کد خبر: ۶۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
شفا آنلاین:کاشت ناخن عوارضی از جمله عفونت‌های قارچی، توقف رشد ناخن و تغییر شکل صفحه‌ ناخن را ایجاد می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین - زیبا کردن ناخن‌ها امروزه با وجود خطرات بسیار، در بین بانوان جوان شیوع پیدا کرده است، اما به راستی چند درصد از استفاده کنندگان کاشت ناخن، از مضرات آن با خبرند؟

کاشت ناخن علاوه بر پرهزینه بودن خطراتی را نیز به دنبال دارد، از همین رو از طرف تمام متخصصین پوست رد می‌شود.

هنگام کاشت ناخن، سطح ناخن به وسیله سوهان برقی تراشیده می‌شود و در واقع با این کار سد حفاظتی که در اطراف ناخن وجود دارد توسط مانیکور از بین می‌رود.

محمد رضوانی متخصص پوست‌ و مو در خصوص عوارض استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت ناخن می‌گوید: یکی از اتفاقات، افزایش یافتن شانس عفونت‌های قارچی به صورت مزمن در بافت اطراف ناخن است.

وی استفاده از چسب‌هایی که برای چسباندن ناخن‌های مصنوعی به کار می‌روند را نیز از جمله خطرات جدی برای ناخن می‌داند و می‌افزاید: چسبی که در این خصوص استفاده می‌شود به دلیل غیر استاندارد بودن در بعضی از افراد می‌تواند حساسیت زا باشد و ایجاد خارش و اگزما کند.

این خطرات و آسیب‌ها به همین جا ختم نشده و پس از برداشتن ناخن نیز ادامه داشته و مشاهده می‌شود، به طوری که ممکن است هنگام برداشتن ناخن، صفحه ناخن از بستر جدا شده و یا ناخن حالت طبیعی خود را از دست داده و به دلیل نرم شدن به راحتی پوست پوست و ورقه ورقه شود.

در مجموع کاشت ناخن که در ظاهر زیبا به نظر می‌رسد، عوارضی از جمله عفونت‌های قارچی، بیماری‌های ویروسی، درماتیت (اگزمای تماسی)، تغییر شکل صفحه ناخن توقف رشد ناخن و یا حتی بسیاری از بیماری‌هایی که ممکن است هنوز شناخته نشد باشد را به دنبال خواهد داشت.

در پایان لازم به ذکر است هنگامی که ناخن‌های مصنوعی و کاشت در مدت زمان طولانی برروی دست می‌گیرند، به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به بافت‌ ناخن، سبب آسیب دیدن ناخن خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: