کد خبر: ۶۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 08
شفاآنلاین :اجتماعی >بیمه >مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از یکهزار برنامه سراسری کشوری و استانی در هفته تامین اجتماعی - 19 تا 25 تیر ماه - برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین، امیرعباس تقی پور روز دوشنبه در نشست خبری افزود: 50 برنامه سراسری و کشوری و یکهزار برنامه استانی برای هفته تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: تقویت ارتباط و تعامل با شرکای تامین اجتماعی، توجه به خواست بیمه شدگان از طریق تقویت تعامل با رسانه ها و استفاده از ظرفیت ها برای معرفی خدمات تامین اجتماعی، از جمله برنامه های مهم در جریان اقدامات سازمان در هفته تامین اجتماعی است.

تقی پور افزود: همچنین در راستای تعامل با رسانه ها، فراخوان نخستین جشنواره رسانه و تامین اجتماعی در این هفته منتشر خواهد شد.



** گردش مالی بیش از 100 هزار میلیارد تومان در تامین اجتماعی

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بودجه 58 هزار میلیارد تومانی این سازمان در سال 94 افزود: این بودجه معادل یک سوم بودجه عمومی کل کشور و بدون اتکا به منابع نفتی و بودجه دولتی است.

وی با بیان اینکه گردش مالی سازمان تامین اجتماعی بیش از یکصد هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: این سازمان بدون کمک شرکای اجتماعی نمی تواند به ایفای نقش خود بپردازد.

تقی پور ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی چهار راهبرد پاسخگویی، پاکدستی، برنامه محوری و قانونگرایی را در برنامه کاری خود دارد.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شده که نمونه آن تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی به اندازه 10 سال گذشته بوده که امیدواریم در سال 94 نیز خدمات با کیفیت مناسب تری به بیمه شدگان ارایه دهیم.

تقی پور گفت: با دریافت فهرست حق بیمه بصورت غیرحضوری نیز بیش از یک میلیون مراجعه در ماه به شعب تامین اجتماعی کاهش داده شده است.



** 80 درصد جمعیت شهری زنجان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این نشست خبری گفت: در مجموع 80 درصد جمعیت شهری این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

مسعود علی یاری افزود: 530 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 140 هزار نفری استان زنجان تحت پوشش این سازمان هستند که 30 هزار نفر از آنها مستمری بگیرند.

وی با بیان اینکه سه هزار و 300 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در زنجان وجود دارد، ادامه داد: در مجموع ماهانه 45 میلیارد تومان در قالب 18 نوع خدمت به بیمه شدگان این استان پرداخت می شود.

علی یاری با بیان اینکه 175 هزار بیمه شده اصلی در استان زنجان داریم، افزود: 60 تا 65 هزار مراجعه ماهانه به شعب تامین اجتماعی در این استان داشتیم که با طرح خدمات غیرحضوری مراجعان این میزان به 15 تا 20 هزار مورد مراجعه رسیده است.

وی ارایه خدمات غیرحضوری، طرح صدور یکپارچه دفترچه درمانی، راه اندازی کارگزاری شعبه دو زنجان، کاهش مراجعات، اعزام 50 مستمری بگیر به مشهد و 18 نفر دیگر به عتبات عالیات را از دیگر اقدامات تامین اجتماعی زنجان در سال گذشته عنوان کرد.



** نوسازی مراکز درمانی زنجان در سال 94

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این نشست گفت: امسال طرح نوسازی ساختمان مدیریت درمان، پلی کلینیک بیمارستان امید ابهر و افزایش تخت های بیمارستانی در زنجان را در برنامه کاری خود داریم.

علی محمدی افزود: در استان زنجان دو بیمارستان امام حسین(ع) در زنجان و امید در ابهر با 200 تخت فعال، یک پلی کلینیک و چهار مرکز درمانی سرپایی وجود دارد که پارسال 820 هزار مورد مراجعه سرپایی، 23 هزار مورد بستری، هشت هزار و 880 مورد عمل جراحی و 6500 موالید در این مراکز داشته ایم.

وی ادامه داد: طرح تکریم سالمندان بالای 65 سال یکی دیگر از برنامه های مدیریت درمان تامین اجتماعی بود، بطوریکه در سال گذشته 51 هزار مورد ویزیت سالمندان بدون گرفتن نوبت انجام شد.

محمدی افزود: همچنین در سال گذشته تعداد مراجعان پاراکلینیک ها 880 هزار مورد بوده و بازسازی اورژانس ها، آی سی یو، اتاق زایمان، اتاق اطفال و نوزادان، جذب نیرو و خرید شش دستگاه اکسیژن ساز و خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین(ع) زنجان از دیگر اقدامات سال گذشته مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: