کد خبر: ۶۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 10
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه گفت: مجلس رسیدگی به اعتراض داوطلبان انتخابات نظام پرستاری را با روندی مثبت ارزیابی کرد که جلسه تکمیلی رسیدگی به این موضوع امروز- چهارشنبه- برگزار خواهد شد.

دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: اکثریت قریب به اتفاق رد صلاحیت شدگان بحث های حقوقی،اداری یا تخلف های اجتماعی و امثال آن داشتند اما مسایل به هیچ عنوان  به موضوعات سیاسی ربطی نداشت.

وی ادامه داد: مطلب عمده این که ما ابتدا باید احراز صلاحیت کنیم، یعنی قصه این نیست هر فردی که صلاحیتش احراز نشد پس آدم بدی است، بلکه می تواند کارش را به صورت عادی نیز انجام دهد. بنابراین در چنین مشاغل حساسی باید احراز صلاحیت شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: البته برخی نکات دیگر نیز دراین زمینه در حال بررسی است، برای نمونه در مواردی فرد رد صلاحیت شده با فردی دیگر تشابه اسمی داشته که باید با مراجعه، انگشت نگاری و شماره ملی مشکل را برطرف سازد.

وی همچنین افزود: برخی از پرستاران رد صلاحیتشان را پذیرفته اند و اعتراض هم نکرده اند . در عین حال رد صلاحیت تعدادی به دلیل عدم ارائه عدله محکم از سوی مراجع چهارگانه  تأیید شد. بعضی هم سوء پیشینه نداشتند و مدرک ارائه دادند که ما از آنها ارائه اصل مدارک را خواستار شدیم، من فکر می کنم تا حدود زیادی کار این هیئت مورد تأیید ناظرین است.

آریایی نژاد تصریح کرد: حال جلسه تکمیلی این موضوع امروز چهارشنبه به صورت مجدد در مجلس برگزار خواهد شد و امیدواریم که هیچ حقی ضایع نشود.حال هر یک از آنان احساس می کنند که حقشان ضایع شده ما حاضریم که برای مشخص شدن تکلیفشان خودشان به طور شخصی به مراجع ذی صلاح نیز مراجعه نمایند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به طور کلی پرستاران باید بپذیرند که اگر جایی مرتکب اشتباهی شده اند بالاخره با کسی که فاقد هرگونه اشتباه است به طور قطع باید تفاوت هایی داشته باشند. زیرا در این مجموعه ما باید بهترین ها را داشته باشیم زیرا دیگر تصمیم گیری فردی نیست بلکه تصمیم برای جمع است.

وی به شفا آنلاین گفت: حال آن که انشالله سعی می کنیم این روند را به نحوی به انتها برسانیم که رضایت خداوند و پرستاران نیز به حداکثر برسد.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، این جلسه با حضور هیئت بررسی روند انتخابات نظام پرستاری و دو تن از نمایندگان عضوکمیسیون  بهداشت و درمان مجلس به عنوان ناظر نیز برگزار شد که روندی مثبت و قابل قبول داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: