کد خبر: ۶۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 01
شفاآنلاین -سیاسی>مذاکرات هسته ای> سفیر آلمان در ایران گفت: نسبت به نتیجه مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 5+1 خوش بین هستیم و امید است همکاری ما با ایران فقط به زمینه اقتصادی محدود نشود بلکه در کنار آن زمینه های فرهنگی هم مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش شفاآنلاین، میکاییل بارون فون اشتنبرگ عصر یکشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: آلمان علاقه زیادی برای همکاری با ایران دارد اما موانعی مانند تحریم ها مانع این گسترش ارتباط شده است.

وی گفت: اگر مذاکرات به نتیجه برسد شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در کرمان پیشگام خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه کشور آلمان شریک اول اقتصادی ایران بود افزود: شرکت زیمنس با شرکت مپنا همکاری داشته و اگر مشکلات تحریم برطرف شود می توانیم روی این مورد نیز کار کنیم.

سفیر آلمان با بیان اینکه کرمان استانی بکر در زمینه انرژی های بادی و خورشیدی است گفت: کشور آلمان در زمینه انرژی های نو تجربه های بسیار خوب و تکنولوژی به روز دارد.

وی ادامه داد: این تجارب می تواند زمینه همکاری بین استان کرمان و آلمان را فراهم آورد.

وی گفت: خدمات پس از فروش ما بسیار بهتر از رقباست و شرکت های صنعتی آلمانی نیز از ایرانی ها راضی هستند زیرا به قراردادهای خود بخوبی عمل می کنند.

فون اشتنبرگ اظهار کرد: از صحبت‎ با صنعتگران آلمانی متوجه رضایت و خرسندی آنها از ارتباط با صنعتگران و تاجران ایرانی و پایبندی آنها بر سر تعهدات و قراردادهایشان شدم که جای تقدیر و تشکر دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم در این دیدار به ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: حضور سفیر آلمان در اتاق بازرگانی بیانگر مراودات تجاری این کشور با استان کرمان است.

سید مهدی طبیب زاده رابطه اقتصادی ایران و آلمان را دیرینه توصیف کرد و افزود: هیچگاه زحمات کشور آلمان را در بازسازی ارگ قدیم بم فراموش نخواهیم کرد و خوشبختانه این بازسازی پیشرفت خوبی داشته است.

وی اظهار کرد: کرمان استانی کویری و یک چهارم محصولات باغی کشور را داراست و 10 محصول کشاورزی این استان رتبه های اول تا سوم را دارا هستند.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: در حال حاضر برای تامین سه هزار و 500 مگاوات برق قرارداد بسته شده است.

وی افزود: 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در استان کرمان در بخش های صنعت، معدن و انرژی در حال اجراست و همه سرمایه گذاری ها در دوران تحریم انجام شده است.

سفیر آلمان در ایران روز یکشنبه وارد کرمان شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: