کد خبر: ۶۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره سلب اختیارات نظارتی تعرفه ها از سازمان نظام پزشکی گفت: با قدرت به وزیر بهداشت می گویم که نظام پزشکی برای نظارت هیچ نیرویی ندارد و خواهش می کنم که هرچه سریع تر این اختیارات را ازنظام پزشکی سلب کند.

دکتر عابد فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی تنها جواب شکایت کنندگان از پزشکان را می دهد، این درحالی است که قبل از دوره نهم مجلس که رئیس نظام پزشکی استان آذربایجان غربی بودم هیچ نظارتی نداشتیم و حتی برای شکایت ها هم نمی توانستیم کاری انجام دهیم.

وی تأکید کرد: من می خواهم با قدرت به دکتر هاشمی- وزیربهداشت- اعلام کنم که سازمان نظام پزشکی نمی تواند هیچ کاری انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما ابزار نظارتی و این که ببینیم پزشک با مردم چه کاری انجام می دهد را نداریم.ضمن اینکه انتظار ما از وزارت بهداشت نظارت واقعی بر پزشکان، مطب ها و بیمارستان ها است.

فتاحی با اشاره به این که باید نظارت قدرتمندی بر جامعه پزشکی وجود داشته باشد؛ به شفا آنلاین گفت: 10 تا 20 درصد پزشکان زیرمیزی گیر آبروی جامعه پزشکی را می برند. حال آنکه باصراحت به وزیر بهداشت می گویم که سازمان نظام پزشکی توان نظارتی ندارد. در نتیجه با کارشناسان معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی مرتب بیمارستان ها و حسابداری ها را بگردند و نگذارند که از مردم بینوا پول اضافه بگیرند.

مجلس آماده کمک به وزارت بهداشت برای سلب اختیارات نظارتی از نظام پزشکی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: به طور کلی این نظارت متعلق به وزارت بهداشت است و ما با تمام توان در خدمت وزیر بهداشت هستیم وهر چه که بخواهد برایش انجام می دهیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: