استفاده شود. در عين حال داروهاي بهتري براي بارداران وجود دارد كه در زمان بارداري يا شيردهي مي‌توان از آنها استفاده كرد. باز هم بايد بگوييم كه همه چيز به تشخيص پزشك و شرايط ويژه هر بيمار بستگي دارد.»

دردهاي بعد از يك درمان

هر دارويي در كنار فوايدي كه براي درمان دارد، ممكن است سبب بروز برخي علائم ناراحت كننده كه به عنوان عوارض جانبي شناخته مي‌شود نيز بشود؛ اگرچه فلوكستين از جمله داروهاي كم‌خطري است كه نسبت به فوايد درماني كه دارد و البته نسبت به ديگر داروهاي مشابه، عوارض جانبي كمتري دارد. اما عوارض جانبي زيادي در بروشور دارو نوشته شده كه اگر مصرف طبق نظر و بررسي‌هاي پزشك باشد، بسياري از عوارض ذكر شده نادر بوده و در كمتر فردي ديده مي‌شود. درخصوص عوارض جانبي فلوكستين بايد گفت كه اين عوارض مي‌تواند در بخش‌هاي مختلف بدن بروز كند. از جمله:


اعصاب مركزي: سردرد، عصبانيت، بي‌خوابي، خواب آلودگي، اضطراب، لرزش، سرگيجه، خستگي، آشفتگي.

پوست: تعريق، بثورات پوستي، خارش، راش

دستگاه گوارش: تهوع، اسهال، خشكي دهان، بي‌اشتهايي، سوء هاضمه، يبوست، درد شكم، استفراغ، نفخ

ادراري ـ تناسلي: اختلال عملكرد جنسي

عضلاني اسكلتي: درد عضله و ساير عوارض مثل بيقراري، كاهش وزن، اختلالات جنسي، عدم تعادل، افزايش افكار و ميل به خودكشي و. . .

آيا فلوكستين سبب سندروم سروتونين می‌شود؟

دكتر رنجبر معتقد است: «اگرچه فلوكستين يا همان پروزاك با مهار جذب سروتونين، باعث افزايش ميزان اين ماده در بدن مي‌شود اما سبب عارضه‌اي به نام سندروم سروتونين نمي‌شود. (سندرومي كه درصورت تجمع و انباشت سروتونين ايجاد شده و علائمي از قبيل سردرد، اضطراب، گيجي، توهم، نشئگي، افزايش ضربان قلب و فشار خون، تعرق و افزايش دماي بدن، گرفتگي عضلات، جنون، لرز، درد عضلاني، اسهال و تهوع، كما و حتي مرگ را ايجاد مي‌كند).

در واقع اين اختلال سندرومي است كه در مواقع خاص ممكن است به وجود آيد؛ مواردي مثل اينكه دارو را با دوز بسيار بالا شروع كنيم، يا نوبت‌هاي مصرف را اشتباه كرده و بسيار بيش از حد در نظر گرفته استفاده كرده باشيم يا در صورت مصرف برخي داروهاي مكمل ديگر مثلا با داروهاي مهاركننده مونوآمين اكسيداز) همراه با فلوكستين و امثال اينها. درچنين موارد خاصي كه شايد خيلي كم اتفاق بيفتند، ممكن است احتمال سندروم سروتونين بالا برود وگرنه مصرف اصولي و طبق تشخيص پزشك چنين نتيجه‌اي نخواهد داشت.»

كارشناسان چه مي‌گويند؟

 به اعتقاد دكتر رنجبر براي هر دارويي طيف وسيعي از عوارض جانبي وجود دارد كه به هيچ عنوان 100 درصد نبوده و قرار نيست در همه افراد بروز كند. در حقيقت اين عوارض جانبي به عنوان هشدارهايي مطرح مي‌شوند كه بايد نسبت به بروز آنها توجه داشت؛ وگرنه شايد هيچگاه بروز پيدا نكنند. دكتر رنجبر مي‌گويد: معمولا براي اكثر داروهايي كه در درمان بيماري‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند علائمي به عنوان عوارض جانبي مصرف دارو ذكر مي‌شود. حتي در مورد داروي پيش پا افتاده و كم خطري مثل استامينوفن هم راش پوستي، مسموميت كبدي ياعلائم ديگر به عنوان عوارض جانبي در نظر گرفته مي‌شود.

آنچه اهميت دارد اين است كه مهم‌ترين و شايع‌ترين عارضه ممكن براي هر دارو را بشناسيم تا در صورت بروز با پزشك خود مشورت كنيم. داروهاي اعصاب و روان برخلاف آنچه در اذهان عمومي وجود دارد و مردم تصور مي‌كنند، اگر طبق نظر و مشورت پزشك متخصص مصرف شوند عوارض خطرناك زيادي ندارند. در خصوص داروي فلوكستين، بايد گفت عوارض گوارشي مثل دل درد، سوءهاضمه، اسهال، يبوست، تهوع، استفراغ و. . . بيشتر از ساير عوارض ممكن است ديده شود.

گاهي عوارضي مثل راش پوستي، بيقراري و. . . هم ديده شود كه اگر درمان طبق نظر پزشك و با دوز كم شروع شود، اين عوارض به حداقل رسيده و حتي در صورت بروز، پزشك مي‌تواند آن را مديريت كرده و از بين ببرد. گاهي هم ممكن است مثلا عارضه بيقراري به شكل لرزش دست، تعريق، خواب آلودگي يا بالعكس بي خوابي، تپش قلب و. . . بروز پيدا كند كه در حقيقت همان بيقراري محسوب مي‌شود؛ نه عارضه‌هاي متعدد ديگر.

درواقع بسياري از عوارض جانبي كه ذكر مي‌شود جزوي از زير مجموعه عارضه ديگري هستند. اين است كه براي هر دارو مي‌توان ليست زيادي از عوارض جانبي را برشمرد كه البته بسيار نادر اتفاق مي‌افتند. مهم است كه بيمار در صورت ديدن عوارض شايع‌تر فلوكستين مثل عوارض گوارشي، بيقراري و راش پوستي نترسد و خودسرانه مصرف دارو را قطع نكند. حتما بايد با مديريت متخصص مصرف دارو را كنترل كرد.

بهترين جايگزين ها

دكتر رنجبر درباره جايگزين‌هاي فلوكستين مي‌گويد: «براي هر مراجعي درمان مخصوصي در نظر گرفته مي‌شود، به‌طوري‌كه ممكن است به ازاي يك ميليون فرد افسرده، يك ميليون هم دستور دارويي وجود داشته باشد. وقتي فردي مراجعه مي‌كند كه افسردگي خفيف تا متوسط يا خلق و خوي پايين دارد موارد درماني مختلفي را مي‌توان در نظر گرفت.

اگر بيمار وقت و وضع اقتصادي خوبي داشته باشد و به پزشكي كه در درمان‌هاي غيردارويي متخصص است دسترسي دارد، ترجيح ما استفاده از درمان‌هاي غيردارويي يا همان روان‌درماني است. درمان شناختي-رفتاري مي‌تواند براي درمان افسردگي‌هاي خفيف تا متوسط بسيار موثر باشد. اما زماني كه توان مالي فرد براي جلسات متعدد روان درماني كافي نيست، وقت مراجعات متعدد را ندارد يا به پزشك متخصص اين درمان دسترسي ندارد، مجبوريم كه از دارو براي درمان استفاده كنيم و بايد گفت بين درمان‌هاي دارويي هم فلوكستين يا همان پروزاك جزو انتخاب‌هاي اول روانپزشكان محسوب مي‌شود.»

فلوكستين بخورم، خودكشي مي‌كنم؟

گفته مي‌شود كه مصرف فلوكستين ممكن است سبب افزايش افكار و ميل به خودكشي شود. دكتر رنجبر درباره صحت و سقم اين مطلب و چرايي آن توضيح مي‌دهد: «حقيقت اين است كه مصرف داروي فلوكستين ممكن است در آغاز روند بهبودي، افكار و ميل به خودكشي ايجاد كند. به همين دليل از طرف سازمان دارو و غذاي آمريكا در بروشور داخل دارو اين موضوع را به صورت هشدار مطرح كرده‌اند، پزشك هم در هنگام تجويز، اين هشدار را به خانواده‌ها مي‌دهد. البته اين موضوع در مورد افزايش افكار مربوط به خودكشي است نه اقدام به آن؛ به اين صورت كه فرد ممكن است به خودكشي فكر كند اما هرگز فكر خود را عملي نكند. درخصوص علت اين امر بايد گفت كه اين موضوع چندان به مكانيسم‌هاي فيزيولوژيكي مرتبط نيست.


 بيماري كه افسردگي دارد به دليل بيماري خود حوصله ندارد، فكر نمي‌كند، ممكن است زياد بخوابد و. . . كسي كه فلوكستين مصرف مي‌كند، ممكن است در ابتداي درمان به لحاظ فيزيكي و ذهني تا حدي فعال شود، در اين زمان ممكن است به فكر خودكشي بيفتد. در واقع در ابتداي مصرف دارو، فعاليت‌هاي ذهني كه به دليل افسردگي از كار افتاده بودند فعال مي‌شوند اما افسردگي هنوز وجود دارد و درمان نشده است. بنابراين فرد براي حل مشكلات خود تفكر مي‌كند، اما چون هنوز افسرده است و درمان نشده، به فكر خودكشي براي رهايي از مشكلات مي‌افتد. در حقيقت اين موضوع، اثر درماني فلوكستين است كه فعاليت‌هاي مغزي و تفكر را راه‌اندازي كرده، اما چون هنوز روند درمان كامل نشده فكر ناكارآمد و غيرمنطقي است. جوان‌ها به اين دليل كه كمتر آينده‌نگر هستند و به دنبال رهايي يك‌باره از مشكلات هستند ممكن است بيشتر از سايرين چنين تفكراتي را داشته باشند. اگرچه همان‌طور كه گفته شد اين موضوع فقط درخصوص افكار خودكشي است نه اقدام به خودكشي يا مرگ در اثر اين موضوع.

افزايش نشاط و داروي ضد افسردگي؟

دكتر رنجبر معتقد است: «اينكه فلوكستين را نشاط آور بدانيم باور اشتباهي است. موادي وجود دارد كه به صورت فوري سبب افزايش نشاط مي‌شود. موادي به عنوان نشاط آور محسوب مي‌شوند كه فرد پس از مصرف آن سريعا احساس نشاط كند يا اعلام كند احساس خوبي دارد. اما داروهايي كه براي درمان افسردگي يا اضطراب مورد استفاده قرار مي‌گيرند نشاط‌آور نيستند؛ دارويي مثل فلوكستين كه قرار است چندماه مصرف شود تا خلق را بالا ببرد، نشاط آور محسوب نمي‌شود.

كسي كه خلق پاييني دارد پس از مدتي كه دارو را مصرف كند، خلق او نرمال مي‌شود كه اين هم بعد از حداقل 5 هفته شروع مي‌شود. حتي در مواردي كه بالا رفتن خلق بيش از حد مطلوب اتفاق بيفتد، پزشك مصرف دارو را قطع مي‌كند. بنابراين كسي كه افسرده نيست و بخواهد از پروزاك براي افزايش نشاط استفاده كند، چه بسا عوارض نامطلوبي داشته باشد.»

بهبود عملكرد يا كاهش ميل جنسي؟ تناقضي دوسويه

فاطمه رنجبر مي‌گويد: «ممكن است افراد تاثيراتي از فلوكستين را مطالعه كنند كه نسبت به مصرف آن راغب شوند، در حالي‌كه ممكن است مطالب متناقض ديگري هم نوشته شده باشد. اين است كه حتما بايد از مصرف خودسرانه انواع داروها پرهيز شود. پزشك با در نظر گرفتن تمام جنبه‌هاي مصرف دارو و شرايط بيمار، مي‌تواند بهترين دارو و دوز مصرف را تجويز كند. فلوكستين براي درمان مشكلات جنسي تجويز نمي‌شود بلكه براي درمان افسردگي و اضطراب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين است كه تاخير در ارگاسم يا درمان انزال زودرس ممكن است به عنوان مسائل جانبي به وجود آيد. يكي از عوارض فلوكستين ممكن است كاهش ميل جنسي باشد كه پزشك در صورت لزوم اين موضوع را كنترل مي‌كند. در مواردي هم عكس قضيه اتفاق مي‌افتد. به اين صورت كه فرد افسرده چندان رغبت و تمايلي به مسائل جنسي ندارد، با مصرف فلوكستين و بهبود افسردگي، طبيعتا ميل جنسي او نيز افزايش مي‌يابد. در واقع اين افزايش ميل جنسي در نتيجه بهبود افسردگي بوده است. اگر افسردگي درمان شده اما ميل جنسي كاهش يافته اين موضوع ديگر جزو عوارض فلوكستين شناخته مي‌شود.

بيشتر عوارض در ابتداي درمان رخ مي‌دهد و با تغيير دوز مصرف يا ادامه درمان، عوارض رفع يا بدن نسبت به دارو عادت مي‌كند. اما عوارض جنسي ممكن است تا پايان درمان باقي مانده و از بين نرود. در اين صورت بررسي شده و ممكن است داروي ديگري اضافه شود تا مشكل حل شود.»

روياي لاغري با فلوكستين

دكتر رنجبر درباره كاهش وزن با فلوكستين نيز توضيح مي‌دهد: «يكي از عوارضي كه براي فلوكستين در نظر گرفته مي‌شود كاهش وزن است اما وقتي از عوارض يك دارو صحبت مي‌شود ممكن است فقط در يك نفر رخ دهد و قرار نيست در همه كساني كه از دارو استفاده مي‌كنند ديده شود. يكي از علائم افسردگي بي اشتهايي است كه اتفاقا برخي افراد پس از مصرف فلوكستين و بهبود افسردگي، اشتها پيدا كرده و ممكن است حتي وزن اضافه كنند.

اين است كه كاهش وزن بر اثر فلوكستين 100درصد نيست. به علاوه در همان افرادي هم كه بر اثر مصرف فلوكستين وزن كم كرده‌اند، اين كاهش وزن محدود بوده و به اين صورت نيست كه چندماه فلوكستين مصرف كنند و هرماه مقداري وزن كم كنند. بعد از چندماه كاهش وزن متوقف مي‌شود زيرا بدن به دارو عادت مي‌كند. معمولا عوارض دارويي در شروع مصرف رخ مي‌دهند، كاهش وزن بر اثر مصرف فلوكستين هم همين‌طور است. اگر كسي افسرده نباشد و فلوكستين را فقط به عنوان داروي كاهنده وزن مصرف كند اتفاقا ممكن است عوارض جانبي زياد و ناراحت كننده‌يي به همراه داشته باشد؛ چرا كه اين دارو اصولا به عنوان داروي كاهش وزن درنظر گرفته نمي‌شود.»

فراموش نکنید

برخي نكاتي كه در رابطه با مصرف فلوكستين بايد در نظر داشت از جمله:

- از مصرف خودسرانه اين دارو هم مانند ساير داروها بپرهيزيد.

- فلوكستين در ابتداي درمان ممكن است سبب بروز افكار خودكشي شود، حتما مراقب علايم هشدار‌دهنده باشيد.

- فلوكستين به تدريج و از طريق دستگاه گوارش جذب مي‌شود. بنابراين به هيچ عنوان نبايد دارو را جويد يا آن را به صورت شكسته مصرف كرد.
 
- اثرات درماني فلوكستين پس از چند هفته مصرف بروز پيدا مي‌كند؛ بنابراين در ابتداي درمان نااميد نشده و مصرف آن را بدون اطلاع پزشك متخصص قطع نكنيد.

- درصورت بروز هرنوع علائم ناراحت كننده از جمله مشكلات گوارشي، بيقراري، اختلالات خواب و. . . پزشك خود را در جريان بگذاريد. ممكن است تغيير دوز يا تعداد دفعات مصرف نياز باشد.

- درصورت بروز مشكلات جنسي پس از مصرف پروزاك، حتما موضوع را با پزشك خود مطرح كنيد. در بررسي علت اين امر ممكن است داروي ديگري تجويز شود.

- گفت‌وشنودهاي رايج بين مردم را رها كرده و از مصرف خودسرانه اين دارو براي درمان چاقي، افزايش نشاط، اختلالات خواب يا بهبود عملكرد جنسي پرهيز كنيد. همه تاثيرات فلوكستين بايد طبق نظر پزشك باشد.

- نشاط‌آور دانستن فلوكستين باور اشتباهي است. اين دارو مي‌تواند باعث بالا رفتن خلق تا سطح نرمال در افراد افسرده شود. دارويي كه بايد چندماه مصرف شود تا خلق را بالا ببرد، نشاط آور محسوب نمي‌شود.

- براي افسردگي‌هاي خفيف تا متوسط راه‌هاي بهتري براي درمان وجود دارد، راه‌هاي غيردارويي مثل درمان‌هاي شناخت- رفتار.



سیب سبز



غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۶۳
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
0
عالي بود ممنون
فرشاد
|
United States
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
1
8
با سلام. خیلی ممنون بهترین اطلاعاتی بود که در مورد فلوکستین پیدا کردم.به نظر من همین دنیای مجازی که شامل اینترنت و موبایل و تلگرام و کلا این چیزا هست باعث افزایش افسردگی میشه.انسان موجودی هست که باید یا دیگران معاشرت داشته باشه به صورت طبیعی و زنده. البته دنیای اینترنت و مجازی برای تحقیقات و کسب اطلاعات واقعا عالی هستش اما اگر به جای اوقات فراقت ازش استفاده بشه مطمئنا تو افسردگی نقش زیادی داره. به هر حال امید وارم مشکل همه حل شدنی باشه. تشکر
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
1
2
ممنون. کامل و عالی بود.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
1
1
جامع و کامل ممنون
نيلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
1
0
با سپاس از اطلاعات ارزنده،من حدود ٥٠ سال سن دارم و اصلا دچار افسردگي و از اينجور مشكلات نيستم ولي حدود ٢/٥ سال پيش هيستركتومي و اووكتومي انجام دادم و الان ٣ ماه هست كه دكتر زنان فلوكستين ٢٠ ميلي روزانه يكي بعد از صبحانه تجويز كردند بدليل مشكلات گرگرفتگي و منهم نميدانستم كه اين داروي اعصاب هست،الان احساس ميكنم دقتم و تمركزم كاهش پيدا كرده و چون بايد كار بسيار دقيقي را انجام بدم و همزمان مطالعه داشته باشم ممكنه اين مشكلات از مصرف اين دارو باشه؟چطور قطعش كنم؟ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما به درستی راجع به عوارض داروی موردنظر اشاره داشتید بنابراین حتما به پزشک متخصص تان مراجعه نمایید تا تا پس ازبررسی های لازم وآرمایشات مربوطه داروی شما راتغییردهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
0
سلام من به دلیل لاغری به پزشک مراجعه کردم وپزشک قرص فلوکستین با سیپروهپتادین تجویز کرد ولی مصرف این داروها باعث سردردشدید میشه ایا قرص هارو.ادامه بدهم یا نه
مدیر پایگاه باسلام درصورت تمایل می توانید به وب سایت دکتر شادنوش به نشانیhttp://www.shadnoush.com/ مراجعه نمایید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
ممنون ازاطلاعات ارزندتون
من 32 سال سن دارم بعلت نازک شدن قسمتی از موی سرم یا به اصطلاح کم پشت شدن نقاطی ازموی سرم به پزشک متخصص مراجعه کردم که فلوکستین 20 تجویز کردن ولی من هراس داشتم ازاستفاده کردن داروی زدافسردگی ،درسته همه مشکلات کاری و زندگی داریم وقطعا تاثیر گذار هست در خلق وخو ولی من افسردگی مستمرتو وجود خودم ندیدم واستفاده نکردم ،حالا شما راهنمایی بفرمایید استفاده کنم یا نه ...ازعوارضش واقعا هراس دارم.
باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص پوست ومومراجعه نمایید
مانیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
با سلام و خسته نباشید. من این دارو رو تازه شروع کردم به دلیل اضطراب دکتر برام تجویز کرده،ولی من گفته بود صبح ها که من به دلیل خواب آور بودن دارو اونو شب ها مصرف می کنم! ایا فرقی می کنه ؟ و مشکلی پیش نمیاد به نظرتون؟
ممنون میشم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به توصیه پزشک عمل کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
ممنون از راهنمایی هاتون
مدیر پایگاه باسلام وسپاس ازشما
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
با سلام
همسر من از سال 87 به دلیل وسواس فکری ناگهانی با مراجعه به پزشک فلوکستین 20 رو روزی 2 عدد مصرف می کرد.از سه سال گذشته روزی یک عدد 20 میلی گرمی استفاده می کنه.تو سه سالی که ازدواج کردیم هیچ وقت مشکلی نداشتن و وسواس ایشون در دوران مجردی زود برطرف شد.الان حدود 10 روز که همسرم بدون تجویز دارو رو قطع کرده.خداروشکر هیج مشکلی هم نداره.می خوام بدونم عوارضی داره؟الان بعد از 10 روز که قرص رو استفاده نکرده وبا توجه به اینکه از وقتی با هم ازدواج کردیم هیچ وقت مشکل وسواسی نداشتن آیا نیاز هست باز هم مصرف بشه؟
مدیر پایگاه باسلام
دراین باره فقط پزشک معالج که درجریان کامل وضعیت همسرشماست باید نظرقطعی بدهند.اما قطع داروهای اعصاب و روان بدون نظر پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
با سلام من چند وقتیه که به علت فوت پدرم و ناراحتی ناشی از این موضوع پرخوری میکنم و همچنین زیاد میخوابم و کم حوصله شدم در این رابطه دکتر برایم فلوکستین 20 تجویز کرده به نظر شما آیا این دارو برای مح مفیده؟
مدیر پایگاه باسلام
تجویزاین دارو برای مدت کوتاهی آنهم با توصیه دکتر اشکالی ندارد.اما دربلند مدت حتما باید با نظر دکتر مصرف شود
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
0
با سلام
بسیار سپاسگزارم. بهترین زمان برای مصرف فلوکستین در روز چه موقعی است؟
مدیر پایگاه باسلام این موضوع به مسایل مختلف فرد مصرف کننده بستگی دارد بنابراین باید ازپزشک متخصص سوال شود تا با نظرایشان دراین باره تصمیم گیری شود
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
1
من بخاطرمیل شدیدجنسیم ومجردبودنم میخام از این قرص استفاده کنم بدون تجویزپزشک..چون راهی ندارم
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید چراکه روش های دیگری نیزوجوددارد که شما ازآنها بی اطلاع هستید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
سلام
من به دلیل افسردگی و ترس های بیش از حدم از محیط های اجتماعی. دکتر برام فلوکستین تجویز کرده اما من بطور منظم مصرف نمیکنم چون افکار خودکشی رو زیاد میکنه. دارم سعی میکنم بدون دارو خودمو درمان کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما تحت نظر پزشک به درمان ادامه دهید وازمصرف وقطع خودسرانه هرنوع دارو نیزبه شدت خودداری کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
1
با سلام.من 33 سالمه،بعضی وقتها مخصوصا زمانی. که طزف مقابلم دخترم باشه،چه در مورد رفتار ها ویا مخصوصا موقغ نوشتن تکالیفش،با یک جرقه کوچک ناگهان چنان عصبی میشم که رفتار بدی با دخترم میکنم و داد میزنم .و سریع بعد از اون پشیمون میشم،حالا به خاطر دخترم که عصبی نشه ازدست من،میخوام مصرف فلوکستین رو شروع کنم،پیشنهاد شما چیه،لطفا نگید به پزشک مراجعه کنید.ممنون
مدیر پایگاه باسلام
ما به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم بدون تجویزپزشک دارو مصرف کنید وشما هم باید برای حفظ سلامت خود حتما به روانپزشک مراجعه نمایید شاید شما با مشاوره بتوانید مشکل تان راحل کنید واصلا نیازی به دارو نباشد.ضمن اینکه هردارویی عوارض خودش رادارد چه برسد به اینکه خودسرانه مصرف شود
idontknow
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
به خودکشی فکر میکنم و راهی برای زنده موندن پیدا نکردم. دکتر مشاورم گفت به دکتر مراجعه کنم و این دارو رو مصرف کنم. راهی برای بهبود هست این دارو یا درمانی نداره?! بهم نگین تحت نظر پزشک. کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام اگردارو ازسوی پزشک تجویزشده حتما بخورید ضمن اینکه اگربه راستی چنین تصوری دارید باید تحت درمان روانپزشک باشید 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
0
0
سلام
آیا این دارو (فلوکستین) از طریق کبد جذب میشه؟ درسته که داروها ضد افسردگی سبب بیماری کبدی می شوند؟
با تشکر
مدیر پایگاه
کد خبر: ۱۰۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران نیز پاسخ دادند.

به گزارش شفا آنلاین؛ پاسخ سوالات مربوط به زنان توسط دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- ارائه شده است:

سوال:


بنده 29 سال سن دارم و از حدود 20 یا 21 سالگی متاسفانه عادت ماهانه ام
متوقف شد و مراجعات مکرر به پزشکان فایده نداشت بهترین تشخیص که درست هم
بود کم کاری هیپوفیز بود اما با توجه به اینکه من قبلا مشکلی نداشتم ریشه
یابی نشد بعد مدت طولانی علت هموکروماتوزیس و عوارض آن تشخیص داده شد من
مدت طولانی قرص های ال دی استفاده می کردم که دچار کم کاری تخمدان نشوم که
بعد یک توده هم در کبدم مشاهده شد که نمی دونم همانژیومه یا آدنوم اما در
دو بار بیوپسی انجام شده اعلام شد خوش خیم است دکتر محترم از آنجایی که این
مسئله باعث نگرانی من برای بارداری در اینده و همچنین تحلیل کار رفتن غدد
جنسی و کوچک شدن سینه ها و تغییرات بدنی شده ضمن اینکه استفاده از قرص های
ال دی باعث درد و دل پیچه در همان قسمت توده کبدی ام می شود و غیر قابل
تحمل است لطفا مرا راهنمایی بفرمایید کمبود هورمونی را آیا می توان به گونه
ای غیر از استفاده از قرص ها جبران کرد ضمن اینکه از داروی دسفرال برای
دفع بار اضافی آهن رسوب کرده در کبد هم استفاده می کنم.

پاسخ:
شما به علت همانژیوم کبد نباید از قرص های ال دی استفاده کنید، برای نگه
داشتن بافت تخمدان و حفظ باروری باید به مراکز نازایی مراجعه کنید.

سوال:

سه سال هست كه نامزد هستم ، مدتي پيش با همسرم نزديكي سطحي داشتيم ، ولي خون نيامد ، به دكتر مراجعه كردم ،
گفتند پرده ام از نوع حلقوي است و مقداري باز شده است ، حال همسر من مشكوك
هستند كه ايا قبل از ايشان رابطه داشته ام ؟! با توجه به اينكه دكتر به
هيچ عنوان ذكر نكردند باز شدن پرده به دليل رابطه قديمي بوده ، و حتي گفتند
ك دچار عفونت واژن هم شده ام ! ايا همين براي اثبات اينكه در گذشته رابطه
نداشته ام كافي نيست ؟!

پاسخ: بهتر است به یک پزشک معتمد یا پزشکی قانونی مراجعه کنید تا با استفاده از امکانات تشخیصی زمان رابطه جنسی را معین کنند.

سوال:

من 19 سالمه و مجردم یک سوال داشتم من مشکل پلی کیستیک
پیدا کردم و دکتر به من قرص یاسمین داده مشکل من اینجاست که الان 16 روزه
پریود هستم و نمیدونم چی کار کنم لطفا کمکم کنید ایا دارویی هست که قطع کنه.

پاسخ: شما
به علت تنبلی تخمدان دچار پریودهای نامنظم هستید بنابراین بهتر است مورد
تست درمان هورمونی قرار گرفته و آزمایشات هورمونی انجام دهید، زیرا ممکن
است دچار پرولاکتین بالا و یا کم کاری تیروئید باشید.

سوال:

من 1 سال پیش سرماخوردم و 1 ماه گذشت و سرفه های من خوب نشد.من و
فرستادن کلینیک اسم و الرژی و بعد از دیدن نوار ریه و عکس من گفتن شما اسم
داری در حالی که من هیچ علائمی قبلش نداشتم.نه سرفه.نه خس خس.اتکلان
میزدم.با اتیش مشکلی نداشتم.فقط زمانایی که خیلی ناراحت بودم و گریه
میکردم.مدت کوتاهی نفسم در دم مشکل پیدا میکرد.دقیق از وقتی اولین اسپری رو
استفاده کردم.ی تنگی نفس در دم اومد سراغم.بهم حمله پنیک دست داد. و الان
بعد 1 سال پیش بهترین فوق تخصص ها رفتم .چندتاشون وقتی گوشی روی ریه من
میذارن میگن خانم ریه شما سالمه سالمه.نوار ریه هرچی میخواد نشون بده.بعضی
هاشونم میگن نوار ریه ات نشون میده آسم داری.

 پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه

 چون
نوار ریه و تشخیص ها با یکدیگر هم خوانی ندارند این گونه نمی توان اظهار
نظر کرد؛ اگر تمایل دارید برای تشخیص و اطمینان از این که به آسم مبتلا
هستید یا نه برای معاینه توسط اینجانب به بیمارستان صدر مراجعه کنید.

سوال:

من عمل واریکوسل انجام دادم فک کنم 20میلیون تعداداسپرمم باشه ولی
تحرک وسرعت اسپرمم صفره دوبارهم آی وی اف وزیفت کردیم نتیجه نداد لطفا
راهنمایی کنید.

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ ارولوژیست

باید
به صورت مجدد نزد پزشک مراجعه کنید، بعد از عمل واریکوسل به مدت 3 تا 6
ماه باید داروهای مربوط به تحرک اسپرم مصرف می کردید. زیرا اقدامات درمانی
مانند زیف و... بلافاصله بعد از عمل جراحی واریکوسل جواب نمی دهند.

ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
من 40 سال دارم برای بد خلقی قبل قاعدگی دکتر فلوکسیتین برام تجویز کرد ولی فکر میکنم گفت که فقط یک هفته قبل قاعدگی بخورم . آیا به این شکل هم تجویز میشه ؟ یعنی بعد 7 روز دارو را قطع کنم تا ماه بعد؟ دکترم خیلی عجله داشت و در نسخه فقط نوشته طبق دستور . من هم یادم رفته که هرروز باید بخورم یا یک هفته کافیه؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازپزشک معالج تان اطلاعات دقیق بگیرید چراکه ایشان می دانند وضعیت شما چیست؟اما احتمالا منظور ایشان ازتجویز داروی مذکور برای همان یک هفته قبل ازقاعدگی است.
ضمن اینکه ما نمی دانیم چه پزشک با چه تخصصی این دارو رابرای شما تجویزکرده است.بنابراین حتما ازایشان سوال بفرمایید.باسپاس
دختر خوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
سلام
24 سالمه و از 17 سالگی انواع و اقسام داروهای افسردگی و ارامبخش و .. رو خوردم . چند ماهه که خودسر داروهامو قطع کردم اولش خوب بودم ولی الان داغوووونم یه جور بد دلم میگیره به زمین و زمان بد بینم و از همه چیو و همه کس بدم میاد. یه ماهه خودمو تو اتاق حبس کردم.. الانم واسه اینکه کنکور ثبت نام کردم و سه ماه دیگه ازمونه فلوکسیتین رو سرچ کردم و رسیدم اینجا . تو این شهر کوچیک هم دسترسی به هیییییچ پزشکی ندارم :( قبلا یادمه فلوکسیتین که میخوردم صبا انرژی داشتم خیلی ولی چاق شده بودم
خودم تجویز کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما برای حفظ سلامتی خود حتما باید به روانپزشک مراجعه نمایید.چراکه نیاز به درمان دارید وازمصرف خودسرانه دارو هم به شدت خودداری کنید
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
بخاطر اضطراب و هراس داروهایی از قبیل سرترالین... مصرف کردم الان دکتر گفته فلوکستین مصرف کنم ولی حس میکنم حالتهای افسردگیم با مصرف این قرص برگشته ممکنه این حالات موقتی باشه چون تازه شروع کردم به مصرفش
مدیر پایگاه باسلام
ممکن است اما بهتر است با متخصص روانپزشک تان هم حتما مشورت نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
منsosial fobiaدارم یعنی ترس از اجتماع و علت افسردگیم همینه اگه این مشکلونداشتم هیچوقت افسردگی نمیگرفتم والان فلوکستین مصرف میکنم
faezeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
من تازه این دارو رو شروع کردم چون همه علائم افسردگی رو دارم طی دوسال هم مادر وهم پدرمو از دست دادم وهمش بغض دارم واخلاقمم تند تر شده به نظر شما اشکال نداره بخورم سابقه افسردگی هم دارم وقلا سیتالپرام استفاده میکردم ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید تحت نظرروانپزشک دارومصرف کنید.چراکه ممکن است داروی بیماری شما فلوکسیتین نباشد و ...
ساجده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
من 23سالمه .دو سری که با قطار سفر کرده بودم موقع خواب احساس خفگی بهم دست داده بود به متخصص قلب مراجعه کردم .یه مدتی هم خیلی دلم گرفته و خیلی حساس شدم و سریع گریه می کنم دکتر کپسول فلوکسین20تجویز کرده که دوره درمان6ماهه می باشد. استفاده کنم یا نه ؟؟ممنون از زحماتتون
مدیر پایگاه باسلام
شما به توصیه پزشک تان عمل کنید انشالله بامصرف دارو بهترمی شوید
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من 40 سال سن دارم 15 اردیبهشت94دخترم به دنیا اومد از اون موقع به بعد به شدت از ماشین و موتور میترسم در حدی که تا ضرورت ژیش نیاد سوار نمیشم الانم بعد از 8 ماه برگشتم سرکار به دلیل بزرگراه بودن مسیر کارم به محض سوار شدن به اتوبوس بی آر تی و یا ماشین از شده ترس و نگرانی با سردرد روزمو شروع میکنم به دکتر عمومی مراجعه کردم 3 روز هست فلوکستین 20 بعد صبحانه مصرف میکنم در زمینه اینکه تا کی دارو را مصرف کنم و یا مجدد به ایشان مراجعه کنم به من حرفی نزدند به نظر شما چه کنم با سژاس از شما
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظرروانپزشک یا روانشناس باشید
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
من از ابتدای نوجوانی مشکل زود انزالی داشتم،به متخصص اورولوزی و اعصاب زیاد مراجعه کردم نتیجه ای نگرفتم و پزشکها گفتند به مررو زمان و مسن شدن این مشکل برطرف می شود الان 45 سالمه ولی هنوز مشکل را دارم مدتی قبل باز به متخصص اورولوزی مراجعه کردم گپسول فلوکستین داده ولی هیچ تاثیری بر مشکلم نداشته است لطفا آیا این کپسول را مصرف کنم ،نظر شما در مورد مشکل بنده چیست؟
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید درصورت تمایل به کلینیک دکترنوروزی یا دکترارمنده دربیمارستان پارسیان مراجعه نمایید
رائیکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سلام
15 سالمه حدود 5 ماه از این قرص استفاده کردم رفته بودم پیش دکتر تغذیه که از این قرص هم به من داده بود ولی نگفته بود که برای چیه و منم همینطور قطع کردم یکی از اعضای خانوادمون که مشکل اعصاب داره از این قرصه استفاده میکنه و داشت توضیح میداد که قرصرو بیشتر کرده و از این حرفا که اونجا زدم تو اینترنت که بفهمم چیه عوارضشو متوجه شدم الان یه 3 ماهی میشه که قعطش کردم و خیلی بدتر شدم و عصبی تر اگه از عوارض این قرصه باشه باید چیکار کنم ؟
ممنون میشم از راهنماییتون.
مدیر پایگاه باسلام
شما خیلی سریع باید به روانپزشک مراجعه نمایید
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
1
0
باسلام من دوسال فلوکستین ازروزی یک عدد مصرف کردم تا روزی چهارعددفلوکستین بیست هیچ فرقی نکردم لطفاراهنمایی کنید باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به روانپزشک مراجعه کنید
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
1
سلام .من به خاطر گردن درد به یه متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم قرص فلوکستین داده .به نظر شما برای چی من باید این دارو رو مصرف کنم . البته مصرف میکنم ولی دوست دارم علتشو بدونم ممنون
مدیر پایگاه باسلام
این سوال را باید ازپزشک معالج تان بپرسید اما به نظر می رسد شما باید به جراح ستون فقرات یا ارتوپد مراجعه کنید
تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
باسلام من یه مدته خیلی دلم مگیره همش گریه مکنم هیچ لذتی از زندگیم نمیبرم به نظر شما فلوکستین مصرف کنم جواب مگیرم؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام به هیچ عنوان خودسرانه دارو مصرف نکنید وحتما به روانپزشک مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
سلام من ۴۹ سا ل دارم وخیلی دلم مخواهد که لاغر بشوم وهمش بداخلاق وبی حوصله هستم ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص تغذیه و روانپزشک مراجعه کنید
تارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
سلام من دخترى ٢٦ ساله هستم و مجرد، به دليل مشكلاتى مدتى است مبتلا به علايم افسردگى شدم، ازجمله بغض هاى پى در پى گريه هاى ناگهانى، پرخاشگرى، بدبينى،گاهأ استرس و اضطراب، عدم تمركز، پرخوابى... ولى ذاتا انسان جمع گريزى نيستم و همه مرا انسانى پر از شادى و شعف ميدانند چرا كه از علايم در خفاى من آگاه نيستند. اين علايم هراز چندگاهى به صورت دوره اى در من بروز ميكند و براى مدتى بدون مصرف دارو قطع ميگردد. پزشك به من مصرف ٢ هفته روزى يك بار فلوكسيتين ١٠ پيشنهاد كردند ولى با توجه به آزمون سختى كه دو ماه ديگر در پيش دارم و برايم بسيار مهم است و در ميان گذاشتنش با پزشك و اظهار بدون مشكل بودن اين دارو از سوى ايشان و همچنين اينكه مفيد است چرا كه خوابم كمتر ميشود و تمركزم بالا ميرود، ولى باز هم از مصرف دارو واهمه دارم و هنوز استفاده نكردم. ممكن است در اين مورد راهنماييم بفرماييد؟ سپاسگزارم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به نظر متخصص احترام بگذارید و دارو را طبق نظر ایشان مصرف کنید و برای شما جای نگرانی نیست.ضمن اینکه حتما ازمشاوره روان شناس نیزاستفاده کنید
الماس
|
Turkey
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
سلام پسر من ١٥سال دارد و فوقالعاده زود جوش و عصبي است و اعتماد به نفس پاييني دارد.البته خيلي يريع هم فراموش ميكند و ارام ميشود ولي بهرجهت عصبانيتش غير قابل كنترل است
ايا ميتواند قرص فلوكسيتن ١٠مصرف كند
ضمنا بعلت اقتضاي سني نميتوانم نزد دكتر روانشناس ببرم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما ایشان را نزد روانپزشک ببرید و هیچ نگران نباشید.ضمن اینکه به هیچ عنوان دارو بدون تجویز پزشک استفاده نشود .چراکه ممکن است مصرف خودسرانه فلوکسیتین مشکلات ایشان را بیشتر هم کند .شاید هم اصلا ایشان نیاز به دارو نداشته باشند و موضوع با مشاوره برطرف شود.بنابراین حتما به روانپزشک مراجعه شود و هیچ نگران نباشید.چراکه درحال حاضر بسیاری ازمتخصصین رشته های مختلف نیزاز نظرات روانپزشک و روانشناس استفاده می کنند تا استرس و مشکلات شان کم شود.پس شما هم فرزندتان را برای درمان ببرید واین موضوع رابه تاخیر نیاندازید.باسپاس.
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
سلام من 35 سال دارم و کلا آرام و شادی هستم ولی چند روز قبل از پریود افسرده میشم و کوچکترین چیز عصبیم میکنه و اطرافیانم رو اکثر مواقع میرنجونم .میتونم اون یک یا دو روز فلوکسیتین مصرف کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
به هیچ عنوان مصرف این دارو به شما توصیه نمی شود اما حتما به متخصص زنان یا روانپزشک مراجعه نمایید تا مشکل به شکل اصولی حل شود
سعیدسی سختی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
باسلام وخسته نباشی..واقعامطلباتون خوب بود...امیدوارم عملکردخوبی داشته باشه
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
من امروز یه مشت فلوکستین خوردم چه کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما خیلی سریع به بیمارستان مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
با عرض سال من عسلویه زندگی می کنم دخترم وقتی سرما میخوره آب ریزش بینیش خیلی دیر خوب میشه و اینجا وقتی میبرمش دکتر عمومی میگن دخترت آلرژی داره چطور بفهمم که آلرژی به آب و هوای اینجاست یا چیزی دیگه لطفن راهنماییم کنید.
مدیر پایگاه باسلام
بهتر است به متخصص ریه مراجعه شود تا بررسی های لازم انجام شود
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
سلام
من 4 ماه هست که کلرو دیاز پوکساید 10 و پراپرانول 10 برای رفع استرس می خوارم چون استرس دارم و طپش قلب می گیرم و 20 عدد فلوکستین هم دکترم تجویز کرد و خوردم
فلوکستین و کلرودیاز پوکساید مصرفش مشکلی ایجاد نمی کنه؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید دارورا فقط با تجویز پزشک متخصص مربوطه مصرف نمایید.ضمن اینکه به هیچ عنوان توصیه نمی شود داروهای اعصاب و روان و آرامبخش را بدون تجویز پزشک مصرف کنید
طاهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
25 سال سن دارم واز پنج سال پیش افسردگی من شروع شد وهر سال نسبت به سال قبل افسردگی شدیدتر میشد تا که امسال حتی به مرز جنون هم رسیدم الان چهار ماهه دارم فلوکستین ۲۰ و نور تریپتلین ۲۵میخورم ولی باز جواب نگرفتم به چندتا روانپزشک هم مراجعه کردم که باز فلوکستین ۲۰ و کلونازپاین ۵ رو برام تجویز کرد الان ده روز از مصرف قرصام گذشته فقط برام دعا کنید اینبار جواب بگیرم
مدیر پایگاه باسلام
ضمن آروزی سلامت برای شما باید بدانید بسیاری ازمشکلات و بیماری های روانی درکناردرمان دارویی نیازمند سایرمسایل نیزمی باشد
یعنی شما می توانید با حضوردرکلاس های ورزشی و جمع دوستان وفامیل و اطرافیان و اشتغال یا تحصیل و...روند بهبودی تان راتسریع کنید
تارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
سلام
من 21بهمن سقط درمانی داشتم با قرص میزوپرسترول بعد از سقط دکتر کفت رحم زخیم شده و باید کورتاژ بشم بعد از مدتی مصرف دارو دوباره مراجعه کردم ضخامت رحم طبیعی بود اما گفتن که پولیپ دارم ولی من چون هیچ علامتی ندارم هنوز برای درمان مراجعه نکردم به تظر شما چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
حتما برای بررسی وضعیت به متخصص مراجعه نمایید
راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
ممنون از اطلاعات خوبتون
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
باسلام
رفتم پیش دکتراعصاب وستون فقرات برای دردگردن
البته قبلش رفته بودم پیش ارتوپدکه گفت دیسکه گردنه،ازروی عکس گفت،که بعدیکسال ک باگردنی وفیزیوتراپی خوب نشدرفتم متخصص مغزواعصاب وستون فقرات
که گفت دیسک گردن نیست ودوقرص دیگرهمراه فلوکستین داد
که خستگی وخواب آلودگی ب ویژه درصبح اذیتتم میکنه
مدیر پایگاه باسلام
شما برای بررسی وضعیت تان به متخصص مربوطه مراجعه نمایید ضمن اینکه این دارویی که مصرف می کنید خواب آلودگی ایجاد می کند.پس با نظرپزشک باید زمان مصرف دارو را تغییردهید
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
پنج سال پیش به طور ناگهانی فشار و تپش قلب شدیدی بهم رخ داد اوایل توجهی نکردم اما دیدم قضییه جدیه 4 دفعه نوار قلبی گرفتم به مشاوره روانشناسی مراجعه کردم چندین جلسه اما تاثیر نداشت به روانپزشک مراجعه کردم بازم نوار مغزی و یه سری دارو همه دارو هارو مصرف کردم و دوره درمان رو تکمیل کردم تاثیری ندیدم و هرروز از این بیماری رنج میبردم در نهایت باعث شد از دانشگاه انصراف بدم منی که به خاطر داشگاه اینهمه زحمت کشیده بودم تا از سراسری قبول بشم دوسال گذشت بازم به یه روانشناس رفتم ایشون بهم یه روانپزشک دیگه ای رو پیشنهاد دادن و من به روانپزشک رفتم اینبار یه سری داروهای جدید و بسیار کمیاب و گران بهم دادن اما متاسفانه بازم تاثیری نداشت الان من 25 سالمه نه درس خوندم درحالی از بهترین دانشگاه با رتبه عالی قبول شده بودم و نه سربازی رفتم نه گواهینامه گرفتم و نه کاری دارم فقط تنها کارم نشستن توی خونه و تنها تفریحم تماشای تلویزیونه بارها نذر کردم نماز خوندم اما منی که بارها راههای درمان رو رفتم و برای موفقیت در کارو درس اینهمه تلاش کرده بودم چرا درمان نمیشم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص قلب هم مراجعه نمایید چراکه با توجه به سن کم شما این بیماری باید درمان شود و نگران هم نباشید
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
سلام در جواب سول قبلی من شما گفتین به متخصص قلب برم ولی من فوبیای اجتماعی دارم نه مشکل قلبی و تا کنون به دکتر قلب هم رفتم و حتی 4 بار نوار قلبی گرفتن و مشکلی نداشتم
مدیر پایگاه باسلام
پس شما باید تحت نظر روانپزشک باشید
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
تا الان دوبار رفتم و دوره درمانو هم تکمیل کردم
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
سلام خسته نباشید
من در سوال قبلی هم در مورد خودم توضیح داده بودم من بازم یه بار دیگه به روانپزشک مراجعه کردم ایشون به من داروی ترانیل سیپرومین 10 و پروپرانولول 20 دادن و گفتن بهت اطمینان میدم که بعد از پایان داروهات حالت خوب بشه من دوتا سوال داشتم یکی اینکه دکتر گفت فرقی نداره چه ساعت از روز داروهاتو بخوری میگم حالا بهترین زمانش کیه به نظر شما؟و دوم اینکه ایشون به من گفتن تا پایان داروهات بخور ولی الان من در مورد داروی ترانیل سیپرومین در اینترنت جستجو میکردم نوشته بود نباید به طور ناگهانی قطع بشه لطفا بهم بگین چیکار کنم؟و یه سوال دیگه که خیلی برام مهمه من شنیدم ورزش برای استرس خیلی خوبه میخواستم در کنار درمان با دارو هفته ای دو یا سه جلسه هم به باشگاه برم فقط لطفا بهم بگین مصرف این داروها با ورزش خطری نداره برام؟؟
مدیر پایگاه باسلام
ما نمی دانیم شما چه شرایطی دارید و شغل تان چیست و سابقه خانوادگی و ارثی تان چگونه است و....
بنابراین شما باید ازمتخصص مربوطه تان سوال های بسیار مهم را بپرسید.ضمنا ورزش بی تردید نقش کلیدی دردرمان بیماری های روحی و روانی دارد.
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
با سلام
ببخشید من پرسش و پاسخها رو می خوندم بهتر نیست شما در سایتتون قید کنید که همه پرسشها جوابش اینه که به پزشک متخصص مراجعه کنید و از مصرف بدون تجویز پزشک خودداری کنید؟؟؟؟ آخه جواب همه سوالاتون همینه !!!!!!!!
مدیر پایگاه باسلام وسپاس از نظر شما
مزید اطلاع به استحضار میرسد برخی سوالات کاربران عزیز نیازمند بررسی های دقیق پزشکی است بنابراین به ما حق بدهید که باسلامت مردم خدای ناخواسته بازی نکنیم.
ضمنا به برخی سوالات و پاسخ ها توجه نمایید تا ببینید که ما به سوالات قابل پاسخ نیز جواب می دهیم
دکتر مرضیه عباسی متخصص زنان و زایمان در گفتگو باشفاآنلاین اعلام پاسخ داد:
کد خبر: ۱۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
شفاآنلاین:دکتر مرضیه عباسی متخصص زنان ،زایمان و درمان نازایی به مهم ترین سوالات مطرح شده ازسوی کاربران شفاآنلاین پاسخ داد.
سوال :من
چند ماه برای بارداری اقدام کردم . الان 5روز از وقت پریودم گذشته امروز
از بی بی چک استفاده کردم 1خط کمرنگ و 1خط پرنگ بود امکان بارداری هست ؟ خط
پرنگ روی c وخط کمرنگ روی خط T.
لطفا جواب بدین

پاسخ :احتمال بارداری هست باید آزمایش بتا انجام شود.


سوال :من
دختر 24 ساله هستم. پریودم منظم و 28 تا 30 روزه. حدود یک روز قبل (یا
حدودا روز اول پریودم یعنی علائم پریود داشتم)از پریودم رابطه بدون دخول با
نامزدم داشتم و منی روی آلتم ریخت. بعد از این رابطه لکه بینی پریودی
داشتم. 5 ساعت بعدش 2 تا قرص HD خوردم و 12 ساعت بعدش هم 2 تای دیگه.
پریودم این بار مثل هر دفعه نبود و بیشتر لکه بود و یه دفعه کمی زیاد میشد و
باز هم تا 6 روز همینجور که بیشتر لکه بود. این جور پریود شدن احتمالا
بخاطر قرصا بوده درسته؟؟ الان که 2 هفته بعد از رابطه هست و حدود 7 روز پس
از پریود هنوز دوباره پریود نشدم. آیا با توجه به اینکه قرص های اورژانس را
در زمان اول پریود خوردم و پریودی هم داشتم بازم دوباره باید پس از چند
روز پریود بشم؟؟ آیا احتمال بارداری من وجود داره؟؟ پریود بعدم باید کی
باشه؟؟ برم آزمایش خون ببدم؟؟بخدا شبا خواب ندارم. کمکم کنید

پاسخ :حتما آزمایش بتا بدهید چراکه احتمال بارداری هست.
 
   سوال : سلام قرص مدروفم 5 واسه تنبلی تخمدان استفاده میشه؟عوارض داره؟

پاسخ :
بله همه قرصها عوارض خاص خود ر ا دارند وبروشور مخصوص کامل مطالعه شود


       
سوال :سلام
خانم دکتر لطفا جواب منو بدید من گیج شدم 4ماه اقدام ب بارداری کردم اما
نشده و عقب میندازم پریودیمروب پزشک مراجعه کردم و برایم سوو نوشت جوابش
این بود
left over is normal
but right overy shows a functional cyst measuring 33m in size

دکتر
گفت ک کیست هست باید قرص جلوگیری بخوری رفتم دکتر دیگری گفت این کیست نیست
این این تخمکت هست لطفا جواب منو حتما بدید منتطرم.اسلام من این سوالوبرا
شما نوشتمام اما دکتر بمن سوزن داد ک بزنم تا پریود بشم زدم و پریود شدم ب
مدت پنج روز یعنی بچه بود ک سقط شد. اشتباه کردم؟
                    
  
         راستش چند بار رفتم دكتر زنان وبهم قرص جلوگيري رو پيشنهاد كردن
ولي من به دليل مشكل معده نميتونم اين قرص رو استفاده كنم و از اونجايي كه
در جزيره ي قشم هستم و هيچ دكتر خوب و با تجربه نيست خيلي برام مشكل شده
چند باري كه رفتم دكتر مجبور بودم برم بندر عباس الان شرايطش رو ندارم برم
بندر لطفا كمك كنيد

پاسخ :این موضوع ربطی به حاملگی نداشته است.
    


سوال :سلام
دختری هستم 17 ساله همسرم 22 سالشه دو ساله ازدواج کردیم و یک سال و نیم
قبلش دوست بودیم حدود 2 ساله که رابطه کامل داریم در طول رابطه هیچ مشکلی
نداریم و من همسرم دو از همه لحاظ ارضا میکنم خودم هم ارضا میشم اما دو تا
مشکل دارم
اول این که در طول رابطه به اندازه ای که از همسرم انتظار دارم داغ نیست این مشکل از اول بود
دوم این که میل به رابطشون کمه مثلا هر 5 روز در حالی که من بعد از روز دوم به شدت تحت فشارم
هر دو مورد رو باهاش در میون گذاشتم ولی توجه نمیکنه تا حدی که تمام ذهنم رو درگیر کرده
و این رو هم مطمئنم که تا حالا نه خود ارضائی کرده و نه فیلم سوپر دیده و شناگر حرفه ای هم هست
خواهشا راهنماییم کنین چطور میل ایشون رو بالا ببرم و فقط نگید که باید به پزشک مراجعه کنم چون ایشون به هیچ وجه اجازه نمیدن

پاسخ :.در این موارد باید با مشاور صحبت شود


سوال :من
9 ماهه ازدواج کردم و جلوگیری طبیعی بود 4 ماهه دیگه جلوگیری نداریم عادت
ماهانه ام منظم 22 هرماه بود تا ماه قبل از 16 ام لکه بینی داشتم تا 22
خونریزی شروع شد رفتم دکتر گفت عفونت دارم این ما هم پریودم عقب افتاد تا
26 از 26 ام لکه بینی دارم هنوز پریود نشدم اما ل درد زیادی دارم بیبی چک
استفاده کردم منفی بود میشه کمکم کنی

پاسخ :از لحاظ هورمونی باید بررسی شوید.

سوال :من
برای اینکه روزه هامو کامل بگیریم قرص ال دی مصرف کردم.البته قبلا ها هم
مصرف کردم مشکلی نبوده دیشب یه دونه خوردم ولی امروز حالم بد شد حالت تهوع و
افت فشارچیکار کنم اگه قطع کنم پریود میشم اگه ادامه بدم عوارضش کمتر
نمیشه؟؟؟؟؟
خواهشمندم سریع جوابمو بدین

پاسخ :این قرص اگر قطع شود با عوارض بدتری مواجه خواهید شد پس به متخصص مراجعه شود تا قرصی با عوارض کمتر معرفی شود



سوال :سلام
خسته نباشین ممنون میشم اینوبگین من ۲۰سالم وتا پارسال وقتی عادت ماهیانه
میشدم ۳روز بود یعنی روز چهارم لکه بینی میدیدم و خونی ک ازم بیرون میومد
خیلی زیاد نبودکمم نبود معمولی بود ولی الان یک سالونیمه ک وقتی عادت میشم
۲روزه دکترم نرفتم نمیدونم مشکل کم خونی کمبود آهنم نمیدونم داشته باشم یان
کمکم کنین چکارکنم .

پاسخ :باید از لحاظ هورمونی بررسی شوید.
 
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
سلام من به خا طر بیماری ام اس سه ساله این قرص رومی خورم وحالا چندتا لکه پوستی روی دست وپاهام ایحاد شده به نظرشما این لکه هامی تونه از عوارض قرص باشه؟؟
مدیر پایگاه باسلام
به متخصص پوست مراجعه نمایید تا بررسی لازم شود
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
تا کی باید قرصها رو مصرف کنم تماس بگیرید
مدیر پایگاه باسلام
دراین باره فقط پزشک متخصص ومعالج شما باید نظردهد
یاسمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
سلام و خسته نباشید..پدر من ب مدت دو هفته است ک ب دلیل یکسری مشکلات خانوادگی عصبی شده و ناراحت است اما قبل از ان هیچ گونه مشکل اعصاب نداشت ..ما ب پزشک مراجعه کردیم و او برایمان فلوکستین20 تجویز کرده ایا مصرف ان ضروری است و عوارضی ندارد؟؟
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به تجویز دارو ازسوی متخصص مربوطه مشکلی نیست اما پس ازپایان دوره مصرف دارو می بایست حتما به پزشک مربوطه مراجعه شود تا درصورت نیازدارو برای مصرف مجدد تجویزشود.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید. من به علت خستگی مداوم و ناراحتی هایی مثل گزگز و درد در دست و پا به دکتر مراجعه کردم و داروی فلوکستین 20 میل بعد از صبحانه سه ورق برای من تجویز کردن با توجه به اینکه نمی خام داروی افسردگی بخورم و کارمند هم هستم و این دارو خواب آوره میشه بعد از مصرف سه ورق و بهبود این حالت ها دیگه از دارو استفاده نکرد یا باید تا مدت زیادی ادامه داد؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید دراین باره نظر پزشک راجویا شوید
ضمن اینکه ورزش و سرگرمی های جالب وجذاب و برنامه های تفریحی سالم نیزمی تواند درکاهش مشکلات روحی شما تاثیرجدی بگذرارد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
سلام من صرع دارم دکترم علاوه بر داروهای ضد تشنج هروقت دچار افسردگی و..میشم فلوکستین برام مینویسن یعنی من فلوکستین زیاد مصرف میکنم ولی با خوردن این دارو دچار مشکل میشم چون کلا آدم پراشتهایی نیستم و با خوردن فلوکستین هم اشتهام کمتر میشه و وزنمم کمتر بعد از مدتی از شروع درمان با خوردن قرص درصورتی که معدم کامل پر نباشه یه احساس دردی توو قفسه سینم احساس میکنم گازی از طرف معدم بالا میاد که اگه اونو از دهنم خارج نکنم خفه میشم،این موضوع با دکترم هر بار درمیون میذارم میگن اگه میخوای قرص دیگه ای میدم ولی چون باعث چاقی میشن قبول نمیکنم ،بعضی موقعها خودم مصرف دارو رو قطع میکنم،وقتی کاملا سیر هستم این حالت بهم دس نمیده ولی من کلا نمیتونم هر وعده اینقد غذا بخورم ..ممنون میشم کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
با توجه به اینکه شما تحت نظر متخصص هستید پس بهترین مشاور شما ایشان می باشند
پس لطفا ازنظرات ایشان بهره مند شوید چراکه ما اطلاعی درباره شرایط جسمی و بالینی تان نداریم
با سپسا
لعیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
سلام ایافلوکستین خنده آورهم هست؟
مدیر پایگاه باسلام
بله درمواردی امکان دارد
سبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
من بعد از فوت مادرو پدرم الان ٥سال تمام كه اين دارو رو مصرف ميكنم ولي ديگه دارم به حالت typer قطع ميكنم. مشكل اينجاست كه خيلي احساس خستگي و خواب الودگي وبي حوصلگي و ضعف دارم. ايا مربوط به كم كردن داروست؟من روزانه 20mg مي خوردم كه فعلا يه روز در ميان كردم.
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص مربوطه که تحت درمان شان هستید مراجعه نمایید تا ایشان نظربدهند که چگونه اقدام کنید ضمن اینکه به هیچ عنوان قطع خودسرانه داروپیشنهاد نمی شود
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
با سلام.
من یک ماه حامله بودم اما وقتی آزمایش تیتر دادم84بود دکتر گفت سه روز بعد تکرار کن وشد56یک هفته بعد شد14گفت هفته بعدهم تکرار کن،اما بعداز تیتر دوم دچار افسردگی و ترس واستفراغ حتی شبها خواب ندارم معده ام به هم ریخت رفتم متخصص گوارش قرص اعصاب بهم داد که ترسیدم نخوردم،به نظر شما چکار کنم،امروز یکم لکه بینی دیدم ،با تشکر ،اگر امکان دارد به ایمیلم حواستون را بفرستید،سپاس
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/118427/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87
عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
سلام
قرص فلوکسیتین دکتر برای مشکل اضطراب برام تجویز کرده ولی احساس میکنم از زمان مصرف قرص که یک هفته است شروع کردم عضلات گلوم حالت منقبص داره حالت متورم احساس میکنم خشکی گلو هم همراهش هست مخصوص حالت انقباض عضلات گلوم اذیتم سوالم اینه این حالت از عوارض این دارو است؟؟ادامه بدم یا به پزشکم مراجعه کنم؟
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
این قرص بالاخره عوارضی هم دارد اما توصیه می کنیم به روانپزشک مراجعه نمایید تا درصورت نیازدارویتان راعوض کند
ابراهيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
من نزديك به 5سال فلوكستين 10 مصرف ميكنم ايا درشرايط استخدام تاثيري دارد
مدیر پایگاه باسلام بستگی دارد شما قراراست درچه جایی وبا چه مسولتی کارکنید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
سلام من سه ساله رماتیسم دارم به دکتران زیادی مراجعه کردم اوگفت توالان بخاطرافسردگیت رنج میبری وداروی فلوکستین مصرف میکنم ایاواققعیت داره دکترهمینو میگه نظرشما چیه خواهشن
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
با سلام بنده به علت زود ارضایی به پزشک متخصص مراجعه کردم وایشون فلوکستین۲۰ تجویز کردن بعد از دو هفته مشکل بنده برطرف شد فقط مصرف این قرص باعث خواب آلودگی میشه دارویی دیگری هم هست که جایگذینش کنم
مدیر پایگاه باسلام
درباره تغییر دارو حتما باید با متخصص مربوطه تماس بگیرید
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
با عرض سلام ایا فلوکستین باعث کم شدن حواس و تمرکز نداشتن میشود??!!
مدیر پایگاه باسلام بله تاحدودی این امکان وجود دارد
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
با سلام وتشکر از سایت خوبتون. من سه ماهی هست تحت نظر دکتر فلوکستین 20 مصرف میکنم ولی حدود بیست روزه که قرص بوسپیرون5 رو هم اضافه کردن روزی نصف قرص الان یکی دو هفته هست دچاریبوست شدید با خونریزی وخواب خیلی زیاد شدم وهنوز هم تو رفتارهام وافسردگیم تاثیر زیادی نداشته .این عوارض ممکنه به علت قرصی باشه که تجویز کردن؟
مدیر پایگاه باسلام
اگه سابقه قبلی یبوست نداشته اید بله امکان دارد
ضمن اینکه بهتراست به متخصص تان مراجعه نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
سلام.من 32سالمه .مجردم. از بچگی وقتی اظراب شدید می گرفتم وسط سینه ام حالت سوزش می گرفت و همون استرس شدید بود.الان دو ماه فکر و خیال ولم نمی کنه ب حدی رسید ک نمی تونستم روزا بخوابم و شبم ک خوابم می برد تا ساعت 4صبح بود بعد اون خوابم نمی بره.رفتم دکتر داخلی برای سرماخوردگیم ب دکتر این مشکلمم گفتم ب من فلوکستین 20داد حدود 50تا گفته روزی یکی بعد از صبحانه خور الان س روزه می خورم فقط از ساعت 7شب تا 4صب اثرشو حس می کنم.فکر و خیال خیلی داره اذیتم می کنه. خواستم بدون دارو درمان کنم خودمو ولی دیدم نمی تونم. ایا باید کل این قرص ها رو مصرف کنم ؟ دوست ندارم ب قرص وابسته بشم.ممکن وابستگی ایجاد کنه یا بعد از این ک داروهام تموم شد مشکلی پیش نمیاد؟یکم هم لرز دارم نمی دونم بدنم ضعیف شده یا مال سرماخوردگیم هستش ک هنوز خوب نشدم
مدیر پایگاه باسلام شما باید ازخدمات روانپزشک یا روان شناس بهره مند شوید
شیهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
با سلام .من این دارو را حدود یک هفته است که مصرف میکنم .آیا این دارو خواب آور است و آدم دچار خواب آلودگی میشود؟؟
چون کار من طوری است که نیاز به هوشیاری کامل هستش و اگر خواب آلوده باشم ،این کارم بی نهایت خطر ناک میشود.
ممنون میشم اگه سریع بهم جواب بدین.
(( ممنون و متشکرم))«شیهان از تهران»
مدیر پایگاه باسلام
بله این داروخواب آور وآرمبخش هم هست
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
سلام دختری 34 ساله هستم مدت 4 سال که یه خواستکار دارم واقعا هم بهم علاقه داریم ولی خانواده من قبول نمیکنن دیگه عصبی واسم نمونده خوابم با آلپرازولام عصبام حسابی خرابه قبلا خورد میشد فولکستین می خوردم ولی قطع اش کردم الان دیگه تحملم کم شده با کوچکترین چیز گریه ام میگیره ترا خدا کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام بهتراست به مشاورخانواده و ازدواج کنید تا مشکل بررسی و راهکارلامز ارایه شود
یاسمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
سلام،،، من به علت درد سمت چپ قفسه سینه به پزشک مراجعه کردم،، ایشون به دلیل داشتن استرسم برام داروی فلوکستین20 برای مدت یک ماه تجویز کردن،، به نظر شما من این دارو رو مصرف کنم؟ برای مصرفش تردید دارم
مدیر پایگاه باسلام فعلا به توصیه پزشک عمل کنید
اما پس ازیکماه حتما به پزشک مراجعه نماییدتا دراین باره تصمیم گرفته شود
شراره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
0
سلام من 37ساله هستم و قصد دارم فلوکسیتین و رانیتیدین باهم مصرف کنم برای لاغری بدون تجویز پزشک . به نظرتون لاغر میشم ؟ اگه نه که چه قرصی پیشنهاد میکنید؟
مدیر پایگاه باسلام به هیچ عنوان این کار رانکنید
ضمن اینکه برای لاغری بهتراست به متخصص تغذیه مراجعه نمایید
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
عالي بود ممنون
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
عالي بود ممنون
شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
دوساله افسردگی بعد از زایمان دارم هر دارویی زمین خوردم الانم همش فکر میکنم دیوانه ام چکار کنم
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
سلام من مشکل تپش قلب و حمله هراس داشتم بعد افسرده شدم بعد از یک ماه درد پشت سر داشتم گزگز صورت و افکار منفی دکتر اعصاب ام ار ای سرو گردن گرفت مشکل نبود بعد فلوکسیتین ۱۰ وبعداز یک هفته فلوکسیتین ۲۰ مصرف میکنم الان قبل از مصرفم بهبود داشتم افسردگیم کمشده بود ولی تپش قلب داشتم یک ماه از مصرفم میگزره احساس خوب شدن دارم آیا ادامه بدم یا دوزشو برگردونم به ۱۰
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به دستور پزشک معالج تان توجه کنید و طبق تجویزایشان دارو مصرف کنید
با سپاس
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
سلام من دختری17سالم.بعلت وجودمشکلاتی افسردگی گرفتم...پزشکم واسم قرص فلوکستین10روتجویزکرد..بعدازمدتی خودسرانه اونوکنارگذاشتم چون ازقرص خوردن متنفرم...
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به روانپزشک تان مراجعه نمایید اما به هیچ عنوان نباید مصرف دارو را خودسرانه کناربگذارید
jamileh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
خیلی عالی بود ومنمـ یه سوال داشتم خواهش میکنمـ کمکم کنید من خانمی هستم ۵۰ساله ک بمدت ۱۸سال داروی اعصاب مصرف میکردم والان مدت ۷ماهه اونارو خودسرانه قطع کردم چون واقعا خستم شد واز وقتی کردم تا حالا بحالت اول خودم یعنی همون سرحالی وهمون فکرای مثبت ونشاط بم برنگشته وهمچنان سرگیجه دارم تاکی این وضع ادامه داره و آیا این سرگیجه ومنگی خوب میشه یا نه وچقد طول میکشه که یه ادم نرمال بشم مثل سابق ممنونم
jamileh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
خیلی عالی بود ومنمـ یه سوال داشتم خواهش میکنمـ کمکم کنید من خانمی هستم ۵۰ساله ک بمدت ۱۸سال داروی اعصاب مصرف میکردم والان مدت ۷ماهه اونارو خودسرانه قطع کردم چون واقعا خستم شد واز وقتی کردم تا حالا بحالت اول خودم یعنی همون سرحالی وهمون فکرای مثبت ونشاط بم برنگشته وهمچنان سرگیجه دارم تاکی این وضع ادامه داره و آیا این سرگیجه ومنگی خوب میشه یا نه وچقد طول میکشه که یه ادم نرمال بشم مثل سابق ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
قطع خودسرانه دارو می تواند عوارض جدی وحتی جبران ناپذیرداشته باشد
بهتراست خیلی سریع به پزشک تان مراجعه نمایید
فرحنار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
باسلام.پسر من16 سال دارد.رفتار وسواسی دارد.اگر کسی روی تختش بنشیند باید لحاف وروتختی شسته شود.بسختی حمام میرود ومسواک نمی زند.مدتی قبل دکترعمومی فلوکستین 20 رویک روز در میان تجویز کرد که بعلت عوارضش استفاده نکردم.البته افسردگی ندارد واهل گردش وتفریح است.مدت یک هفتس که قرص فلوکستین 20را یک روز در میان استفاده می کند.می خواستم نظر دکتر محترم را در این زمینه جویا شوم.متشکرم.در ضمن از رفتن به پیش مشاور اجتناب می کند.
مدیر پایگاه باسلام
درهرصورت ایشان باید تحت نظرروانپزشک یا مشاورباشند
اجلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
به علت بیماری قلبی (اریتمیک)حدود ۳ساله فلوکسین مصرف میکنم . ولی عوارضی که برای من پیش اومده دست و پا درد شدید است به پزشک مراجعه کردم گفت باید ادامه بدم ولی خودم نگرانم میشه راهنمای کنید ممنون
مدیر پایگاه باسلام
قطع دارو یا مصرف آن فقط با نظر پزشک متخصص باید انجام شود
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
با درود
مردم این همه از شما سوال پرسیدن اونوقت شما در پاسخ همه گفتید لطفا به پزشک مراجعه کنید.
یه دفه بگید :
سوال نپرسید به پزشک مراجعه کنید
مدیر پایگاه باسلام
سرورارجمند به نظرشما می توان بدون معاینه وویزیت وبررسی های لازم درمان ودارو ارایه کرد؟
ضمن اینکه کارشناس ها وپزشکان متخصص درزمینه های مختلف همواره پاسخگوی سوالات متعدد هستند
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
من ب علت تنگي نفس و احساس خستگي دست و پا ب متخصص قلب مراجعه كردم گفت مشكلي نداري ماله اضطرابه. بعد رفتم پيش روانپزشك اين قرصو برام نوشت گفت روزي يه ١٠ ميلي بخور. بعد از مصرف ١٠ روزه احساس خستگيم خوب شد ولي ضربان قلبم بالا رفته در حالت استراحت ٩٠. ميخواستم بدونم افزايش ضربانم مربوط ب اين قرص ميشه. ممنون
مدیر پایگاه باسلام
بله این امکان وجود دارد
اما درمجموع بهتراست با روانپزشک تان مشورت کنید
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
سلام خسته نباشید ، من امرزو رفتم دکتر به دلیل اضطراب بیش از حد و ضربان قلب بالام که ناشی از اضطراب بود برای بنده قرص فلوکستین تجویز کردن و با خوندن این مطالب کمی مضطرب شدم که آیا مصرف کنم یا خیر ...
باید چه کنم ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
از وقتی قرص های اعصاب رو میخورم تمرکز و حواسم از بین رفته هرچی برای امتحان میخونم میرم سر جلسه و به اندازه ی اطلاعاتی که دارم نمیتونم پیاده کنم قرصای اعصاب هیچ تاثیری رو من نداشته حتی اضطرابم رو از بین نبرده وحتی دچار وسواس فکری شدید شدم
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
سلام میخواستم بدونم آیا این قرص باعث فراموشی میشه؟من دو سال و نیم هستش که این دارو رو تحت نظر پزشک مصرف میکنم احساس میکنم خیلی حافظم کم شده.چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست با متخصص مربوطه تان مشورت نمایید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
باسلام
من امروز به مشاوره ی روانشاسی
خانه بهداشت مراجعه کردم
در اولین جلسه تشخیص ایشون
افسردگی بود و برام
کپسول فلوکستین ۱۰ و ،۲۰تجویز کرد
این قرص تاثیری داره؟
خیلی ها میگن باید
به متخصص مغزو اعصاب یا مشاوره ی
بالینی مراجعه کنم و میگن
مشاوره ی خانه بهداشت
چیز زیادی نمیدونه
و فقط قرص تجویز میکنه
توروخدا راهنماییم کنید
ممنون میشم...
مدیر پایگاه باسلام
شما باید بدانید  که تجویز دارو وظیفه روانپزشک است ضمن اینکه توصیه می کنیم حتما به روانپزشک مراجعه نمایید
فاطی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
سلام
من نمیتونم یه دوست پیدا کنم
چون از رفتن به اجتماع میترسم
لطفا یه دختر که شرایطه منو داره
باهام دوست شه لااقل باهاش
حرف بزنم تا این افکار
ناامیدی و خودکشی رو کنار بزارم
خیلی به همچین دوستی نیاز دارم
اگه یه دختر با شرایطه خودم هست
کمکم کنه خیلی عذاب میکشم...
امیدوارم ادمایی مثل منم
نجات پیدا کنن...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
با سلام.من چند روز پیش مادر خانومم از دنیا رفت رفتم بهشت زهرا خیلی از لحاظ روحی به هم ریختم همش اضطراب واسترس شدید دارم رفتم دکتر کپسول فلوکستین 20 به من داده میخواستم بدونم تا کی باید مصرف کنم آیا این حالتم خوب میشه یا نه با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما دچارشوک ناگهانی شده اید پس با تجویزپزشک باید دارومصرف کنید
اما درباره زمان مصرف داروباید پزشک متخصص تان نظربدهد
زري
|
Australia
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
با سلام من با داشتن استرس شديد و افسردگي دكترم روزي يك عدد قرص فلوكستين رو تجويز كرد ولي بعد از يك ماه شدين استرسم بيشتر شد و ترجيعا دو عدد قرص را تجويز كردن ولي الان سه هفته است كه ميخورم روزي دو عدد استرس و بي قراري هم دو برابر شديد شده ايا بايد هنوز منتظر بمانم تا نتيجه بگيرم يا اينكه غير طبيعي است اين وضعيت؟؟؟ ممنون
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به پزشک تان مراجعه نمایید تادرصورت نیازدارو را تغییردهند
sana
|
Germany
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
سلام ، من براى نفخ و درد معده به پزشك مراجعه كردم برام فلوكستين تجويز شده براى يكماه همراه با داروهاى مربوط به دستگاه گوارش مثل : بيسموت و مترونيدازول ، دومپريدون ، اصلا افسردگى ندارم روزى نصف قرص لووتيروكسين هم استفاده مى كنم ، ايا صلاح هست اين قرص رو امتحان كنم ؟ ممكنه تداخلى با قرص لووتيروكسين داشته باشه ؟
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
من دختر 22 ساله ام و الان به مدت 1 ساله که قرص آسنترا 50 مصرف میکنم
کاملا بهبود پیدا کردم و کم کم دوز مصرفيم داره پایین میاد قراره جایی کارمند بشم و قراره آزمایش بدم توی برگه ی آزمايش مشخص میشه من قرض مصرف میکردم ?? خیلی ضروریه خواهش میکنم من کارمو دوست دارم
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
باسلام به نظرمن فلوکستین بی اثرترین دارو توی هر زمینه ایه سرترالین وزناکس بهترن
بانو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
سلام
من بيت وهشت سالمه
از زماني بچگي تو تنش و استرس بودم و هنوز هم هستم تو هر سني با دلايل مختلفي دچار استرس و تشويش بودم و هستم حافظه و تمركز و دقت و قدرت فهمم به تدريج كم شد والان به جايي رسيدم كه هيچ چيزي رو نميتونم بفهمم قدرت تجزيه و تحليل كردن چيزي رو ندارم يا خيلي خيلي ضعيف شده خيلي زود خسته ميشم بيشتر وقتها ذهنم درگيره ولي خودم نميفهمم چرا به اين حد درگيرم زندگي بدي ندارم همسر فوق العاده اي دارم در حال حاضر دغدقه ندارم ولي پر از استرس ام گاهي اوقات ذهنم خالي مثل كاغذ سفيد ميشه نميتونم به موضوعي فكر كنم دقتم در حد صفر شده ميخوام درس بخونم ولي اصلا با اين شرايط نميتونم دلم ميخواد حالم خوب بشه دلم يه معجزه ميخواد يه دارويي كه منو منقلب كنه ذهنم رو اروم كنه قدرت فهم و دركم رو بالا ببره بتونم درس بخونم آيا همچين دارويي هست كه ذهن رو باز كنه چون ميدونم حافظه بلند مدتم كار ميكنه چيزهايي تا قبل از هجده سالگيم رو يادم مياد ولي از زماني كه ذهنم شروع به تحليل رفتن كرد خيلي چيزها رو درست يادم نمياد قدرت تجسم كردن رو از دست دادم و تصوير سازي نميتونم تو ذهنم انجام بدم راهنمايي مفيد ميخوام
ممنون ميشم باري از دوشم بردارين
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه حتما با مشاور یا روان شناس مشورت نمایید
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
سلام
مشكل زود انزالي دارم
نميدونم به روان پزشك مراجعه كنم يا اورولژيست يا
سكسو لژيست يا دكتر دگه اي
توضيح اينكه اين حالت همراه با موارد ديگه اي در من از جمله تند خويي وبيش فعالي و ...به ميزان كم همراه هست ولي اونها خيلي اذيتم نميكنه ولي اين قضيه زود انزاليم داره افسردم ميكنه تا جايي كه از قرار گذاشتن با شخص جديد خود داري ميكنم چون دوست ندارم بعداً كه قضيه به رابطه جنسي رسيد تحقير بشم
چكار كنم ؟
راهنمايي كنيد همراه با اسم دكتر معالج لطفاً من تهران رسالت هستم
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تمایل می توانید با کلینیک دکترنوروزی دربیمارستان های خاتم الانبیا یا پارسیان سعادت آباد تماس بگیرید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
سلام من الان حدود ۵ سال که فلوکستین مصرف میکنم ، آخه هر روز جنب میشدم و حتی بدون خواب و فکر بدهم جنب میشدم البته تو خواب ولی از وقتی این قرص رو هرشب مصرف میکنم باعث میشه که فرداش جنب نشم یا اگه میشم در فاصله های طولانی تری مث یک هفته یا یکماه و یا بیشتر یا کمتر ...
و فقط بخاطر اینکه پی در پی جنب میشدم و این وضع رو دارم این قرص رو میخورم ، تا کی باید من این قرص رو مصرف کنم تا ازاین جنب شدن و عدم تعادل بدن راحت بشم؟
در ضمن از اون موقعی که مصرفشو شروع کردم تا الان حافظم خیلی کم شده به طوریکه زودی هرچیو فراموش میکنم و یا اگه درسی میخونم به بدبختی تو ذهنم میره و وقتی هم رفت به زودی از ذهنم می پره مثلا نهایتا یک روز تو ذهنم باسه بعد فرداش به کلی از ذهنم می پره ...
کلافه ام از این وضع لطفا راهنمایی کنین لطفا فقط راهکارشو بهم بگین نه اینکه بگین به پزشک مراجعه کنم چون دسترسی به پزشکم سخته و مسافت طولانی ای باید برم درضمن دکترم جواب تماس رو هم نمیده
مدیر پایگاه باسلام
شما باید با پزشک تان مشورت کنید چراکه ایشان وضعیت شما رابهترازهرکسی می داند .ضمن اینکه ممکن است ایشان بخواهند نوع دارو را عوض کند .درهرصورت تصمیم دراین باره با پزشک تان است ونه هیچکس دیگر
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
کل جوابهای شما خلاصه میشه مراجعه به پزشک معالج،میشه توضیح بدید شما جواب چی رو میدونید؟!!!
یه جوری میگید مراجعه به پزشک انگار که همه پزشک ها خدا هستند
برای یه عمل ساده پیش 10 تا پزشک رفتم 10 نظر مختلف دادن، واقعا خنده داره!!!!
یه روانپزشک باید با مریضش بارها جلسه بزاره تا متوجه بشه مشکلش چیه،در صورتی که جلسه اول سریع دارو تجویز میشه،پزشکی کاسبی شده
حالا شما به همه توصیه کنید به پزشک مراجعه کنن
پانته آ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
سلام . من ٢ هفته پيش طپش قلب داشتم كه دكتر رفتم بهم گفتن احتمالا مال افسردگي هست اما ازمايش خون و نوار قلب و اكو و حتي هولتر بهم زدن اما جواب همه خوب بود دكتر گفت دريچه قلب يكم افتاده كه بهم فولكستين10 , ايندرال، داد ويتامين د٣ هم كم بود بهم ويتامينم داد، فردا بعد از مصرف داروها دست چپم درد گرفت امروز قرصي نخوردم اما هي طپش قلب دارم و حس ميكنم پشت سرم سرد ميشه ، دكترمم به خاطر عيد ديگه نيست بايد چيكار كنم الان ؟
مدیر پایگاه باسلام اگرشما به متخصص مراجعه کرده اید پس بهتراست به توصیه های ایشان عمل کنید
ضمن اینکه درصورت عدم دسترسی به ایشان می توانید به بیمارستان هامراجعه نمایید که پزشک متخصص مقیم دارند
بدلیل اینکه ما ازپرونده بالینی شما بی اطلاع هستیم مجاز به تجویزدارویا درمان دیگری نیستیم
مریم سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
0
سلام.من ۴۷سالمه و مصرف خودسرانه فولکستین داشتم و یک ماه می خوردم الان که این سایت خوندم واقعا فکرنمی کردم که خودسرانه خوردنش اشکالی داشته باشه الان چجوری قطعش کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به روانپزشک یا متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
سلام
من یه ماهه دچار افسردگی شدید بر اثر یه شوک شدم بطوری که اشتهام رو از دست دادم وزنمم کم شده و وسواس فکری پیدا کردم رفتم دکتر بهم سرترالین و آلپرازولام داده ولی هنوز زیاد خوب نشدم ایا زمان میبره درمانش؟
مدیر پایگاه باسلام
شما به متخصص مراجعه کرده اید؟اگرجواب مثبت است بفرمایید چه متخصصی ؟
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
0
سلام
من از چندین سال پیش اختلالات خواب داشتم بطوریکه بعضی مواقع پشت سر هم و بعضی مواقع چند وقت یکبار دچار قفل اعصاب یا بختک میشدم چندین دکتر رفتم تا یک دکتر مغز و اعصاب فلوکستین تجویز کردن و گفتن تا دو سال روزی یک عدد مصرف کنم و بعد از اون هفته ای یکبار یا چنین چیزی دقیقا یادم نمیاد, بعد از چندین ماه با توجه به ترس از عوارضی که ممکنه یه دارو در دراز مدت بگذاره و به گفته ی خانواده دارو را ترک کردم و بعد از اون باز هم مدتی یکبار دچار بختک میشدم بطوریکه خودم حدود 30 ثانیه زودتر از بدنم بیدار میشدم و هر از گاهی باز تا به الان بعد از اینکه این اتفاق زیاد میشود کپسول فلوکستین 20 میخورم توصیه شما چیست؟ آیا کارم اشتباست؟
مدیر پایگاه باسلام
بدون تردید کار شما اشتباه بوده است.چراکه شما باید به توصیه پزشک متخصص عمل می کردید و دارو را مصرف کنید.این رویه مصرف دارو می تواند عوارض هم داشته باشد پس حتما به پزشک تان مراجعه نمایید تا دستوردارویی جدید بدهد.
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
0
سلام
من از چندین سال پیش اختلالات خواب داشتم بطوریکه بعضی مواقع پشت سر هم و بعضی مواقع چند وقت یکبار دچار قفل اعصاب یا بختک میشدم چندین دکتر رفتم تا یک دکتر مغز و اعصاب فلوکستین تجویز کردن و گفتن تا دو سال روزی یک عدد مصرف کنم و بعد از اون هفته ای یکبار یا چنین چیزی دقیقا یادم نمیاد, بعد از چندین ماه با توجه به ترس از عوارضی که ممکنه یه دارو در دراز مدت بگذاره و به گفته ی خانواده دارو را ترک کردم و بعد از اون باز هم مدتی یکبار دچار بختک میشدم بطوریکه خودم حدود 30 ثانیه زودتر از بدنم بیدار میشدم و هر از گاهی باز تا به الان بعد از اینکه این اتفاق زیاد میشود کپسول فلوکستین 20 میخورم توصیه شما چیست؟ آیا کارم اشتباست؟
مدیر پایگاه باسلام
مشکل شما اینستکه خودسرانه دارو را قطع کرده ودوباره ادامه داده اید
حتما به متخصص مربوطه مراجعه نمایید تا درمان را دوباره ازسربگیرید
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
با سلام،بنده به علت تصادف،کمرم ضربه خورد کوفته شد،در پی ان مصرف شیره تریاک داشتم دو سال،الان با ب2 ترک کردم،الان مشکلم زود انزالی هست، متاسفانه دکتر خانواده گفت این دارو برای زودانزالی خوبه،اما ب2=بوپرونرفین سازگاری نداره،الان 36ساعته ب2 نزدم،بیخیالش شدم،و قراره دکتر اورولوژی برم،اما میترسم اعتیاد داشته باشه. این کپسول،و قبلا سیتالوپرام خوردم درد داشتم،قرص ها ریختم دور،من تصادف کردم دوساله زجر میکشم،اگه این کپسول با خوردنش درد داره بگید،تا دکتر نروم،خسته ام از درد،افسردگی هم دارم،اما میترسم از اعتیاد به قرص دارو
مدیر پایگاه باسلام
بهترین کار اینستکه برای درمان صحیح زودانزالی به ارولوژیست مراجعه نمایید تا انشالله مشکل برطرف شود
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
جدیدا دارویی به نام داپوکستین برای زود انزالی امده داروخانه ها دارن شرکتای دارویی خودمون ساختنش یکم گرونه ولی عالیه
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
سپاس فراوان از محبت شما که پاسخگو هستید،اما این پیامم بذارید تا مایه عبرت بقیه دوستان شود،به هیچ عنوان برای هیچ گونه ناراحتی روحی ذهنی و جسمی،به هیچ عنوان حتی یکبار هم کسی سمت مواد مخدر یا مشروبات الکی نره،که تمام مشکلات دنیا جمع بشه بازم اندازه بدبختی این چیزا نیست ،بهترین روش فقط پزشک رفتن هست
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
با سلام،دکتر رفتم،صد عدد فلوکستین تجویز کرد و قرص مولتی دیلی،فعلا این ها میخورم تاسه ماه،اما در مورد داپوکستین دوست ما اشاره کرد،توضیح واضح دقیق گفته بشه عالی بود
خانم 54 ساله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
مراجعه .برای درد معده .یکی از داروهای تجویز شده فلوکستین .که دچار گیج وگر کرفتگی بی حالی وخشک دهان و ... میشوم .چند روز هست که مصرف میکنم من چند روز درهفته فضای آزاد میدوم تمرینهای ورزشی عمومی دمبل جیم بال و .... انجام میدهم وحالا دچار مشکل شدم نمیدونم این دارو به چه درد من میخوره اضافه وزن هم ندارم تغذیه ام بارعايت سلامت
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع باید بررسی دقیق شود
حتما به متخصص دیگری مراجعه نمایید ونظرمشورتی بگیرید
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
0
کپسول فلوکستین20
دکتر برای سه ماه من تجویز کرد
من با کوچکترین فیلم پورن یا نامزدم پیشم اومد خیلی تحریک میشدم،جوری که پاهام تیر میکشید از درد،مقداری هم ریزش قطره ای آب جنسی داشتم،الان سه روزه میخورم،دیگه مثل گذشته نیستم،اصلا تحریک نمیشم،بخدا راحت شدم،خداخیر سازنده این سایت بدهد،گفت برو دکتر،راحت شدم بخدا،خجالت از زود انزالی ام داشتم،اما الان بهتر شدم،خیلی زود جواب گرفتم،روحیه ام هم بهتر شده
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
باسلام
۲۳ساله هستم طی مدت طولانی دچارمشکل بودم که بالاخره به دکترمغزواعصاب مراجعه کردم.طی چنددفعه درطول روز برای چندثانیه چشم هایم ناگهان مات میشدند وتمام حرکات بدنم stopمیشدند وحرکت چشمان سخت بود وبعدیواش یواش همه حواسم play میشدند.دکتردرجواب نوارمغز گفتندمشکلی نداری برام فلوکستین۱۰. رهاکین۲۰۰.پروپرانولول۱۰ تجویزکردند البته بدون هیچ توضیحی
به نظرشما بنده افسردگی دارم؟لازم به ذکر است که استرس وناراحتی درزندگی زیاددارم واین حالت درمواقعی که خسته هستم بیشتراتفاق میفته.....منتظرپاسخ هستم خیلی خیلی ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما چه زمانی به پزشک مراجعه کرده اید؟
آیا با مصرف داروها حالتان بهترشده است؟
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
بیست روزپیش مراجعه کردم اما مدت طولانی هست که مشکل دارم وهمیشه بدترمیشد.تاحالا بهترنشدم اما حالات روحیم بعدمصرف بهترشده
علاوه برچشم که بی حرکت میشن تمام حواس stop میشن وهیچ حرکتی نمیتونم انجام به سختی صدا میشنوم وبه سختی میتونم این حالت روبشکنم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
با سلام و عرض ادب من با مراجعه به پزشک و تجویز فلوکسیتین من روزاته یک عدد از آن را مصرف میکنم ولی نمیدونم بهترین زمان مصرف آن چه ساعاتی هست
sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
0
سلام ایا این قرص باعث خمیازه کشیدن میشود
مدیر پایگاه باسلام درمواردی این امکان وجود دارد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
0
سلام من این دارو رو البته به صورت شربت یک قاشق چایخورب براز دختر 8 ساله ام استفاده میکنم زک سوال دارم ایا ازن دارو کورتون دارد چون کورتون مانع از رشد جسمز مناسب در کودکان میشود
مدیر پایگاه باسلام
آیامصرف این دارو با تجویزمتخصص صورت می گیرد؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
با سلام من دو ماهه به خاطر افسردگی قرص فلوکستین مصرف میکنم
سردرد وسرگیجه دارم قبلا تشنج هم داشتم آیا ممکنه تشنجم برگرده لطفا راهنماییم کنید ممنون .
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
باسلام من این دارو رو بدون نظرپزشک به توصیه یکی از دوستان بعلت ناآرام بودن و عصبی بودن و استرس پدرم و عدم مراجعه به پزشک پودر داخل کپسول رو به غداشون یا به شربت آبلیمو اضافه میکنیم آیا مشکلی ایجاد میکنه؟؟کپسول 20 یا 10 رو معمولا استفاده میکنیم
ممنون میشم ازپاسختون
مدیر پایگاه باسلام
به هیچ عنوان مصرف هردارویی به خصوص داروهای اعصاب وروان به هیچکس توصیه نمی شود
حتما به روانپزشک مراجعه نمایید تا درمان مناسب ارایه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
من به دلیل استرس قرص فلوکستین ۱۰مصرف میکنم. اما دچار حالت تهوع وگاهی،استفراغ میکنم . بی،قراری،میشوم ونمیتونم بخوابم.ابتدابعد از ناهار مصرف میکردم . ام الان بعد صبحانه مصرف میکنم. برای کاهش،علائم حالت تهوع چه کنم
مدیر پایگاه باسلام
احتمالا به این دارو حساسیت دارید وباید با مشورت پزشک نسبت به تعویض دارو اقدام کنید
sajad
|
United States
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
باعرض سلام وخسته نباشیدمن دوسال پیش به خاطرمشکل جنسی زودانزالی پیش دکتررفتم یه بسته فلوکستین 20 برام تجویز کردوقتی میخوردم لرزش توی صورتم احصاص میکردم وخیلی بیخیال همه چیزشدم ک تصمیم گرفتم قطعش کنم الان دباره دکترتجویزکرده ایااین قرص اون جوابی ک من میخوام رومیتونه بهم بده اگرجواب نه هست چه راه هلی پیشنهادمیکنیدممنون ازشماالبته دکترم عمومی هستش
مدیر پایگاه باسلام
شما به ارولوژیست مراجعه کنید تا درمان تخصصی صورت گیرد
محمودرضا الویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
با سلام. من 27سالمه یه ده سالی بدن سازیی با مصرف مکمل هایه ورزشی با استروییدایی مثه تستسترون انابولیک واندرژونیک زیاد مصرف میکردم یه سریی عوارضا ماننده تپش قلب و نفس کم اوردن و اسطراب استرس ترس بی خوابیه شدید همه جام زده حتی سو تغذیه و افت قندو حتی تاریه چشم زیاد که حرف میزنم رنگم میپره افت فشار و لرزش از داخل بدن سه سال هم میشه که کلان ورزشو باداروهایه بدن سازیمم قطع کردم دکترم گیاهیه فلوکستین 20به من دادن با سیپرواپتادین با الپرازولام و یه قرص گیاهی نوراگل و اس امپرازول 40ولی فلوکستین با اس امپرازول میخوردم صبح فقط اوغ میشست بهم و سرگیجه تهوع بدتر میل به غذا اصلان من خودم سو تغذیه دارم چهار پنج روز مصرف کردم این دوتارو قطع کردم فقط اون سه تارو میخورم لطفان راهنماییم کنین من چه دکتریی باید برم اعصابو راون یا مغزو اعصاب یا برا کبد وریه خودمم نمیدونم چون یسریا بهم نمیفته این سه تارم که شب میخورم تو روز فقط تا ساعت 4خوبم تا 11شب که دوباره مصرفش کنم چن مدل عوارض رومه خواهشان راهنماییم کنین چون متهلم یه بچه سه ساله ام دارم انگیزه به هیچ کاریی ندارم ممنون میشم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0
0
عالي بود دمتون گرم
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
با سلام بنده گاهی دچار ترس ناگهانی و تپش قلب میشم آیا فلوکسیتین احتمال دارد بر ترس بنده فایق بیاید البته به پزشک مراجعه کردم ایندرال ۱۰ توصیه کردن با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
بله می تواند موثرباشد البته باید ازسوی متخصص تجویزشده باشد
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
سلام وخسته نباشید ،بنده ۳۸سال دارم ۱۰ سال اعتیادداشتم ومدت ۱۵ ماهه ترک کردم ،دچارافسردگی شدید هستم ،به پزشک عمومی برای چکاپ رفتم ولی ایشون گفتن نیازی به چکاپ نداری و فلوکستین ۲۰ وکلردیلزپوکساید ۵تجویز کردن ،ولی فکر میکنم بیماری من شدید تر از اونیه که با این داروها درمان بشه ،ایا میتونه این داروها منو درمان کنه ؟ چون خودم امیدی ندارم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به روانپزشک مراجعه کنید چراکه درمان شما توسط پزشک عمومی دراین مرحله منطقی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
منافسردگی
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
سلام و خسته نباشید
ببخشید ایا قرص فلوکستین با قرص ال دی تداخل دارویی نداره؟با تشکر
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری


به طور کل داروهای روانگردان اثر قرصهای ضد بارداری را کم میکند برای
جلو گیری از بارداری محتاطتر باشید و از روشهای دیگر استفاده کنید



امید حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
سلام اول از همه ..ممنون بابت این اطلاعات جامع وکامل .......
راسش دکتر جان من هفت سا ل افسردگی داشتم حملات پانیک هم داشتم .درکل وضعیت روحیم خیلیخراب بود تا مرز خوکشی هم رفتم .بعد هفت سال قرص افسردگی شروع کردم ،الانسه چهار سال میگذره درعرض دسال قط کردم بعد عرض شود طی دوسه سال فلوکسیتین هم مصرف میکردم اما الان که دوسال میشه که قط کردم ولی بعضی وقتا عصبی میشم پرخشا گر وسواس اضطراب شدید فکرغم کلا دوباره شروع شده تپش قلب چکار کنم فلوکسیتین شروع کنم یا....
مدیر پایگاه باسلام
شما به هیچ عنوان نباید خودسرانه مصرف دارو را قطع می کردید الان هم حتما خیلی سریع به روانپزشک تان مراجعه کنید تا با نظرایشان دارو بگیرید ومصرف کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
مرسی من شربت تریاک مصرف میکنم و افسردگی دارم ایا شربت تریاک با قرص دلوکسیتین یا قرصای افسردگی تداخل دارویی داره اگه نداره برم پیش دکتر روانپزشک چون میترسم دارو مصرف کنم
رضانگراوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
ازكدام سايت ميتونم قرص فلوكستين 10بخرم باتشكر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
سلام.شوهرمن فردخیلی عصبی هست البته این یک مشکل خانوادگی وژنتیکی هست چهارسال پیش راضیش کردم وبردمش پیش روانشناس دکتر بعدازیک جلسه ایشون فرستادپیش روانپزشک دوماه دارومصرف کرد بهترشده بود ولی خودسرانه داروروقطع کرد وخیلی بدترازقبل شد الان بازم به توصیه همان روانشاس بردم پیش روانپزشک که فلوکستین 20 روزی دوبارتجویزکردن وبرای یک ماه بعد وقت دادن وگفتن که یک دوره 6 ماهه بایدتحت درمان باشید اما من می ترسم بعدازاین دوره بازم به حالت اول برگردن
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
باسلام
من ۱۴ کیلو اضافه وزن دارم و امروز رفتم پیش دکتر تغذیه که رژیم واسم بنویسه.ایشون این قرص راهم تجویز کردند.منم تهیه کردم ولی تو نت که سرچ کردم ترسیدم بخورمش.چون من اصلا افسرده نیستم.چکار کنم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
0
سلام من ۱۸سالمه به دلیل فوت مادرم درابان ماه پارسال با توجه به تجویز پزشک فلوکستین مصرف میکنم میخواستم بگم من که تمرکز ندارم و حواسم پرته این قرص تشدید میکنه یا خوب میکنه؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به متخصص مربوطه مراجعه نمایید تا میزان مصرف دارو بررسی شود تا درصورت نیازتصمیم جدید گرفته شود
کچلک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
سلام .تشکراز آموزش که دادید
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
سلام خانمی هستم27ساله ک دیروز ب خاطر درد مفاصل دست و زانو ب فوق تخصص روماتولوژی مراجعه کردم قرص فلوکستین20 هم دادن الان ک راجه بهش تو سایت شما خوندم این قرص بیشتر برای آدمها افسرده است ب نظر شما چرا ب من از این قرص دادن
نیلو
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
0
0
باسلام خدمت شما میشه یه جواب سریع بدین من چهارشنبه ازمایش قبل ازدواج دارم فلوکستین تو خون یا ادارارممکنه باعث مثبت شدن جواب بشه؟اصلا نشون داده میشه؟
امیریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
0
0
سلام. اطلاعات بسیار کامل و جامع بود. تشکر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
سلام سه ماهه خوب شدم الان باز میترسم احساس گناه دارم زندگی برام سخت شده الان ی قرص فلوکستین ۲۰میلی خوردم بهترم مال چهار ماه پیشمه. کسی اطلاع داره راهنمایی کنه نمیدونم چ دکتری برم دکتر قلب چن بار رفتن اکو گرفتن و نوار میگن چیزیت نیست گهگدار خیلی حالم بد میشه شبا خواب ندارم کسی مث منه یا راهکاری بلده تورو خدا بهم بگه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
سلام من ۲۳ سالمه ۶۱ کیلو وزنمه و فلوکستین میخورم برای, لاغری ایا تاثیری هم داره
نادعلی قربانی
|
France
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
ممنون اطاعات جامع و کاملی هست سپاسگذار
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
سلام
ایا این قرص برای کسانی که خودارضایی میکنند خوب است؟
چطور میتوان مصرف ان را قطع کرد بدون اینکه عارضه ایی پیش بیاید؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
fباسلام میخواستم بپرسم من 14 سالمه حدود 6 ماه پیش افکار مزاحمی منو ازار میداد اما هیچی از زندگیمو مختل نکرد من به یه روانشناس مراجعه کردم واقعا عالی بود من از وسواس هم میترسیدم الانم میترسم از افکار که اول منو ازار میداد فقط روزی 5الی 10 دقیقه تو روز همراهمن اما بازم دلهره ی وسواسو دارم با روانشناسم که حرف زدم گفت اصلا بهدارو نیاز نداری واین ترس درمرور زمان از بین میره نظر شما چیه به نظرتون دارو بخورم یانه با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
اگرشما تحت نظر روان شناس هستید بهتراست با نظرایشان مراحل درمان را پیگیری کنید
لیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
با سلام ببخشید من میخواستم بدونم فلوکسیتین هورمونی هستش?چون من ب قرص های هورمونی الرژی دارم
مهتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
سلام من دست چپم بی حس میشد و گزگز میگرد دستم راستمم اینطوری شد...پامم گاهی میشه..رفتم دکتر فلوکستین 20 داد بهم...خوبه یا نه؟
واقعانگرانم ک ام اس نباشه...اگ میشه ب ایمیلم جواب بدید
الی
|
United States
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
سلام.لطفا در مورد داپوکستین و عوارضش توضیح دهید باتشکر
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
سلام
من ۲۰سالمه.یه چند وقتی ن حوصله کسی و داشتم ن هیچی.بایه بشکنم میزنم زیر گریه رفتم دکتر .بهم فلوکستین و کلونازپام داد .وقتی ک میخورمشون فقط میخوابم خانوادم میگن شبیه ادمای معمولی نیستی بنظرتون ادامه بدم یا برم دکتر روانپزشک ؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
سلام
من ۲۰سالمه.یه چند وقتی ن حوصله کسی و داشتم ن هیچی.بایه بشکنم میزنم زیر گریه رفتم دکتر .بهم فلوکستین و کلونازپام داد .وقتی ک میخورمشون فقط میخوابم خانوادم میگن شبیه ادمای معمولی نیستی بنظرتون ادامه بدم یا برم دکتر روانپزشک ؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متخصص روانپزشک مراجعه کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
سلام
من ۲۰سالمه.یه چند وقتی ن حوصله کسی و داشتم ن هیچی.بایه بشکنم میزنم زیر گریه رفتم دکتر .بهم فلوکستین و کلونازپام داد .وقتی ک میخورمشون فقط میخوابم خانوادم میگن شبیه ادمای معمولی نیستی بنظرتون ادامه بدم یا برم دکتر روانپزشک ؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید تحت نظرروانپزشک باشید
آیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
سلام. من ۲۰ سالمه و تقریبا دو هفته میشه که زیر نظر پزشک روزی یک عدد فلوکستین ۲۰ مصرف میکنم... آیا این قرص باعث پر ادراری یا تکرر ادرار میشه؟
نهال
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
سلام من برای مشکل درد درناحیه ی قفسه سینه به متخصص قلب مراجعه کردم وتا الان هم هیچ گونه مشکل قلبی نداشتم دکتر برام قرص فلوکستین 10تجویز کرده.نظرشما چیه؟چون من مشکل افسردگی ندارم
سیا
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
من از امروز فلوکستین مصرف میکنم دکتر تجویز کرده ولی خوب نشدم امروز که هیچ برتر شدم امروز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
سلام.ببخشی دکتر برای درمان زود انزالی این قرص رو تجویز کردن؟میخواستم بپرسم استفاده کنم یا نه؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید من برای حامله شدن رفتم دکتر برام از این دارو نوشته امروز اتفاقی عوارض این دارو رو خوآندم اگه اعتیاد آور استفاده نکنم لطفا راهنمایی کنید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
سلام خسته نباشید من برای حامله شدن رفتم دکتر برام از این دارو نوشته امروز اتفاقی عوارض این دارو رو خوآندم اگه اعتیاد آور استفاده نکنم لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
با سلام پسری 9 ساله دارم که مدام دچار لکنت وحالتهای عصبی میشه وچشمهاشو غیر عادی میچرخونه فکر میکنم بخاطر بازیهای رایانه ای باشه همه بازیهاش جمع کردم ولی این حالت بازم ادامه داره خیلی نگرانم میتونم از این قرص به مدت محدود استفاده کنم
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
سلام بدلیل یکسری مشکلات میخوام یه دوره کوتاه فلوکستین مصرف کنم.خودم ماما هستم.فقط کیخوام یکم حساسیتم‌به مسایل کم شه لطفا نحوه مصرف رو بهم پیشنهادمیکنید؟
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
سلام بدلیل یکسری مشکلات میخوام یه دوره کوتاه فلوکستین مصرف کنم.خودم ماما هستم.فقط کیخوام یکم حساسیتم‌به مسایل کم شه لطفا نحوه مصرف رو بهم پیشنهادمیکنید؟
مدیر پایگاه باسلام
به هیچ عنوان این کار را نکنید
شما حتما باید به روان پزشک یا روان شناس مراجعه نمایید
بدون نسخه پزشک به هیچ عنوان داروی این چنین مصرف نکنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
سلام شاید کسی نتونه بره دکتر لطفا شما درست جواب بدین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
سلام من ٣٧ ساله هستم و تقريبا از ١٦ سالگي زانو درد دارم (زانوي چپ) با معاينه متخصص روماتولوژيست و تراكم استخوان و ازمايش تشخيص داده شده كه مفاصل من سالم هستن ، ويتامين و فلوكستين ١٠ به مدت ٣ ماه برام تجويز شد،سوالم اينه كه بعد از سه ماه قطع كنم خطري نداره ؟
مدیر پایگاه
باسلام
قطع دارو نیازمند بررسی و تشخیص پزشک است
پس همزمان با پایان مصرف قرص ها به پزشک تان مراجعه نمایید
افسردگی پس از زایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
با سلام
لطفا در مورد طول درمان با فلوکسیتین ۲۰ در افسردگی پس از زایمان توضیح بدهید. بهترین روش برای درمان این مورد از تفسردگی چیست. تغذیه ای که کمک کننده باشه و از دارو کمتر کمک گرفت رو هم بفرمایید.
متشکر
پروانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
من الان ۳۴ سالمه حدوده ۳ساله خورده دچاره ی حمله کامل بدن همراه با درد شدم.یعنی وقتی میرم حموم به محض کیسه کشیدن یا ی خورده لیطف محکم کشیدن کل سیستم بدنم تغییر میکنه که اول میزنه به پوچ شدن سر بعد تنگی نفس وبعد درد شکم وپیچ زدن وشل شدن شکم وهمراش استفراغ وزردابه وشل شدن شکم ودرد شدید زیر شکم وکمر ونشیمن به مدت یک ساعت شبیه درد زایمان طبیعی ..وانگار مرگ رو با چشات میبینی ...دلیلش رو نمیدونم بعد چند تا دکتر رفتن الان برام فلوکستین ۲۰ وکولومب۱۳۵ تجویز کردن
المیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
سلام خسته نباشید من با تجویز پزشک پنج روز فلوکستین 10مصرف کردم و بعد پنج روز باخوردن قرص تعریق و لرزش و احساس خفگی بهم دست میداد که دکترم گفت دارو رو قطع کنم الان 3روزه که قرص و قطع کردم ولی بعضی وقتا یکم لرزش دارم ممکنه این از عوارض قطع دارو باشه واینکه میخواستم بدون مدت زمان دفع دارو در بدن چقدر است و چجوری دفع میشه
ساغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید ...دکتر پوست و موی من برای درمان من فلوکسیتین بهم داده ولی ازشون میخورم بی قراری و لرزش بدن میگیرم ...به نظرتون این علائم طبیعیه؟؟؟ از بین میره؟؟؟؟
فیوضی
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
باسلام آیافلوکستین دردرمان افسردگی سالمندان موثراست وداروی مفیدی است؟مادرمن که دچارآلزایمره وقرص اکسلون مصرف میکنه دکتربرای افسردگیش فلوکستین ۲۰ تجویز کرده .
Fazelahngre
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
سلام در متخصص برایم فلوکستین 20 تجویز کرده بنده مشکل کبد هم دارم کبدم چرب است ایا خوردن فلوکستین مشکلی ایجاد نمی کند
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
با سلام . من ۴۳ سال سن دارم ، از همان دوران نوجوانی فردی دارای استرس و نگران و انزوا طلب و کم حرف بودم همچنین دارای مشکلات روحی دوره ای هستم . که به صورت دوره ای شروع می شود و تا چند وقت ادامه دارد بارها به دکتر روانپزشک مراجعه کرده ام و انواع قرصها را امتحان ، نهایتا قرص فلوکستین ، با بدنم سازگاری دارد . ولی بعد از مدتی
سه ماه به یکباره ان را به دلیل این که وابستگی نداشته باشم کنار گذاشتم تا چند ماه خوب بودم ولی با گذشت زمان دوباره علایم قبلی آشکار شد. نهایتا دوباره به پزشک مراجعه و داروها دوباره تکرار شد .الان وضعیت خوبی دارم ولی تمایلات جنسی کم ، چند کیلو اضافه وزن دارم . ایا راه حلی برای این موضوع می باشد و ایا مصرف دارو وابستگی می اورد لازم به ذکر است که قرص فلکستین را با قرص دیازپام و التنزاپین مصرف می کنم .لطفا راهنمایی کنید
پری ماه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
سلام
فلوکستین و باید شب خورد یا صبح؟؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
این موضوع به تجویزپزشک مربوط است
ستیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید من امسال کنکور دارم و برای مشکل خواب الودگی پیش روانپزشک رفتم و ایشون برای من فلوکستین ۲۰ نوشتن تا صبحا بخورم اما وقتی مصرف میکنم بر عکس هم خواب الوده تر میشم هم تمرکزم کمتر میشه بنظرتون باید چیکار کنم؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
س نامزد من از راهنمایی وقتی دچار عصبانیت شدید میش از این قرص ۲۰میلیشو استفاده میکن بدون تجویز گاهی شباهم سه یا چهار دونه میخوره ب نظر شما باید چیکار کنم .....ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
مدیر پایگاه
باسلام
به هیچ عنوان این کار توصیه نمی شود وحتما باید برای معاینه ودرمان به روانپزشک یا روان شناس مراجعه نمایند

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
سلام،خسته نباشید من 31سالمه یه مدت عصبی شدم حوصله هیچ ندارم خود به خود گریه میکنم دوس دارم تنها باشم جوری شدم ک حوصله خونواده خودم ندارم یه دقیقه شادم یک ساعت غمگین دلم میگیره نمیدونم چکار کنم حالا میخام از قرص فلوکستین استفاده کنم مشکلی نیست؟
مدیر پایگاه
باسلام
حتما به روانپزشک مراجعه کنید
خود سرانه به هیچ عنوان دارو نخورید
ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
من سه ساله به علت افسردگی فلوکسیتین 10 مصرف میکنم وچند ماهیه فلوکسیتین 20 مصرف می کنم از نظر خولق وخو واضطراب کاملا خوب شدم فقط جدیدا شب ها فک بالا روبه دندانهای پایین خیلی فشار می دم لطفا راهنماییم کنید
راهله جبارپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
ممنون از توضیحاتتون .خیلی مفید بود یه سوال دارم اگر کسی که تقریبا دوساله فلوکستین ۲۰ مصرف میکنه یکروز اشتباها دوبار از دارو بخوره چی میشه ؟! باید کار خاصی انجام بده ؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست روزبعد مصرف نکند و ازروزبعد ازآن طبق روال مصرف کند.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
با سلام من بخاطر افسردگی زیاد مواد مصرف میکنم واز قبل مشکل معده و استرس داشتم دکتر برای کاهش اسید معده فلوکسیتین تجویز کرد من بهش نگفتم مواد مصرف میکنم الان که باهم مصرف میکنم چه عوارضی می‌تونه داشته باشه ؟؟؟؟؟.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
باسلام وتشکرازراهنمایی که میکنید.من رفتم دکترریه مشکل تفس داشتم دکترتست تنفس ازم گرفت وبعدداروی نورتریپتیلین10وفلوکستین10رابرایم تجویزکردبه نظرشما من بایداین داروهارامصرف کنم یانه؟ باتوجه به اینکه داروهای ضدافسردگی راباید دکترروانپزشک تجویزکند.ممنون ازراهنمایی که میکنید
مدیر پایگاه
باسلام
اگرمتخصص ریه دارو تجویزکرده که مصرف کنید.چراکه برخی داروها می توانند مشترکا برای برخی بیماری ها مصرف شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار