کد خبر: ۶۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفا آنلاين:سلامت>یافته ها-مطالعات جدید نشان می دهد که انسان ها با افزایش سن خوشحال تر می شوند و رضایت بیشتری از زندگی خود دارند.

به گزارش شفا آنلاين،براساس تحقیقات جدید دانشگاه بوفالو و دانشگاه نورث وسترن، یکی از دلایلی که موجب ایجاد حس شادی در بین افراد مسن تر می شود این است که حس اعتماد کردن در افراد با بالا رفتن سن افزایش می یابد، که این نیز به نوبه خود مزایای زیادی برای حس خوشحالی و رفاه در افراد پیر دارد.

یکی از محققان این مطالعه معتقد است: هنگامی که به پیری فکر می کنیم، کمبودها و از دست دادن ها برایمان تداعی می شود. این در حالی است که پژوهش های مختلف نشان می دهند با بالا رفتن سن همه چیز بهتر می شود.

در یکی از مطالعات انجام یافته در این خصوص، محققان ارتباط بین سن و اعتماد را در یک نمونه ۲۰۰ هزار نفری از ۸۳ کشور در نقاط مختلف در طی ۳۰ سال گذشته مورد مطالعه قراردادند. 

براساس این بررسی ها مشخص شد که افزایش سطح اعتماد با گذر سن، به نوبه خود منجر به بهبود در حس رفاه و شادی در افراد می شود.

بر این اساس، اعتماد ممکن است تاثیر مثبتی بر حس رفاه داشته باشد، چون حس اعتماد به افراد دیگر باعث می شود در روابط اجتماعی خود حمایت، آسایش و لذت بیشتری را تجربه نماییم.

افرادی که بیشتر اعتماد می کنند، شادتر هستند. علاوه بر این، مطالعه ما نشان می دهد که افرادی که اعتماد می کنند نه تنها در حال حاضر شادترند، بلکه با گذشت زمان نیز حس شادی در آن ها افزایش می یابد.



مهر



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Asal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
بااحترام به نویسنده عزیز
اما تجربه شخصیم رومیگم دوستان اعتماد نکنید. عزیزان اعتماد نکنید. توروخدا اعتماد نکنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: