کد خبر: ۶۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 30
شفا آنلاین>سلامت>شاخه هاي مغذي گياه بامبو علاوه بر اين که فوايد شگفت انگيزي بر روي سلامت دارند، به راحتي در دسترس ما قرار دارند

به گزارش شفا آنلاین،آيا دوست داريد يک تغيير کوچکي در برنامه ي غذايي تان بدهيد؟ مثلاً به جاي مصرف سبزي ها و گياهان قديمي، يکي از سبزي هاي آسيايي را به صورت خلاقانه وارد رژيم غذايي تان کنيد؟ يکي از آن ها، که هم سالم است و هم کم کالري، جوانه ي بامبو نام دارد.
 
فوايد جوانه هاي بامبو :

تنظيم سطوح کلسترول:

در يک مطالعه که اخيراً در مجله ي " تغذيه " منتشر شده است، نشان داده شده زناني که ساقه هاي تازه رويش پيدا کرده ي بامبو را به مدت 6 روز مصرف کردند، ميزان LDL کلسترول شان به طور متوسط حدود 1/16 ميلي گرم به دسي ليتر در مقايسه با گروه کنترلي که اين گياه را مصرف نکرده بودند، کاهش پيدا کرد. اين خبر خوبي است براي کساني که به دنبال يک راه طبيعي براي پايين آوردن کلسترول شان بدون عوارض جانبي داروهاي شيميايي هستند.

ارتقاء سلامت دستگاه گوارش:

در يک مطالعه ي ديگر که در همان مجله منتشر شد، نشان داده شده زناني که از جوانه ي بامبو استفاده مي کردند، حرکات روده اي بيشتري در مقايسه با گروه کنترل که آن را استفاده نمي کردند، داشتند.

اين کمک به سلامت و عملکرد بهتر روده ها به دليل فيبر بالاي موجود در بامبو مي باشد.

اغلب افراد به اندازه ي کافي فيبر نمي خورند در حالي که يک واحد يعني حدود نصف ليوان جوانه ي بامبو يک راه ساده و سالم و کم کالري براي دريافت فيبر کافي و پيشگيري از يبوست است.

کالري پايين:

هر 100 گرم جوانه ي بامبو فقط حدود 27 کيلوکالري انرژي دارد. ترکيبي از فيبر بالا و کالري پايين آن به شما کمک مي کند تا احساس سيري کنيد و نيازي به مصرف اسنک ها و ميان وعده هاي پُرکالري نداشته باشيد؛ در نتيجه يک انتخاب خوب براي افرادي است که مي خواهند وزن شان را کاهش دهند.

کنترل فشار خون:

جوانه هاي بامبو يکي از بهترين منابع پتاسيم است. همان طور که مي دانيد، پتاسيم ماده ي معدني اي است که ثابت شده به کاهش فشار خون کمک مي کند. يک فنجان جوانه ي بامبو نيمي از نياز روزانه ي شما به پتاسيم را تأمين مي کند.

فيتونوترنيت ها:

شاخه هاي تازه سبز شده ي بامبو يک منبع خوب فنوليک اسيد که يک ترکيب آنتي اکسيدان و ضد التهاب است، مي باشد. خاصيت ضدالتهابي فنوليک اسيد مي تواند يک نقش بسيار حياتي در کاهش خطر بيماري هاي مزمن گوناگون مانند بيماري هاي قلبي داشته باشد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: