کد خبر: ۶۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 15
شفا آنلاين:سلامت>زیبایی- اپیلاسیون اصطلاحی است که برای رفع دائمی موهای بدن به کار می‌رود و بر حسب ناحیه‌ای از بدن که در آن قسمت اپیلاسیون صورت می‌گیرد، به اسم همان ناحیه نامیده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،برای انجام اپیلاسیون روش‌های متعددی وجود دارند و خانم‌ها برای انجام آن دلایل و باورهای مختلفی دارند. یکی از این دلایل، تمیزی و بهداشتی بیشتر است ولی با وجود این دلیل آیا شده که با خود بگویید ایا انجام اپیلاسیون می‌تواند با خطراتی همراه باشد یا نه؟ یا اینکه آیا قبل از رفتن به مراکز اپیلاسیون از خود سوال کرده‌اید که برای افتتاح مرکز اپیلاسیون نیاز به چه مدرک و چه دوره‌های آموزشی است؟ ملزومات فیزیکی و انسانی برای افتتاح یک مرکز اپیلاسیون کدام‌ها هستند؟ و چه ارگان و سازمانی به کار اینگونه مراکز نظارت دارد؟ با اینکه این روش پاکسازی بدن طرفداران زیادی دارد بد نیست که بدانید به گفته دکتر محمدرضا صفری‌نژاد جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری و استاد دانشگاه براساس نتایج تحقیقاتی که صورت گرفته، اپیلاسیون می‌تواند با خطراتی همراه باشد.


این اورولوژیست گفت: «امروزه اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی در جامعه ما مثل بسیاری دیگر از جوامع رواج پیدا کرده است درحالی که عدم اطلاع از عوارض آن، ممکن است نتایج فاجعه باری برای انجام‌دهنده آن به همراه داشته باشد. نتایج یک بررسی اخیرا در شهر نیس فرانسه نشان می‌دهد که انجام این اقدام نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را زیاد می‌کند، بلکه مشخص شده که اگر موهای ناحیه تناسلی از بین برده شوند، احتمال گرفتاری به بیماری پوستی بنام مولوسکوم (Molluscum Contagiosum) افزایش می‌یابد. این بیماری باعث ایجاد ضایعات جلدی در سرتاسر ناحیه تناسلی می‌شود. براساس نتایج این تحقیق که در شهر نیس فرانسه روی 30 نفر خانم مبتلا به بیماری پوستی مولوسکوم انجام شده، مشاهده شد که تمامی آنها سابقه اپیلاسیون به روش‌های مختلف را داشتند. در ضمن، از این 30 نفر، 10 نفر به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی مبتلا بودند.»


وی با اشاره به اینکه خطر انتقال بیماری‌های آمیزشی یا غیرآمیزشی با هر نوع روش اپیلاسیون وجود دارد، توضیح داد: «استفاده از هر روشی باعث وارد شدن خراش به پوست می‌شود و وقتی پوست در ناحیه‌ای حتی به اندازه نوک سوزن از بین رفت، سد مقاوم در مقابل نفوذ میکروارگانیسم‌ها به خصوص ویروس‌ها مثل ویروس HIV یا ایدز و ویروس زگیل تناسلی نیز از بین می‌رود. در ثانی، با هیچ روش اپیلاسیون موها به صورت کامل و دائمی از بین نمی‌روند، مثلا با لیزر فقط 50 درصد ریشه‌های مو از بین برده می‌شوند و فرد مجبور است اقدام به اپیلاسیون‌های مکرر کند که با هر بار اپیلاسیون، پوست بیشتر آسیب دیده و بدن بیشتر در معرض عفونت‌های واگیردار قرار می‌گیرد.»


صفری‌نژاد در پاسخ به این سوال که چرا تاکید بر این است که موهای زائد بدن اپیلاسیون نشود؟ آیا نقشی در بدن ایفا می‌کنند، گفت: «موهای ناحیه تناسلی همانند یک سد در مقابل ورود میکرواگانیسم‌ها به بدن هستند. علاوه بر این درجه حرارت بدن را کنترل می‌کنند درواقع موها با گرفتن درجه حرارت محیط اطراف به خود، اتلاف گرما را کاهش می‌دهند. از سائیدگی و زخم شدن پوست محافظت می‌کنند. هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروس‌هاست. اگر در حین اپیلاسیون حتی به اندازه سرسوزن پوست زخم شود از همان محل ویروس HIV یا HPV (عامل زگیل تناسلی) به راحتی وارد بدن خواهد شد. از طرفی دیگر، موهای ناحیه تناسلی حس لامسه را تقویت می‌کنند.»


به گفته این استاد دانشگاه، اپیلاسیون موهای طبیعی بدن به هیچ وجه توسط پزشکان توصیه نمی‌شود و با انجام این عمل فرد خود را بالقوه در معرض بیماری‌های واگیردار مثل مولوسکوم و زگیل تناسلی قرار می‌دهد. در ضمن، انجام اپیلاسیون باعث ایجاد آزردگی پوست و نفوذ باکتری‌ها و ویروس‌ها از محل زخم شدگی به داخل بدن می‌شود. از آنجا هم که اکثریت قریب به اتفاق گردانندگان مراکز اپیلاسیون و انجام‌دهنده‌های آنها کوچکترین اطلاعی از ملزومات بهداشتی اپیلاسیون ندارند، هدف اصلی آنها سود بیشتر، هزینه کمتر و مشتری بیشتر است.


دکتر محمدرضا صفری‌نژاد با هشدار اینکه تجارت حاصل از اپیلاسیون روز به روز بیشتر می‌شود و در بعضی کشورها به بیلیون دلار می‌رسد و کارتلهای تجاری به کمک شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های زرد و اینترنت روزبه‌روز به لزوم انجام اپیلاسیون دامن می‌زنند و در این میان متاسفانه در کشورهایی که اطلاع‌رسانی اندک یا وجود ندارد، روز به روز بر میزان آن افزوده می‌شود، گفت: «در این میان آمارهای تکان‌دهنده وجود دارند که به هنرپیشه‌ها و افراد خاصی با گرفتن میلیون‌ها دلار اپیلاسیون را تبلیغ یا القاء می‌کنند. همراه با القاء مد لباس و چگونگی فیزیک بدن یا ندام، اپیلاسیون را جزو ملزومات فشن کرده‌اند. فرانسه که مهد مد لباس و اندام متناسب است، اخیرا در پارلمان آن مصوبه‌ای به تصویب رسید که تبلیغ اندام لاغر مرضی را ممنوع کرده است. متاسفانه کارتلهای تجاری رذیلانه این نوع اندام بیمارگونه را به عنوان اندام ایده‌آل تبلیغ می‌کنند و به دنبال آن انواع مختلف داروها، مکمل‌ها و دستگاه‌های خود را بفروش می‌رسانند و چون رسیدن به آن اندام یا فقط در رویا و دست نیافتنی است یا اینکه باید فرد خود را بیمار کند و از بین ببرد، از فروش محصولات خود سود بیلیون دلاری می‌برند، و هر از چندگاهی یک جنبه جدید برای آن پیدا می‌کنند که در چند سال گذشته اپیلاسیون را اضافه کرده‌اند. تبلیغات اپیلاسیون بیشتر بصورت Bikini Waxing است که گردانندگان اصلی، آن را از کشور برزیل به  همراه صنعت پورنوگرافی به تمام دنیا اشاعه دادند.»


این استاد دانشگاه و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در پایان تاکید کرد: «اخیرا پزشکان دانشگاه واشنگتن در این مورد اطلاعات بسیار مفیدی انتشار داده و خطرات اپیلاسیون را به مردم گوشزد کرده‌اند. همانطور که بارها گفته شده، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بیایم خود را در مواجه با خطرات مختلف قرار ندهیم. اگر شما خواننده گرامی سابقه اپیلاسیون دارید و فکر می‌کنید ممکن است خطر یک بیماری شما را تهدید می‌کند، حتما بررسی کنید. به یاد داشته باشید بسیاری از بیماری‌های خطرناک مثل ایدز و زگیل تناسلی تا رسیدن به مراحل انتهایی بیماری ممکن است بدون علامت و نشانه باشند.»



سلامانه




غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
0
با عرض سلام وخسته نباشید
من نزدیک 2 سال تمام بدنم رواپیلاسیون میکنم چون راه دیگیری برای از بین بردن موهای زائد بلد نیستم میخواستم ازتون راهنمایی بخوام که شما برای از بین بردن موهای زائد بدن چه راهی رو پیشنهاد میکنید؟
چون پیش هر دکتری که رفتم وجود موهای زائد بدن مخصوصا در تابستان روعامل عفونت میدونستن ولی الان که متن شمارو خوندم استرس گرفتم.
لطفا راهنماییم کنید
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
توصیه مااینستکه پس ازمشورت با پزشک متخصص پوست ودرصورت صلاحدید ایشان لیزردرمانی کنید
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
0
سلام میخواستم از شما سوال کنم آیا اپسلاسیون زیر بغل باعث سرطان سینه میشود؟
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفاآنلاین:
کد خبر: ۶۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
شفاآنلاین :جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به پاسخ سوالات کاربران شفاآنلاین پاسخ دادند.




سوال:

سلام من 25 ساله مهندس مکانیک و مجرد هستم .

احساس می کنم زود انزال هستم و همین عامل یه کم توروحیا ام تاثیر
گذاشته
.چون احساس می کنم با این روند بخوام ازدواج کنم مطمعنا دچار مشکل می
شم توزندگی مشترک،
اگر راهی یا درمان خاصی
هست یا پزشکی که با دارو این مشکل رو حل کنه آدرسی،شماره تلفنی یا
.... بهم معرفی کنید.



پاسخ: دکتر محمدرضا صفری نژاد/ جراح کلیه و مجاری ادرار



مخاطب عزیز شما نیازی به مراجعه به پزشک ندارید، انزال زودرس تعریف
خاص خودش را دارد، یعنی بعد از این که یک فرد به مدت 6 ماه دو تا سه بار به صورت
مرتب در طول هفته رابطه جنسی داشته باشد آن زمان باید قضاوت کرد که دچار زودانزالی
است یا نه.



سوال:



درباره نوع بیماری شبکیه rp لطفاراهنمای بفرمایید
آیاعلاج دارد؟



پاسخ: دکتر هوشنگ فقیهی/ فوق تخصص شبکیه



مخاطب محترم برای این بیماری درمان های جدید در راه هستند، اما به طورعام
شروع نشده است، در واقع تحقیقات در خصوص درمان ها در داخل و خارج از کشور در دست
بررسی است. اما هم اکنون برای درمان از وسایل ظریف مخصوصی داخل شبکیه چشم تعبیه می
شود که منجر به تقویت شبکیه نیز خواهد شد.

سوال



اثر بد بوتاکس چینی چه زمانی از بین می رود؟/ ارتباط اپیلاسیون زیر
بغل و سرطان سینه






سوال:



سلام محمدی هستم اثر بد بوتاکس چینی بعد از چند وقت میرود؟



پاسخ: دکتر زهره نیکبخت/ متخصص پوست و لیزردرمانی



مخاطب عزیز زمان اثر بد بوتاکس های چینی 3 تا 4 ماه بعد از تزریق از
بین می روند.



سوال:



با سلام. من 28 ساله و دوره ی قاعدگیم ده روزه است. دمای بدنم به طور غیر
عادی بالاست و این مساله همیشگی است، فقط
در دوره ی قاعدگی کمی پایین می آید. قبلا جراحی کردم و الان کیست ندارم. دارو های
مختلفی تجویز کردند ولی تاثیری نداشت. لطفا راهنمایی کنید.



پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان



مخاطب گرامی این که دمای همیشگی شما بالا است به تخمدان و رحم نیز
ارتباطی ندارد، در سیکل قاعدگی تنها روز تخمک گذاری حرارت بدن مقداری بالا می رود
و به طور کلی بالا بودن دمای بدن شما می تواند ناشی از علل گوناگونی باشد بنابراین
توصیه به مراجعه به یک متخصص غدد می باشد تا از نظر غده تیروئید و... نیز بررسی
شوید.



سوال:



سلام من دست به ابروهای قشنگم زدم وتاتو کردم همان ثانیه از این کار
پشیمان شدم نمیتونستم قیافه جدیدم را تحمل کنم پیش آرایشگاه دیگر رفتم و با
خراشیدن پوست رنگ دانه ها را بیرون کشید دقیقا 23اردیبهشت ماه تاتو را پاک کردم و بلافاصله
از کرم آلفا برای ترمیم استفاده کردم یعنی حدود 10روز الان هم از رژودرم اما جای
قرمزی بر روی صورتم هست اصلا روحیه ندارم باید چکار کنم تا چه زمانی این جای قرمزی
روی ابروی من باقی می ماند؟



پاسخ: دکتر زهره نیکبخت/ متخصص پوست و لیزردرمانی



مخاطب ارجمند شما باید مراقب باشید تا در معرض نور آفتاب قرار نگیرید
و روزانه هر 2 ساعت یک بار از پماد اکسیددوزنگ استفاده کنید و به پوست شما بستگی
دارد که قرمزی اش چه زمانی از بین برود.



سوال:



سلام آیا اپسلاسیون زیر بغل باعث سرطان سینه می شود؟



پاسخ: دکتر زهره نیکبخت/ متخصص پوست و لیزردرمانی



مخاطب عزیز نه خیر با هم
ارتباطی ندارند.

عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
سلام میشه لطف کنید بهم بگین که آیا میکروبهای داخل موم در اثر حرارت از بی نمیروند یا خیر؟
چون متاسفانه اکثر آرایشگرها از موم وکاردک مشترک استفاده میکنند
مدیر پایگاه باسلام
توصیه مااینستکه تاحدامکان ازروش های دیگر که با لوازم یکبارمصرف صورت می گیرد برای این کاراستفاده گردد.چراکه به طورقطع هرنوع وسیله چندبار مصرف به خصوص دراین زمینه می تواند عوارض هم داشته باشد
مهشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
0
سلام.ببخشید اپی لاسیون موهای اطراف سینه باعث سرطان میشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
سلام ميخواستم بدونم اگر هنگام اپيلاسيون در اثر كندن پارچه يك بار مصرف خون از پوست بيرون بياد ولي هيچي وسيله اي باعث خراش نشده باشه اين مسئله خطرناك هست يا خير
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به متخصص پوست مراجعه نمایید تا موضوع را به دقت بررسی کند
هرچند درمواردی اپیلاسیون می تواند این مشکل را ایجاد کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
سلام خسته نباشید به نظر شما اپلاسیون بهتره یا کرم موبر؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
سلا ایا اپلاسیون واسه چشم ضررداره
Maryam
|
Canada
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
سلام پس شمام ک میگید اپیلاسیون نکنیم پیشنهاد شما چیه؟ لیزر؟ پودر موبر؟ یا کرم موبر؟ یا چیزا دیگه که رشد مو رو دوبرابر میکنن؟
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
سلام چن وقتیه که مکرر عفونت رحمی میگیرم با سوزش خارش شدید دوبارم دکتر رفتم که بیفایده بوده چه درمانی رو شما پیشنهاد میکنید بهم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
سلام .آیا اپیلاسیون باعث آسیب پرده بکارت میشود؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: