کد خبر: ۶۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 11
شفا آنلاین >سلامت >یک اپتومتریست با اشاره به عینک‌های آفتابی که حساسیت به نور شدید را درمان می‌کند گفت: حساسیت به نور شدید را می‌توان با استفاده از عینک آفتابی که استاندارد یووی چهارصد دارد، درمان کرد.
به گزارش شفا آنلاین ،محمد کی‌پور، اپتومتریست با اشاره به حساسیت افراد به نور اظهار کرد: در صورتیکه حساسیت افراد به نور شدید با اشک همراه باشد در درجه اول باید از عینک آفتابی که استانداد UV (یووی) چهارصد دارد و کلاه‌های لبه دار استفاده کرد این نوع کلاه، اثر تحریک کنندگی پرتو خورشید را کاهش می‌دهد. 

وی افزود: حساسیت‌های چشمی،‌ علامتی از عیوب انکساری و عفونت‌های چشمی محسوب می‌شود طیف وسیعی از عفونت‌ها می‌تواند با حساسیت‌ به نور همراه شود که از جمله آن می‌توان به التهاب ملتحمه، خشکی شدید چشم و در مواردی زخم‌های قرنیه و حساسیت به لنز‌ تماسی اشاره کرد.

این اپتومتریست‌ ادامه داد: عیوب انکساری چشم نیز ممکن است با حساسیت به نور خورشید همراه شود این افراد باید از عینک‌هایی طبی استفاده کنند که به خوبی چشم را در مقابل نور محافظت می‌کند و پوشش نور مناسبی دارد. 

کی‌پور تصریح کرد: در صورتیکه حساسیت چشم در افراد مبتلا به عیوب انکساری ادامه پیدا کند افراد باید توسط چشم پزشک معاینه شوند و از مراقب‌های تخصصی مورد نیاز برای حساسیت های چشمی بهره ببرند البته معاینه‌های چشمی نیز می‌تواند در بهبود حساسیت‌های چشمی افراد تاثیر بگذارد.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Abdullah najafe
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
سلام خسته نباسید
من چشم هام مقابل نور خیلی ضعیف است نمی تونم خوب نگاه کنم
لطفاًمشوره دهید ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا سابقه استفاده ازعینک دارید؟

شیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
سلام. من نابینای آرپی هستم. استفاده از دارو های چرک خشک کن برای سینوزید باهث حساسیت به نور شدید چشم های من شده و با عینک آفتابی هم درمان نمیشود. آیا امیدی به درمان هست یا به علت نابینایی آرپی هیچ کاری نمیشود کرد؟.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
سلام من ۱۸ سال دارم صبح ها وقتی میخواهم بروم سرکارم نمیتوانم جلوی پایم را نگاه کنم و سرم را پایین میگیرم
وقتی هم که سرم را بالا میگیرم چشمانم میسوزد و عطسه ام میگیرد
لطفا راهنمایی کنید.
مدیر پایگاه
باسلام
پیشنهاد می کنیم توسط یک متخصص مغزواعصاب معاینه شوید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: