کد خبر: ۶۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 03
شفاآنلاین :سلامت >چاقی >سلوليت به تجمع بافت چربي در قسمت‌هاي خاصي از بدن مانند ران، شکم يا پهلوها گفته مي‌شود. درواقع سلوليت نوعي چاقي موضعي است که معمولا تحت تاثير رژيم غذايي يا ورزش قرار نمي‌گيرد و به راحتي از بين نمي‌رود.

 به همين دليل هم افراد مبتلا به سلوليت، براي درمان مشکل خود و تاثير بر اين بافت چربي مزاحم، به روش‌هاي مختلف تهاجمي و غيرتهاجمي روي مي‌آورند. هرچند که روش‌هاي تهاجمي براي رفع سلوليت‌ از روش‌هاي غيرتهاجمي موثرتر هستند، برخي از افراد تمايل به اقدامات درماني غيرتهاجمي دارند، حتي اگر نتيجه آن برايشان رضايت‌بخش نباشد. در ادامه به روش‌هاي مختلف درمان سلوليت به اختصار اشاره مي‌کنيم:

روش‌هاي غيرتهاجمي

شاک‌ويو: برخي از روش‌هاي غيرتهاجمي مانند شاک‌ويو، مي‌توانند از روي پوست بر بافت چربي تاثير بگذارند و باعث کوچک‌تر شدن بافت چربي يا شکسته شدن سلول‌هاي چربي به اجزاي ريزتر و قابل استفاده‌تر براي بدن بشوند. شاک‌ويو با وارد کردن امواج اکوستيک (صوتي) به سلول‌هاي چربي باعث شکسته شدن و تسهيل ورود آنها به سيستم لنفاتيک مي‌شود و از طرفي خونرساني بافت را نيز بهبود مي‌بخشد.

کويتاسيون: در اين روش از امواج اولتراسونيک براي ايجاد حباب‌هاي ريز در سلول‌هاي چربي استفاده و موجبات تخريب اين سلول‌ها فراهم مي‌شود. گاهي ممکن است، بدنبال استفاده از روش‌هايي مانند شاک‌ويو يا کويتاسيون، سطح چربي خون افراد هم بالا برود و همين مسئله، دردسرهايي را براي افرادي که زمينه ابتلا به چربي خون بالا و عوارض ناشي از آن را دارند، ايجاد کند.


ناگفته نماند که استفاده از روش‌هايي مانند کويتاسيون، مي‌تواند ظرف مدت کوتاهي باعث کاهش سايز افراد بشود، اما متاسفانه بعد از مدتي، دوباره حجم چربي و سايز، برمي‌گردد، بنابراين به نظر مي‌رسد مقداري از کاهش سايز ناشي از کويتاسيون، در اثر تبخير آب ميان‌بافتي باشد.

به طور کلي، مي‌توان گفت که هرچند شاک‌ويو و کويتاسيون، روش‌هايي مناسب براي رفع سلوليت هستند، مدت زمان اثربخشي و نتيجه نهايي آنها هنوز چندان مشخص نيست و ممکن است از فردي به فرد ديگر هم متغير باشد. با اين حساب، مي‌توان گفت اين روش‌هاي درماني، بيشتر کمکي براي افرادي محسوب مي‌شود که تصميم قطعي براي کاهش سايز و بافت چربي گرفته‌اند.

به عبارت ساده‌تر، اين افراد بايد در کنار استفاده از اين روش‌هاي غيرتهاجمي، رژيم غذايي مناسب و ورزش‌هاي موضعي را هم در دستور کار لاغري خود قرار دهند.

راديوفرکوئنسي: در اين روش با استفاده از امواج راديوفرکوئنسي و با سيستم مونوپلار، گرماي عميقي در بافت چربي به وجود مي‌آيد که موجب کاهش بافت چربي و نيز سفت شدن پوست به واسطه تحريک کلاژن‌سازي پوست مي‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: