کد خبر: ۶۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفا آنلاین:آنژیوپلاستی،‌ روش غیر جراحی مورد استفاده برای بهبود جریان خون در قلب،‌ با ترک سیگار بهتر نتیجه می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین - بیمارانی که سیگار کشیدن را ترک کردند در زمان آنژیوپلاستی ممکن است، خیلی بهتر نسبت به کسانی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، نتیجه بگیرند. 
این گزارش در خصوص روش آنژیوپلاستی توضیح می‌دهد: بیماران مبتلا به آترواسکلروز (تجمع پلاک‌های چربی در عروق خونی قلب) اگر با دارو و یا تغییر روش زندگی موفق به بهبود کامل سلامتی قلب، نشدند و یا اگر بیماری دچار حمله‌ قلبی یا درد قفسه‌ سینه شده باشد، ممکن است نیاز به آنژیوپلاستی داشته باشد. 

این روش شامل وارد کردن یک لوله نازک به داخل سرخرگ از بازو و یا کشاله ران است که به عروق کرونر راه دارد . این لوله در انتهای خود بالون کوچکی دارد که برای فشار وارد کردن به هر پلاک،‌باد می‌شود. 

نویسنده ارشد، جان اسپرتوس، مدیر بالینی موسسه قلب آمریکا، و همکارانش یافتند ترک سیگار روی کیفیت زندگی و درد قفسه سینه تاثیر بسزایی دارد. 

پژوهشگران طی تحقیقاتی که روی 2765 جوان از 10 بیمارستان که برای درد قفسه سینه و حمله قلبی تحت آنژیوپلاستی قرار گرفته‌اند، انجام شده است، یافته‌اند بیماران به طور کلی در یکی از این 4 دسته قرار می‌گیرند: کسانی که سیگاری بوده و قبل از آنژیوپلاستی ترک کردند، کسانی که سیگار می کشند اما در زمان آنژیوپلاستی ترک می‌کنند، کسانی که بعد از آنژیوپلاستی هم به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند و کسانی که هرگز سیگار نمی‌کشند. 

طبق این پژوهش افرادی که سیگار را ترک می‌کنند پس از یکسال نسبت به افرادی که سیگار کشیدن را ادامه می‌دهند. سریعتر روند بهبودی را طی می‌کنند. 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: