کد خبر: ۶۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 03
شفا آنلاين>سلامت>چاشني مايع، خوش طعم و مطبوع نه تنها براي مصارف خوراکي به ويژه همراه با سالاد قابل استفاده و لذت بخش است بلکه در عين حال مي‌توان از خواص طبيعي و منحصر به فرد آن به عنوان يک فرآورده مفيد براي حفظ زيبايي و سلامت پوست و موها بهره برد.

  به گزارش شفا آنلاین ،سرکه سيب هر چند بدطعم است اما اثرات داروئي بسياري دارد، از جمله بر پوست .


متخصصان پوست همواره تاکيد دارند که اغلب صابون‌ها و شامپوهاي صنعتي که اکثر ما روزانه از آنها استفاده مي‌کنيم، پس از مدتي باعث از بين رفتن چربي‌هاي طبيعي پوست و مو مي‌شوند و در نتيجه در تمام بدن خود احساس خشکي مي‌کنيم.

خاصيت اسيدي سرکه‎سيب قابليت آن را دارد که با اين فرآيند ناخوشايند مقابله کند و در واقع مي‌تواند بين PH طبيعي پوست و مو تعادل برقرار نمايد. اما اگر مي‌خواهيد از خواص اين محصول طبيعي براي مصارف زيبايي پوست و مو بهره بگيريد، مطمئن شويد که نوع مرغوب، مناسب و طبيعي آن را انتخاب کنيد.

تاثير مفيد سرکه‎سيب بر سلامت موها اين است که مي‌تواند آلودگي‌ها را از روي موها پاک کند و اگر به طور روزانه و منظم براي مراقبت طبيعي استفاده شود به تدريج موجب نرمي، لطافت و حتي درخشندگي تارهاي مو مي‌شود.

براي اين منظور مي‌توانيد مقداري سرکه‎سيب را با حجم يکساني آب مخلوط کرده و پس از شست و شوي موها با شامپو، سر خود را با اين محلول مرطوب کنيد. اگر بتوانيد با کمک اسپري به صورت افشانه‌اي محلول سرکه‎سيب و آب را روي موهاي خود بپاشيد، نتيجه بهتري حاصل خواهد شد. سپس پوست سر خود را به آرامي ماساژ دهيد و پيش از آب‌کشي مجدد، اجازه دهيد چند دقيقه‌ اين محلول روي سرتان بماند. پس از آن، ديگر نيازي به استفاده از حالت دهنده نخواهيد داشت چون سرکه‎سيب به تنهايي موهاي شما را نرم و لطيف مي‌کند.

در مورد خاصيت اين سرکه براي پوست نيز تاکيد مي‌شود که سرکه‎سيب به طور کلي به زيبايي و بهبود ظاهري پوست کمک مي‌کند چون پوست به طور طبيعي اسيدي است و سرکه سيب مي‌تواند PH طبيعي پوست را متعادل سازد. در اين صورت، بين چربي و خشکي پوست تعادل برقرار مي‌شود.

سرکه سيب در عين حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌هاي قرمز روي پوست کمک مي‌کند. به اين ترتيب براي نرمي کلي پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام مي‌رويد چند قاشق چايخوري از اين سرکه را داخل وان پر از آب بريزيد و مدتي در وان بمانيد. محلول سرکه‎سيب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازي مي‌کند.
برچسب ها: سرکه سيب ، پوست ، مو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: