کد خبر: ۶۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 27
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: با انتشار به موقع اخبار، جلوی شایعات را بگیرید.

به گزارش شفاآنلاین ،دکترسید حسن هاشمی این مطلب را خطاب به مدیران روابط عمومی و در واکنش به بروز برخی شایعات در خصوص برگزاری آزمون دستیاری عنوان کرد.


وی افزود: متاسفانه در فضاهای مجازی اتهاماتی به حوزه ما وارد می شود و ما باید با دادن به موقع خبر، فضا را بر شایعات ببندیم چرا که معتقدم هرجا بی خبری باشد شایعات قوت می گیرد و شایعه نیز مخرب است.

هاشمی که در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سازمان های تابعه و مسوولین روابط عمومی معاونت های ستاد مرکزی سخن می گفت ، به اهمیت نقش روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمان ها تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه روابط عمومی هزینه نیست بلکه بسیار ارزشمند است و دانشگاه هایی که به بخش روابط عمومی توجه دارند مدیران هوشمندی دارند.

وزیر بهداشت خطاب به مدیران روابط عمومی ها افزود: کار شما به تصویرکشیدن خدمات دولت در حوزه سلامت است و در عین حال شما می توانید امین مردم باشید و از طریق سامانه های ایجاد شده ، گوش شنوا داشته باشید و مشکلات مردم را به مسوولین منتقل کنید.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی اظهارداشت: روزانه حدود دو ساعت برای حوزه روابط عمومی وقت می گذارم.



** بخشی از مشکلات مردم با طرح تحول سلامت کاهش یافت

وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث شد که بخشی از مشکلات مردم در حوزه سلامت کاهش یابد و دولت در این مورد تصمیم خیلی مهمی گرفت و سلامت را جزء اولویت های اصلی خود قرار داد.

هاشمی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها از اجرای طرح تحول سلامت حمایت کرده اند به حمایت های همه ارکان نظام از جمله دولت، مجلس، ائمه جمعه و نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح توانستیم ضمن حمایت مالی از هزینه های درمانی مردم، مراکز بهداشتی درمانی را نوسازی و بازسازی کنیم و ارایه خدمات بهداشتی درمانی را در روستاها، شهرها و مناطق حاشیه نشین کشور گسترش دهیم.

وزیر بهداشت با بیان این که در زمان حاضر در شهرهای زیر 20 هزار نفر کمبود پزشک نداریم، گفت: سه هزار پزشک متخصص نیز در شهرستان های کشور توزیع شده اند.



**ورود به حاشیه ها آسیب رسان است

هاشمی با اشاره به تنگناهای مالی دولت خطاب به مدیران روابط عمومی ها گفت: امسال کار سخت تری پیش رو دارید و با توجه به در پیش رو بودن انتخابات، ورود به حاشیه ها آسیب رسان است.

وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در عین حال خاطرنشان کرد از نقدها استقبال می کنیم ولی موافق تخریب نیستیم.

هاشمی همچنین به مدیران روابط عمومی تاکید کرد که وزارت بهداشت دستگاهی خدماتی است و دستگاه های خدماتی باید از ورود به فعالیت های سیاسی اجتناب کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: