کد خبر: ۶۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 26
شفا آنلاین>سلامت>تنها 29.9 درصد از افراد به طور منظم مصرف کننده کرم‌های ضد آفتاب هستند، که در این بین بیش از یک سوم از آنها در توجهی به نوع و قابلیت کرم‌های مصرفی ندارند.
به گزارش شفا آنلاین - آخرین مطالعات در مورد استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نشان می‌دهند که تنها 14.3 درصد از مردان به طور منظم از این کرم‌ها استفاده می کنند، اما زنان با توجه به مصرف بالایی که دارند نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند.

به گفته Lunder تحلیل گر ارشد محیط زیست UVB اشعه خورشیدی است که دارای انرژی بالا می‌باشد و باعث سوختگی می‌شود، در حالی که UVB از انرژی کمتری برخوردار بود. باعث پیری پوست می‌شود و به راحتی از شیشه عینک عبور می‌کند. همچنین این اشعه قادر است سیستم ایمنی بدن را کاهش داده و مرگبارترین شکل سرطان‌های پوست را به بار آورد.

براساس مطالعات، افراد غالبا کرم‌های ضد آفتاب را برای روی پوست صورت مصرف  می‌کنند این در حالی است که ملانوم سومین سرطان خطرناک اکثرا بر روی سطح بدن ظاهر می‌گردد.

آمارها حاکی از آن است که سالانه بیش از 3.3 میلیارد دلار هزینه درمانهای سرطان پوست می‌شود. اگر روند سرطانهای پوست تا سال 2020 ادامه یابد ملانوم یکی از اصلی‌ترین عواملی است که با کاهش میزان مرگ و میر مقابله می‌کند.
 
یکی از موضوعات مهمی که محققان بر روی آن تاکید دارند این است که مصرف کنندگان ضد آفتاب باید براساس سن و سال نوع آن را انتخاب کنند، ضد آفتاب‌های دوران کودکی یکی از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده سرطان ملانوم در بزرگسالی است.
 
کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا
یکی از نقاط نگرانی مصرف این گونه ضدآفتاب‌ها است چراکه با افزایش SPF ضدآفتاب قابلیت محافظت پوست در برابر اشعه‌های UVA را از دست می‌دهند. لذا کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا تا حد زیادی گمراه کننده هستند.
اگر شما تا کنون از ضد آفتاب استفاده نکرده‌اید، هنوز فرصت به مصرف آنها دارید. در واقع شروع به مصرف این کرم‌ها از هر زمان می‌تواند پوست را در برابر خطرات ناشی از آفتاب محافظت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: