کد خبر: ۶۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
رئیس پزشکی قانونی کشور:
شفاآنلاین :بهداشت ودرمان >پزشکی قانونی >رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: هیچ پزشکی تاکنون به دلیل قصور درمان زندانی نشده اما شکایت بیماران درعین حال دقیق رسیدگی خواهد شد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر احمد شجاعی روز دوشنبه در کنگره بین المللی خون در یاسوج با اشاره به آغاز برخی جریانها علیه جامعه پزشکی در ماه های اخیر افزود: به دلیل برخی قصور پزشکی شکایاتی از جامعه پزشکان انجام شد و در این فرایند درصد برخی عمل های جراحی با ریسک بالا از سوی پزشکان نیز در این راستا کاهش یافته است.


شجاعی کوتاهی در ارایه خدمات پزشکی و نداشتن سرعت عمل پزشک در رسیدگی به معالجه و درمان بیماران را از مهمترین قصور پزشکی که مشمول شکایت بیمار می شوند، اعلام کرد.

وی مهمترین مبانی قصور پزشکی را شامل بی احتیاطی و بی مبالاتی و ایجاد رابطه بین صدمات بیمار و اقدامات درمانی پزشکان در زمینه های مختلف است.

شجاعی نا آگاهی واطلاعات نادرست پزشکان، آگاهی کامل بیمار از روند قضایی پرونده ها برای دریافت مزایای بیمه ای و دخالت افراد بویژه وکلا را مهم ترین چالش های خدمات درمانی پزشک قانونی ذکر کرد.

وی کاهش سطح سواد برخی پزشکان و ضعف تبحر جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماریها را از مهم ترین چالشهای حرفه پزشکی اعلام کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی عمده ترین شکایات ارسالی به پزشک قانونی کشور را در زمینه تزریق خون نامتناجنس و بیماری های عفونی انتقال یافته از راه تزریق خون دانست.

رییس انجمن پیوند ایران نیز در این آیین موفقیت های ایران در پیوند اعضا را مرهون فرمان تاریخی امام راحل دانست وی افزود: این توفیقات درحالی است که ایران 600 سال قبل از میلاد مسیح منشوری برای آزادی و کرامت انسانی تدوین کرده بود.

دکتر سید علی ملک حسینی اظهارکرد: ایران بزرگترین بخش پیوند عضو در خاورمیانه و جهان را دارد و این مهم دستاورد فرمان تاریخی امام خمینی (ره)درخصوص اهدای عضو است.

رییس انجمن پیوند ایران به نقش اعتقادات دینی و دین باوری در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: 98 درصد مردم ایران برای پیوند بیماران مرگ مغزی همکاری دارند و این امر ناشی از مسلمان بودن و با سواد بودن مردم دیندارماست.

کنگره بین المللی خون،بیماری ها وکاربردهای آن از امروز به مدت چهار روز دریاسوج در حال برگزاری است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: