کد خبر: ۶۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 18
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها- پزشکان معتقدند درمان پیشگامانه فیبروز سیستیک می‌تواند کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد.

به گزارش شفا آنلاين،بیماران مبتلا به فیبروز سیستیک پس از دهه 40 سالگی عمرشان فوت می‌کنند چراکه لخته‌های مخاط و آسیب‌دیدگی ریوی آنان را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند.

بررسی انجام شده روی 1108 بیمار نشان می‌دهد ترکیبی از داروها می‌تواند نواقص ژنتیکی که موجب این بیماری می‌شود رفع کند و طول عمر فرد را افزایش دهد. نقص‌های موجود در DNA مبتلایان به بیماری فیبروز سیستیک به سیستم میکروسکوپی کنترل‌کننده سطح نمک و آب در جداره ریه‌ها آسیب می‌رساند. در نتیجه این وضعیت مخاط ضخیمی به وجود می‌آید و ریه‌ها را دچار مشکل می‌کند.

اگرچه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از بروز عفونت و نیز داروهای دیگری برای کاهش این مخاط‌ها می‌توانند مفید باشند اما روشی برای مقابله با دلیل اصلی این بیماری وجود ندارد.

در حال حاضر ترکیبی از داروهای lumacaftor وivacaftor برای بهبود سیستم میکروسکوپی تهیه شده که طبق نتایج آزمایشات در افرادی که مدت 24 هفته از این ترکیب مصرف کرده‌اند، عملکرد ریه بهبود یافته است.

فیبروز سیستیک همچنین بر جداره مخاطی معده تاثیر گذاشته و به همین دلیل مشاهده شده بیماران در طول انجام مطالعه اضافه وزن پیدا کردند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، متخصصان انگلیسی ابرازامیدواری کردند که این روش ترکیب دارویی می‌تواند طول عمر مبتلایان به فیبروز سیستیک را افزایش دهد هرچند لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: