کد خبر: ۶۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 25
رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: متأسفانه درحال حاضر با کمبود رادیولوژیست درمجموعه های درمانی به خصوص بخش دولتی مواجه هستیم به همین خاطربرخی رادیولوژیست ها پنج شیفت کارمی کنند.

دکتر جلال جلال شکوهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: البته در تهران آنقدر موسسه بهداشتی و درمانگاه است که همه آنها به رادیولوژیست نیاز دارند که از این لحاظ در تهران هم با کمبود مواجه ایم اما واقعیت آن است که برخی از ردایولوژیست ها 5 جا هم کار می کنند.اما اگر رادیولوژیست تأمین باشد و یک یا دو جا کار کند، بهتر است تا 5 جا. اگر یک رادیولوژیست خوب کار کند دیگرنیاز ندارد که در این ترافیک راه بیفتد و به این طرف و آن طرف برود پس باید تأمین باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد برای انجام رادیولوژی از شهرستان ها به تهران می آیند، بنابراین به طور طبیعی تهران انباشتگی رادیولوژیست دارد اما واقعیت امر اینستکه  تعداد آنها در بخش خصوصی کم نیست.

جلال شکوهی به شفا آنلاین گفت: در صورتی که رادیولوژیست ها را به صورت تمام وقت حساب کنیم حدود 2 هزار رادیولوژیست فعال درکشورداریم. اما طی یکی دو سال آینده نیازمان به رادیولوژیست ها به 2هزار و 400 نفر خواهد رسید. حال آن که با توجه به ازدیاد جمعیت امکان دارد که تا 3هزار نفر هم نیاز داشته باشیم اما این ها اعدادی است که به سلیقه من، انجمن و وزارت بهداشت نیست .زیرا در بهداشت جهانی تعاریفی دارد که برای نمونه بر اساس مقدار جمعیت و یا تخت بیمارستان به چه تعداد رادیولوژیست نیاز است؟

 


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن قربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
با سلام
حسن قربانی
دانشجوی ترم 7 کارشناسی تصویر برداری پزشکی
مسلط به پرتو نگاری و کار با دستگاه های دیجیتال
نیازمند شیفت شب برای تامین مخارج
تهران هم هستم
شمایی که میگی کمبود نیروئه بیا من نیرو
09013558366
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: