کد خبر: ۶۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 03
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی راهکارهای ساده درباره نحوه برخورد والدین با کودکان بدغذا را تشریح کرد.

دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: مهم ترین کار برای بهبود چنین شرایطی عدم توجه مستقیم به خوراک کودک است. در صورتی هم که کودک از خوردن غذا خودداری کند به طور طبیعی با اعتراض خانواده مواجه خواهد شد که این راهی برای جلب توجه تلقی می شود.

وی ادامه داد: حال مادر نباید تحت هیچ شرایط به غذا نخوردن کودک توجه کند.زیرا امکان دارد این راهکار 4 شب و گاهی هم تا 7 روز بیشتر جوابگو نباشد. اما بدون شک بیشتر از این مدت طول نخواهد کشید و کودک به سمت خوردن غذا بر می گردد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر آن که پدر و مادرو اطرافیان بچه هم باید به غذا نخوردن کودک کم توجه باشند. برای نمونه زمانی که مادر در پی صحبت تلفنی به غذا نخوردن کودکش اشاره کند قدر مسلم کودک متوجه جلب توجه شده و مادر در این راستا موفق نخواهد بود.

عادل تأکید کرد: به طور کلی تمام مدت روز ،حواس کودک  به والدین واطرافیانش است، پس به طور کل توجه به غذا خوردن کودک باید از بین برود.

وی به شفا آنلاین گفت: نکته دیگر این که کودکان خیلی به والدین خود به ویژه مادرشان نیز توجه می کنند. یعنی دختر از مادر و پسر از پدر الگوی رفتاری و تغذیه ای بر می دارد.حال در صورتی که یکی از والدین از مصرف برخی مواد مغذی خوششان نیاید روی کودک نیز تأثیر خواهد گذاشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: