کد خبر: ۱۱۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، با تاکید بر اینکه دارو در کشور یک قیمت دارد، تصریح کرد: تعداد بسیار کمی ممکن است تخلف کنند.
به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، به موضوع دارو در کشور پرداخت و گفت: قیمت در شمال شهر و جنوب شهر، روستا و شهر، یکسان است و اگر مواردی مشاهده شود، تخلف است.

وی افزود: البته در مواردی هست که دارو نیستند و مکمل ها و فرآورده های بهداشتی که حتی توسط پزشک نسخه می شود، به عنوان دارو تلقی گردد که درست نیست.

دیناروند، سیاست دارویی وزارت بهداشت را حمایت از مردم و بیمه ها و همچنین تولید کنندگان داخلی دانست و گفت: البته تولید کنندگان دارو از ما راضی نیستند زیرا، سختگیرانه در مورد کنترل قیمت دارو رفتار می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که سختگیری بیش از حد در کنترل قیمت دارو حتما کیفیت را پایین می آورد، افزود: ما قیمت های دارو را اصلاح خواهیم کرد

وی با اعلام اینکه سرانه دارو در ایران ۴۵ دلار است، گفت: میانگین سرانه دارو در دنیا ۱۱۰ دلار است که نشان می دهد قیمت دارو در کشورمان به خوبی کنترل شده است و مردم نباید ناراضی باشند.

دیناروند ادامه داد: هزینه ای که مردم بابت دارو در بیمارستان ها پرداخت می کنند، ۱۰ درصد قیمت است و در بخش سرپایی این سهم به ۳۰ درصد می رسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: