کد خبر: ۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 03
شفا آنلاین>سلامت>کشک از مشتقات شیر گاو می باشد که بهترین منبع پروتئین بوده و پروتئین کامل نامیده شده است.
به گزارش شفا آنلاین، از آنجا که در دستور درست کردن اسموتی ها به پودرهای پروتئینی نیاز است، در اینجا به چند نمونه معروف از این مواد اشاره شده است که به لحاظ کیفیت و میزان دسترسی رتبه بندی شده اند.

1) پروتئین کشک
کشک حاوی 9 آمینواسید ضروری می باشد که بدن به خودی خود قادر به ساخت آن نیست. باید گفت که کشک جریان خون را تسریع کرده و ماده ای موثر در عضله سازی به شمار می رود، لذا توصیه می شود برای پرورش عضلات خود یک ساعت پس از ورزش کشک مصرف کنید.گفتنی است که این خوراکی ( هر دو صورت مایع یا خشک شده) حاوی 9 درصد پروتئین و درصد کمی چربی، کربوهیدرات و لاکتوز می باشد.

2)پروتئین سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ را خشک کرده و آسیاب کنید. پروتئین موجود در تخم مرغ به هضم غذا کمک کرده و گزینه مناسبی برای تهیه اسموتی ها به شمار می رود.

3)پروتئین سویا
پروتئین موجود در سویا از دانه های سویای زمینی به وجود آمده است که حاوی مقدار زیادی آمینواسید گلوتامین و آرژنین بوده و به عملکرد مغز، سیستم ایمنی بدن و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین این منبع گیاهی سرشار از پروتئین بوده و برای ساخت و ساز و حفظ عضلات مناسب است.

4) پروتئین نخود
این پروتئین از نخود زرد حاصل شده است که قابلیت هضم بالا را داشته و برای کسانی که شکم حساسی دارند، مناسب است.اما باید گفت که این ماده پروتئین کامل نبوده و میزان کمتری از آمینواسید را دارا می باشد. اگر می خواهید بیشترین میزان پروتئین را جذب کنید نوع ایزوله شده نخود را مصرف کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: