کد خبر: ۶۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
شفاآنلاین:سلامت>محیط زیست>معاون سازمان محیط زیست، استفاده از زباله سوزها را برای امحای پسماندهای بیمارستانی، ویژه و شهرهای ساحلی اولویت سازمان محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سعید متصدی افزود: تولید انرژی از پسماند یکی از متدولوژی هایی است که امروز در دنیا به سرعت رو به گسترش است.

به گفته وی، در ایران نیز بخشی از پسماندها را باید از این طریق امحاء کنیم.

معاون انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: سازمان محیط زیست استفاده از زباله سوزها را برای امحای زباله های بیمارستانی و زباله های ویژه یکی از اولویت ها می داند.

وی گفت: البته روش های دیگری مانند تولید کمپوست و دیگر روش هایی که می توانند ارزش افزوده پسماندها را افزایش دهند در شهری مانند تهران بایستی مدنظر قرار گیرد.

متصدی با اشاره به افتتاح زباله سوز در کهریزک تهران در ماه های آخر سال ۹۳، یادآور شد: با توجه به اینکه این زباله سوز برای نخستین بار در کشور با این حجم راه اندازی شد، سازمان محیط زیست نگرانی هایی در مورد خروج گازهای آلاینده و حتی کارکرد آن دارد، بنابراین در حال حاضر وضعیت خروجی ها را به صورت آنلاین کنترل می کند و چنانچه با استانداردهای محیط زیست مطابق داشته باشد و نظر محیط زیست را تامین کند، این زباله سوز در آینده فعالیت کرده و حتی می تواند گسترش یابد.

معاون انسانی سازمان محیط زیست تاکید کرد: البته گسترش زباله سوز بستگی به شرایط شهر یا منطقه مورد استفاده دارد که در کشور ما در مناطق ساحلی استفاده از زباله سوزها یکی از اولویت‌ها خواهد بود.

متصدی اظهار داشت: در سال ۹۴ بیشتر به دنبال سیستم جامع مدیریت پسماند هستیم تا بخش هایی مانند زباله سوز.

وی افزود: این سیستم جامع مدیریت پسماند تمام مراحل تفکیک، جمع آوری، انتقال و امحاء را در برمی گیرد که در بخش امحای پسماندها به ویژه پسماندهای بیمارستانی و همچنین در شهرهای ساحلی می توان زباله سوزها را در اولویت قرار داد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: