کد خبر: ۶۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 15
شفا آنلاين:اجتماعی>فرهنگی-آیا جزء آن دسته افرادی هستید که به مطالعه علاقه دارید، اما زمان کافی برای انجام این کار را ندارید؟ در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش شفا آنلاين،مطالعه یک فعالیت بسیار مهم با مزایای فراوانی است، بنابراین اگر از تمایل درونی برای انجام آن برخوردار هستید، باید تمام تلاش خود را برای اختصاص زمان مناسب به مطالعه بکنید.


در ادامه به 5 راهکار مناسب در این زمینه اشاره شده است:


1.سعی کنید همیشه کتاب خود را همراه داشته باشید
به همراه داشتن کتاب باعث می شود تا از هر فرصت کوتاهی برای مطالعه بخشی از آن استفاده کنید. برای مثال وقت ناهار یا زمانی که منتظر دوستان خود هستید، می توانید صفحاتی از کتاب را بخوانید. این کار باعث می شود تا کتاب را در مدت زمان کوتاه تری تمام کنید و احساس بازدهی بالاتری داشته باشید.


2.قبل از خواب مطالعه کنید
اگر در طول روز آنقدر مشغله کاری بالایی دارید که تا قبل از خواب هیچ وقت آزادی برای مطالعه نخواهید یافت، بنابراین می توانید از این زمان نهایت استفاده را برای مطالعه ببرید. اگر قبل از خواب زمان خود را صرف بازدید از سایت ها و شبکه های اجتماعی می کردید، از این پس این زمان را به مطالعه کتاب مورد علاقه خود اختصاص دهید.
اگر فکر می کنید که مطالعه باعث می شود تا ذهن شما هوشیار شده و دچار مشکل خواب شوید، بنابراین این راهکار مناسبی برای شما نیست. در هر صورت، بسیاری از افراد مطالعه را یک فعالیت آرامش بخش می دانند.


3. در مسیر رفت وآمد مطالعه کنید
اگر مانند بسیاری از افراد زمان طولانی را صرف رفت و آمد به محل کار خود می کنید، این بهترین زمان برای مطالعه است. مطالعه به شما کمک می کند تا این زمان را به بهترین شکل ممکن سپری کرده و بیهوده به دیگران خیره نشوید.


4. از اینترنت برای جستجوی کتاب های مورد علاقه خود استفاده کنید
شاید شما به این دلیل که موفق به پیدا کردن کتاب مورد علاقه خود در کتابفروشی ها نمی شوید مطالعه نمی کنید. اما با در اختیار داشتن اینترنت دیگر بهانه ای نخواهید داشت.
شما به کتاب های تخیلی، علمی تخیلی یا عاشقانه علاقه دارید؟ می توانید با یک جستجوی سریع کتاب پیشنهاد شده در سبک مورد نظر خود را به راحتی بیابید. اگر کتابی که خیلی به آن علاقه مند هستید را در اختیار داشته باشید، مطمئنا نهایت تلاش خود را برای یافتن زمان مناسب برای مطالعه آن خواهید کرد.


5. زمان کار دیگری را به مطالعه اختصاص دهید
در نهایت، اگر به طور جدی قصد مطالعه دارید، اما زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، شما مجبور به اختصاص زمان در نظر گرفته شده برای کار دیگر به مطالعه هستید. برای مثال ممکن است مجبور شوید یک روز را به جای بیرون رفتن به مطالعه اختصاص دهید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: