کد خبر: ۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 29
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به ابتلای بیش از 11 درصد جامعه به بیماری دیابت گفت: افرادی که سیگار استعمال می‌کنند در معرض ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین،اسدالله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت  در خصوص دیابت نوع 2 اظهار کرد: به طور تقریبی بیش از 11 درصد افراد جامعه به بیماری دیابت مبتلا هستند که این تعداد حدود 7 میلیون نفر را در بر می‌گیرد از این میان 90 درصد بیماری دیابت نوع 2 دچار شده‌اند. 

وی افزود: دیابت نوع 2 بیشتر به دلیل تغییر در شیوه زندگی فرد و عادت‌هایی چون در معرض مداوم استرس قرار گرفتن و تغذیه نامناسب به وجود می‌آید همچنین ژنتیک فرد و مسئله ارث علاوه بر ابتلا به چربی خون و فشار خون بالا می‌تواند بیماری دیابت نوع 2 را در فرد به وجود بیاورد. همچنین افرادی که سیگار استعمال می‌کنند نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. 

عضو هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: انجمن دیابت سمیناری با موضوع بیماری دیابت در تیر ماه سال جاری برگزار می‌کند و در آن به مباحث پیشگیری از دیابت نوع 2 می‌پردازند. 

رجب تصریح کرد: انجمن دیابت علاوه بر سمینار تیرماه با موضوع دیابت، اطلاعیه‌ای را برای ماه مبارک رمضان صادر می‌کند در این اطلاعیه به شرایط روزه‌داری افراد دیابتی و آمادگی آن‌ها برای روزه‌داری در این ماه پرداخت می‌شود. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: