کد خبر: ۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 31
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>اغلب ديده مي شود که افراد باقي مانده غذاي خود را فريز کرده و بعد مجدد آن را مصرف مي کنند. اگرچه در برخي موارد، اين کار اشکالي ندارد اما گاهي سلامت افراد را تهديد مي کند.

به گزارش شفا آنلاین : به گفته متخصصان نگه داري باقي مانده غذاها و گرم کردن مجدد آنها خطرات جدي را براي بدن به همراه دارد.

  واقعيت اين است که برخي غذاهاي خاص پس از دوبار گرم کردن هيچ گونه ارزش غذايي ندارد.

1) چغندر

اين سبزي حاوي نيترات است و براي سلامتي مفيد است. مصرف چغندر پس از گرم کردن دوباره خطرناک نيست اما بهتر است که به صورت سرد مصرف شود.

2) مرغ

خوردن گوشت مرغ پس از يک روز مي تواند بسيار خطرناک باشد چرا که ترکيب پروتئين تغيير مي کند و باعث بروز مشکلات گوارشي مي شود. از آنجا که مرغ نسبت به گوشت از پروتئين بيشتري برخوردار است، بهتر است به طور سرد مصرف شود.اگر لازم باشد بهتر است در دماي کم و در طولاني مدت گرم شود.

3) سيب زميني

اين ماده غذايي ارزش غذايي بالايي دارد و براي بدن مفيد است. اما اگر سيب زميني براي بار دوم گرم شود، ارزش غذايي خود را از دست مي دهد و دربدن ايجاد سم مي کند.

4) قارچ

اين ماده غذايي يکي از شناخته شده ترين مواد است که تحت هيچ شرايطي نبايد براي دومين بار گرم شود، چرا که ترکيب پروتئين آن پس از گرم شدن دوباره تغيير خواهد کرد و مشکلات گوارشي براي فرد به همراه خواهد داشت. در صورت لزوم سرد مصرف کنيد.

5) اسفناج

گرم کردن مجدد اسفناج مي تواند بسيار خطرناک باشد؛ اين سبزي حاوي درصد بالايي نيترات است که پس از گرم کردن مجدد به نيتريت تبديل مي شود که سرطان زاست. اسفناج را بلافاصله پس از پختن مصرف کنيد.

6) تخم مرغ

اين ماده غذايي زماني که در معرض دماي بالا قرار مي گيرد، در بدن سم ايجاد مي کند. گفتني است که اين اتفاق شامل غذاهايي که در پختشان از تخم مرغ استفاده شده است، نمي شود. از گرم کردن مجدد تخم مرغ بپرهيزيد.

7) کرفس

اين سبزي کاربرد زيادي در پخت سوپ دارد. کرفس حاوي نيترات است و در صورت گرم شدن مجدد به ماده خطرناک تبديل مي شود لذا اگر در پخت سوپ از آن استفاده مي کنيد، به هنگام مصرف دوباره کرفس آن را جدا کنيد.در پايان بايد گفت که حتي نوع گرم کردن غذا نيز بسيار حائز اهميت است چرا که امروزه افراد به طور چشمگيري از مايکروويو براي گرم کردن و پخت غذاي خود استفاده مي کنند و غافل از عوارض آن هستند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: