کد خبر: ۶۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 19
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور درباره تبلیغات چیپس و پفک در رسانه های عمومی گفت: متأسفانه تبلیغات اغواگرانه در رسانه ها برای سلامتی افراد جامعه به شدت آسیب رسان است که این کارباید ممنوع شود.

دکتر مجید حاجی فرجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: چیپس، پفک و باقی اسنک پایه ای تغذیه ای دارند،اما به طور معمول برای خوش طعم کردن آنها نمک و چربی یا شکر به صورت غیر معمول و بیش از حد نیز به کار می رود که خطرناک است.

وی هشدار داد: حتی اگر به صورت استاندارد هم باشد چون میزان آنها در سبد مصرفی مردم زیاد است آنها را دچار مشکلاتی از جمله چاقی، اضافه وزن، دیابت، مشکلات قلب و عروقی و... خواهد کرد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور تأکید کرد: این کالاهای آسیب رسان به بخش صنعتگران، مراجع سیاست گذار و همه مراجع نظارتی و ارگان های رسانه ای نیز اعلام شده است.

وی همچنین افزود: امیدواریم این مسئله را جدی بگیرند. زیرا قدر مسلم ما هر چقدر هم که در جهت اصلاح الگوی مصرف جامعه کارکنیم، نمی توانیم جلوی تولید را بگیریم اما باید به مردم آگاهی دهیم.

وی تصریح کرد: تبلیغ چیپس و پفک به مردم (به ویژه کودکان و نوجوانان) بین رسانه های سمعی و بصری یا مطبوعات بسیار آسیب رسان است چون آموزش و تبلیغ از خوردن چیپس و پفک به فرد در حال تماشای سریال به صورت ناخودآگاه است.

حاجی فرجی بیان کرد: در حقیقت ضرر این تبلیغات زمانی بیشتر است که به صورت اغواگرانه باشد و متأسفانه شاهد این رویه هستیم که باید از اغواگری ها دراین باره نیز جلوگیری کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: