کد خبر: ۶۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 31
شفا آنلاين:اجتماعی>آسیب های اجتماعی-معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالانه 65 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند، گفت: سالانه 20 تا 30 هزار میلیارد تومان نیز هزینه درمان سیگاری ها می شود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر علی اکبر سیاری روز یکشنبه در همایش هفته بدون دخانیات - 4 تا 10 خرداد ماه - افزود: هفت میلیون و 300 هزار نفر در کشور بطور مستقیم و سه برابر این جمعیت نیز بطور غیرمستقیم با دود سیگار مواجه هستند که این افراد 20 تا 30 سال کمتر از سایر مردم عمر می کنند.


وی خاطرنشان کرد: اغلب افرادی که سیگار و قلیان مصرف می کنند در سنین 35 تا 69 سالگی جان خود را از دست می دهند.

سیاری تصریح کرد: 10 درصد هزینه یک خانواده فقیر خرج مواد دخانی می شود و معلولیت و ناتوانی ناشی از مصرف مواد دخانی در کشور زیاد است.

معاون وزیر بهداشت گفت: قیمت سیگار طی 10 سال گذشته در ایران 40 درصد افزایش یافته، به آن معنا که حاشیه دود مواد دخانی 400 درصد و بیشتر از برج سازان است.

سیاری تاکید کرد: هیچ تجارتی به اندازه مواد دخانی سود ندارد و حاشیه سود بالای سیگار موجب شده تا کنترل و قاچاق مواد دخانی در کشور با مشکل مواجه شود.

وی تصریح کرد: پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی سیگار متاسفانه اولویت صدم مجلس شورای اسلامی است و در مبارزه با دخانیات ضعف کارشناسی، مدیریتی و فناوری داریم.


ایرنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: