کد خبر: ۶۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 01
شفا آنلاین>سلامت>فصل تابستان مشکلات بسیاری را به همراه دارد از جمله این مشکلات آفتاب سوختگی است که بیشتر افراد در این فصل آفتاب سوختگی را تجربه می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین، فصل تابستان مشکلات بسیاری را به دنبال دارد این مشکلات می‌تواند توسط نور آفتاب در پوست افراد ایجاد شود. در همین خصوص دکتر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو  گفت: فصل تابستان مشکلاتی را به همراه دارد.

از جمله این مشکلات آفتاب سوختگی است که بیشتر افراد در این فصل این مشکل را تجربه می‌کنند که از علائم آن قرمزی و سوزش و درد در ناحیه پوست است.

وی افزود: آفتاب سوختگی حرارت بدن را افزایش می‌دهد که استفاده از لباس نخی و استفاده از کولر می‌تواند در پیشگیری از این مشکلات موثر باشد.

احسانی اظهار داشت: بهتر است در صورت مبتلا شدن به آفتاب سوختگی از صابون برای شست‌وشوی صورت استفاده نشود زیرا صابون می‌تواند پوست‌های خشک را پوسته پوسته کند و همچنین توصیه می‌شود پوست آفتاب سوخته تا حد امکان با کرم‌های مرطوب کننده چرب نگه داشته شود.

وی در پایان تاکید کرد: از برای درمان آن هم بهتر است استفاده از کیسه‌های یخ فراموش نشود.
وی متذکر شد: مصرف مایعات زیاد در تابستان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به شدت و سرعت بالایی می‌تواند دمای بدنتان را پایین بیاورد و از آفتاب سوختگی جلوگیری کند و در نتیجه پوست شما دچار التهاب و قرمزی نشود.

پوست آفتاب سوخته در مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به بهبودی کامل برسد از این رو مدام با لوسیون و کرم‌های مرطوب کننده آن را مرطوب نگه دارید تا دچار التهاب بیشتر نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: