کد خبر: ۶۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 11
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >پزشکان مصری از وضعیت بیمارستان‌هایی که در آن مشغول به کار هستند عکس گرفته و آن را همرسانی می‌کنند. در تصاویر پخش شده اوضاع اسف‌بار بیمارستان‌های مصر کاملا مشهود است.
به گزارش شفاآنلاین، حیوانات خیابانی به ویژه گربه‌ها در عکس‌های منتشر شده خودنمایی می‌کنند. اتاق‌های کثیف و زباله‌های پخش شده در آن اصل اول بیمارستان یعنی بهداشت را زیر پا می‌گذارند.  بعد از اینکه نخست‌وزیر مصر گفت که از وضعیت نابسامان بیمارستان‌های کشورش متعجب شده است، پزشکان مصری تصمیم گرفتند تا این کار را انجام دهند.
 
ابراهیم محلب نخست‌وزیر مصر تصمیم گرفت که روز شنبه به صورت سرزده از دو بیمارستان دولتی مصر دیدن کند. در کنار او فیلم‌برداران تلویزیونی نیز حضور داشتند. در این بین آقای محلب بر سر یکی از کارکنان بیمارستان فریاد کشید، زیرا این خانم قصد داشت تا میزش را که پر از کیف‌های بزرگ بود خالی و تمیز کند.

محلب با صدای بلند خطاب به او گفت: «اینجا بازار نیست.» افراد حاضر در این بیمارستان گفته‌اند که آقای محلب پس از دیدن تجهیزات قدیمی بیمارستان شوکه شده و از پزشکان نیز انتقاد کرده است: «من به جراحان احترام می‌گذارم، اما آن خانم فقیری که در بیرون این در ایستاده و شکایت می‌کند همانی است که خرج تحصیل شما را فراهم کرده است. من هم اینجا هستم تا به آن دسته از انسان‌ها خدمت کنم.»

(تصاویر) اینجا بیمارستان است!

پس از این اقدام، پزشکان مصری احساس کردند که وضعیت نابسامان بیمارستان‌های مصر به اشتباه به گردن آن‌ها انداخته شده است و تصمیم گرفتند که با کمک شبکه‌های اجتماعی روایت خود را از اوضاع کنونی منتشر کنند. در همین راستا یک صفحه در فیسبوک ساخته شده که روزانه بر تعداد طرفدارانش اضافه می‌شود. این صفحه توسط یک گروه ناشناس مدیریت می‌شود، زیرا پزشکان مصری از عواقب احتمالی ایجاد و مدیریت چنین صفحاتی می‌ترسند. پزشکان مصری نیز در نهایت به نحوی عکس‌های گرفته‌شده‌ی خود را به دست مدیران ناشناس این صفحه در فیسبوک می‌رسانند تا نشان دهند که آن‌ها مسئول وضعیت نگران‌کننده خدمات پزشکی نیستند.
 
در این تصاویر اوضاع آشفته بیمارستان و حیوانات رها شده در آن به وضوح قابل رویت است. تاکنون صدها عکس از سراسر بیمارستان‌های مصر ارسال شده تا پزشکان ادعای خود را اثبات کنند. آقای محلب دقیقا از واژه «سورپرایز» برای بیان احساس خود استفاده کرده بود و به همین دلیل کمپین راه افتاده در مصر تحت عنوان «برای اینکه سورپرایز نشود» فعالیت می‌کند.

(تصاویر) اینجا بیمارستان است!
یکی از پزشکان این عکس را ارسال کرد و زیر آن نوشت: «قرار شده که من در یک واحد دندانپزشکی جدید شروع به کار کنم. به من می‌گویند باید با این وسایل کار کن!»
 
(تصاویر) اینجا بیمارستان است!
توجه مهم: لطفا از آب بیمارستان برای آشامیدن استفاده نکنید، زیرا در آب آن باکتری وجود دارد که می‌تواند منجر به مرگ شما شود
 
(تصاویر) اینجا بیمارستان است!
تصویری آشنا که نیازی به توضیح ندارد!
 
(تصاویر) اینجا بیمارستان است!
گربه‌های خیابانی بر روی تخت بیمارستان
 
(تصاویر) اینجا بیمارستان است!
بزغاله ولگرد در بیمارستان چه می‌کند؟
 
(تصاویر) اینجا بیمارستان است!
فضولات حیوانی در بیمارستان
 
(تصاویر) اینجا بیمارستان است!
دقیقا مشخص نیست که این عکس چه می‌خواهد بگوید، اما وجود زباله و عدم رعایت مسائل بهداشتی مشهود است
 
این کمپین اینترنتی بار سیاسی هم دارد، چرا که پزشکان مصری در چند سال اخیر چندین بار بر نوک پیکان اعتراضات قرار گرفتند تا بلکه دولت بودجه بخش سلامت را افزایش دهد. تاکنون نه دفتر نخست وزیر مصر و نه هیچ یک از مقامات مصری به این صفحه فیسبوکی هیچ واکنشی نشان نداده‌اند. فرادید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: