کد خبر: ۶۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 15
شفا آنلاين:سلامت>خانواده-مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، گفت: طبق آمار ۶۶ درصد زوجین پس از ازدواج تمایل به فرزند آوری دارند.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمد اسماعیل مطلق، افزود: طبق آمار ۶۶ درصد زوجین پس از ازدواج تمایل به فرزند آوری دارند و ۴۴ درصد نیز با یک فاصله زمانی دلخواه تمایل دارند فرزند داشته باشند، یعنی در مجموع تمام زوجین تمایل به داشتن فرزند دارند.

وی بیان داشت: فرزند آوری یکی از اهداف مهم ازدواج و زندگی مشترک است و اکثر زوجین داشتن فرزند را به عنوان یکی از خواسته ها و اهداف خود در زندگی مشترک مدنظر دارند.

مطلق افزود: ازدواج در واقع دروازه ورود به تشکیل نهاد خانواده در جامعه است و تشکیل خانواده اساس تمام تربیت های اجتماعی و انسانی است.

وی افزایش تمایل به فرزندآوری زوجین در سال ۹۳ را نسبت به سال ۹۲ مورد اشاره قرار داد و گفت: سال ۹۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۷۰ هزار نوزاد متولد شدند که این رقم در سال ۹۳ به یک میلیون و ۵۳۰ هزار تولد رسید که نشان دهنده افزایش ۶۲ هزار نفری تولد است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، افزود: در نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت به نیازهای امنیت جسمی  و روحی جوانان برای ازدواج پرداخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه زوجین به اهداف بلند مدت در ازدواج، بیان داشت: داشتن اهداف، ایده ها، هنجارها و تجربیات روحی مشترک برای ازدواج، لذت بردن از رابطه جنسی سالم، پایبندی به رابطه ازدواج و ارزش قایل شدن زوجین برای یکدیگر، پذیرش تفاوت ها و از میان برداشتن تضادها از اصول و اهداف ازدواج است که در این نمایشگاه به آنها پرداخته خواهد شد.

نمایشگاه پویایی،بالندگی و جوانی جمعیت از ۲۹ اردیبهشت تا ۹ خرداد با همکاری دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس و دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت برگزار می شود.



مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: