کد خبر: ۶۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفاآنلاین :سلامت >داروودرمان >مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: پنج هزار واحد صنفی عرضه محصولات پزشکی، در آینده نزدیک شناسنامه دار خواهند شد تا آمار دقیقی در مورد آنها داشته باشیم.

به گزارش شفاآنلاین، سید حسین صفوی با بیان اینکه این اداره متولی حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاه تشخیص طبی در حوزه تولید و واردات است، اظهار داشت: همچنین نگهداشت تجهیزات پزشکی و خدمات پس از فروش و نیز نظارت بر شبکه توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی از وظایف اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو می باشد.

وی گفت: بازار حوزه تجهیزات پزشکی چیزی در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که حدود ۸۰۰ میلیون دلار آن مربوط به واردات و ۴۰۰ میلیون دلار آن مربوط به تجهیزات پزشکی تولید داخل است.

صفوی افزود: حدود هزار و ۲۰۰ شرکت وارد کننده فعال در کشور در حال فعالیت هستند .

وی در ادامه به اقدامات سال گذشته این اداره کل اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از موضوعات در این حوزه بحث قیمت در این حوزه بود که متاسفانه ساماندهی نشده بود، وجود شبکه نظام یافته ای برای توزیع ملزومات پزشکی نداشتیم و بیمار ها نیز برای تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ها ارجاع داده می شدند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و طراحی یک برنامه نظارتی برای مراکز درمانی بعد از ۴ ماه از اجرای این طرح ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان ها به حدود ۳ درصد رسیده بود که در گذشته این میزان بیش از۸۰ درصد بوده است.

صفوی با بیان اینکه در تمامی زمینه های تجهیزات و ملزومات پزشکی کاهش قیمت های چشمگیری را داشته ایم؛افزود: همچنین با اجرای طرح تحول سلامت حدود ۱۳ درصد کاهش ارزبری داشته ایم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: کاهش چشمگیر کالاهای قاچاق به دلیل عدم ارجاع بیمار به خارج بیمارستانها، افزایش مصرف محصولات تولید داخل با توجه به سیاست های حمایتی تولید داخل، معرفی تولیدات داخل به دانشگاه ها و نظارت های جدی تر بر کیفیت تولیدات داخل از دیگر اقدامات اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: