کد خبر: ۶۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
شفاآنلاین : سلامت>درمان>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال جاری به ۳۰۰ میلیون دلار صادرات دارویی و تجهیزات پزشکی خواهیم رسید. کار سختی است ولی امیدواریم در یک برنامه ۳ ساله به رقم صادرات ۵۰۰ میلیون دلار برسیم.
به گزارش شفا آنلاین : رسول دیناروند در مورد برنامه های سازمان غذا و دارو برای کاهش واردات دارو و همچنین دسترسی راحت تر مردم به دارو اظهار داشت: سیاستهای کلی سلامت و آن چیزی که مربوط به سازمان غذا و دارو است بسیار شفاف و روشن است .

وی گفت:  سیاست وزارت بهداشت این است که در زمان مشخصی به تراز مثبت در حوزه دارویی برسیم یعنی میزان دارویی که صنعت داروسازی ایران صادر می کند، از میزان دارویی که وارد می کنیم بیشتر باشد.

دیناروند اضافه کرد: دسترسی مردم به داروهای مورد نیاز و اساسی و کیفیت داروهای تولید داخل در سطح استانداردهای بین‌المللی از مهمترین اولویت و برنامه‌های سازمان غذا و داروست که


برنامه ریزی‌هایی نیز صورت گرفته است و همزمان باید از هزینه‌های غیر ضرور نیز جلوگیری شود.

دیناروند با بیان اینکه باید وابستگی ما به داروهای وارداتی به حداقل برسد گفت: البته سیاستهای ما در این حوزه با توجه به اینکه در سیاستهای کلان سلامت اعلام شده است رسیدن به تراز مثبت است چون توسعه صادرات نیز در واقع پیش بینی شده است بنابراین سیاست وزارت بهداشت این است که در زمان مشخصی ما به تراز مثبت در حوزه دارویی برسیم یعنی میزان دارویی که صنعت داروسازی ایران صادر می‌کند از میزان دارویی که وارد می کنیم بیشتر باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته سال نسبتاً خوبی برای مردم بود ضمن اینکه دسترسی مردم به دارو فراهم بود میانگین کمبودهای دارویی ما کمتر از 30 قلم بود درحالی که در سال های قبل از 93 بحران جدی کمبود دارویی را داشتیم.

وی افزود:‌همزمان واردات دارویی ما نیز کم شد اما در سال 93 کاهش جدی واردات را داشتیم و صادرات دارو در سال 93 نسبت به سال های قبل بالاتر بوده است و حدود 185 میلیون دلار صادرات دارویی داشتیم هر چند رقم بالایی نیست که اعتقاد ما بر این است که جهت گیری خوبی را نشان می دهد.

دیناروند گفت: امیدواریم در سالجاری به 300 میلیون دلار صادرات دارویی و تجهیزات پزشکی برسیم البته کار سختی است ولی این یکی از برنامه ها و اهداف سازمان غذا و داروست و امیدواریم در یک برنامه 3 ساله به رقم صادرات 500 میلیون دلار برسیم.

وی افزود: این جهت گیری ها در چارچوب سیاستهای کلی سلامت است که در حال پیگیری است و امیدواریم با حمایت های دولت به این اهداف برسیم.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: