کد خبر: ۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 10
شفا آنلاین>سلامت>محققان دربوستون آمریکا از آزمايش خون جديدي براي شناسايي هر نوع ويروس انساني خبر دادند.

به گزارش شفا آنلاین،محققان از آزمايش خون آزمايش خوويروس آنفلوآنزاجديدي خبر دادند که مي توان بوسيله آن هر نوع ويروس انساني شناخته شده را با يک قطره خون شناسايي کرد و عفونت هاي ويروسي کنوني و گذشته را تشخيص داد.
اين آزمايش بر تشخيص سريع و همزمان صدها پادتن مختلف مبتني است که سيستم ايمني بدن هنگام تهاجم ويروسهاي مختلف از آنفلوآنزا و تبخال تا اچ آي وي و ابولا مي سازد.
دانشمندان معتقدند انجام اين آزمايش موسوم به ويراِسکن  با يک آزمايش خون ساده و ارزان قيمت ميسر است و شناسايي بيماريها در جوامع پرجمعيت را بطور چشمگيري بهبود مي بخشد و بررسي سابقه درماني بيماران مختلف را بر حسب عفونتهاي ويروسي گذشته ميسر مي سازد.
استفن اِلج در بيمارستان مدرسه عالي هاروارد در بوستون که رياست گروه تحقيق را بر عهده داشت، گفت: با اين روش به جاي بررسي يک ويروس در هر آزمايش مي توان سوابق پزشکي بيمار را در سرم خون وي بررسي کرد.
در اين آزمايش پادتن هاي موجود در خون بر ضد هر دويست و شش نوع ويروس شناخته شده بيماري زا در انسان بررسي مي شوند. بسياري از اين پادتن ها سالها پس از ايجاد يک عفونت توليد مي شود و حتي با وجود ريشه کن شدن آن ويروس از بدن همچنان در جريان خون وجود دارد.
اين بدين معني است که با اين آزمايش نه تنها شناسايي پادتن هاي موجود بر ضد ويروسي که سيستم ايمني بدن فعالانه با آن درگير است، ميسر مي شود بلکه پادتن هايي که چند دهه پس از عفونت اوليه هنوز در جريان خون وجود دارد، تشخيص داده مي شود و بدين ترتيب عملا تاريخچه دقيقي از سابقه درماني فرد بدست مي آيد.
نتايج اين آزمايش در نشريه ساينس منتشر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: