کد خبر: ۶۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 11
شفا آنلاين:طب سنتی>درمان-استفاده وسیع و بدون نظارت از کودهای شیمیایی, بالا بودن میزان نگهدارنده‌ها, تبلیغات کاذب رسانه‌ای, جراحی‌های غیر ضروری, نوشتن نسخه‌های درمانی بی‌مورد, انجام آزمایشات و اسکن‌های غیر ضروری نشان می‌دهد که در حوزه سلامت به بیراهه رفتیم.

به گزارش شفا آنلاين،طب سنتی ایران بر پیشگیری از بیماری‌ها با آموزش روش صحیح زندگی تاکید دارد و پزشک موفق را پزشکی می‌داند که سلامتی جامعه را حفظ کند و خود به خود با تدبیر تعداد بیماران و مصرف دارو کاهش پیدا خواهد کرد.

حکمای قدیم در ایران و یونان قوانین صحیح برای حفظ سلامت بشر وضع کردند که مردم به آنها عمل می‌کردند و اجرای این دستورات بهداشتی به تدریج جزو عادات و آداب اجتماعی درآمده بود؛ در نتیجه مردم مزاج سالمی داشتند و استعداد ابتلا به انواع بیماری‌ها اصولاً کم بود.

طب سنتی ایران سلامتی را نتیجه تعادل و توازن مزاج می‌داند

طب سنتی ایران سلامتی را نتیجه تعادل و توازن مزاج می‌داند. عوامل متعددی از بیرون و درون به در به هم زدن مزاج و محیط داخلی بدن دخالت دارند و فرد خواستار سلامتی, سعی می‌کند, مزاج اصلی خود را با کنترل این عوامل, متعادل و متوازن نگاه دارد.

هر فرد لازم است که در زندگی خود, روش زندگی و تغذیه مخصوص به خود بر اساس خصوصیات مزاجی خود داشته باشد و باید گفت که طب سنتی طبی کاملاً پویا و کامل است.

با وجود پیشرفت‌های شگرف در علم پزشکی و فن آوری‌های مدرن, دستاوردها و راهکارهای ابن سینا همچنان الهام بخش است و مورد استفاده است. او نخستین کسی بود که تاثیر ضدعفونی بودن الکل را کشف کرد. زخم معده و حتی تومورهای مغزی را پیدا کرد و هنوز در برخی از نقاط شبه قاره هند براساس دستورات ابن سینا دارو تهیه می‌کنند.

در حوزه سلامت به بیراهه رفته‌ایم

استفاده وسیع و بدون نظارت از کودهای شیمیایی در کشاورزی، بالا بودن میزان نگهدارنده‌ها در صنایع غذایی، تبلیغات کاذب رسانه‌ای و یا جراحی‌های غیر ضروری و حتی نوشتن نسخه‌های درمانی توسط پزشکان با تعداد اقلام بالای دارویی و انجام آزمایشات و اسکن‌های غیر ضروری نشان دهنده این است که ما در حوزه سلامت به بیراهه رفتیم و برای رهایی از وضع موجود نیاز به عزمی جدی در مدیریت کلان داریم و باید نگاه جدی تری به دانش کهن خود داشته باشیم.

هنری آلفرد کیسینجر دیپلمات معروف آمریکایی می‌گوید: اگر می‌خواهید دولت‌ها را تحت اختیار بگیرید, نفت و انرژی را در اختار بگیرید و برای سلطه بر ملت‌ها غذا و داروی انها را در اختیار بگیرید.

صنعت غذا امروزه در کشور نیاز به بازبینی اساسی دارد

ما اجازه دادیم سال‌های متمادی این اتفاقات بیافتد و سال‌هاست که رها کردیم. در 10 سال اول بعد از انقلاب خوب عمل کردیم البته باز هم نگران کننده است؛ صنعت غذا امروزه در کشور نیاز به بازبینی اساسی دارد, امروزه مردم از غذاهای سنتی دور شده‌اند و به مصرف غذاهای صنعتی رو آورده‌اند که خود خطرآفرین است.

ناراحتی‌های روحی و روانی به دلیل مصرف بیش از حد غذاهای صنعتی

غذاهای صنعتی به دلیل استفاده زیاد از مواد افزودنی خود به سلامتی لطمه زیاد وارد می‌کند بسیاری از ناراحتی‌های روحی و روانی, افسردگی‌ها, مشکلات جسمی به دلیل وردد همین مواد افزودنی به غذاست. از دیدگاه طب سنتی غذاهای صنعتی, غذاهای مانده و بیات محسوب می‌شود که به شدت سودازاست و بروز بیماری‌های ناشی از سودا مانند واریکوسل, ضعف رحم, بیماری‌های مفاصل, بیماری‌های پوستی مانند خارش, اگزما, تیرگی رنگ پوست و ... را افزایش می‌دهد.

رضا منتظر متخصص طب سنتی عقیده دارد که آمار پیشرفت بیماری‌ها در ایران نگران کننده است. 50 درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری‌ قلبی است. بیماری‌های مفاصل و پوکی استخوان بیداد می‌کند. سن بروز سرطان, دیابت, پوکی استخوان در ایران پایین است. اگر در اروپا 70 سالگی افراد پوکی استخوان می‌گیرند , در ایرانسن ابتلا 45 سالگی است.

هر 5 ازدواج یکی به ناباروری منجر می‌شود

به گفته وی در ناباروری هر 5 ازدواج یکی به ناباروری منجر می‌شود. بیشتر از 150 هزار زوج نابارور در کشور داریم و سن ازدواج بالا رفته و تک فرزندی و بی فرزندی زیاد شده است که به این نتیجه می‌رسیم که گویی تدابیری در کار بوده کهمردم جامعه ما اینگونه شده‌اند.

این متخصص طب سنتی ادامه می‌دهد: اگر در دیالیز همین طور پیش برویم باید در آینده به تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها فقط باید تخت دیالیز داشته باشیم.کاهش جمعیت و پیرشدن آن و بروز بیماری‌ها خود نیز مشکل‌زاست.

وی می‌افزاید: چینی‌ها طی 10 سال 1940 تا 1950 طب سوزنی را به شکوفایی رساندند ولی 7 سال است که دانشکده طب سنتی تاسیس شده ولی خیلی حرکت کند است و باید به فکر آینده بود.



تسنیم



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: