کد خبر: ۶۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 15
فوق تخصص شبکیه در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- فوق تخصص شبکیه با اشاره به این که عینک آفتابی باید استانداردهایی داشته باشد، گفت: مهم تراز همه اینکه عینک باید به گونه ای باشد تا مانع عبور نور مضر ماوراء بنفش به چشم شود.

دکتر سید محمد قریشی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: فِریم عینک آفتابی باید به گونه ای باشد که به صورت کامل چشم را بپوشاند تا نتواند از اطراف نور را به چشم نفوذ دهد.

وی توصیه کرد: در حقیقت عینک باید از مراکز وعینک فروشی های معتبر تهیه شود .زیرا اگر غیر استاندارد باشد علاوه بر این که برای چشم نفعی ندارد، بلکه مضراتی را هم در پی دارد.

این چشم پزشک ادامه داد:ازآنجاکه عینک های آفتابی مانع ورود ماوراء بنفش می شوند به دلیل تیره بودن موجب باز شدن مردمک هم می شوند. بنابراین اگر نتواند اشعه مضر را به خوبی فیلتر کند امکان دارد با باز شدن مردمک مقدار اشعه بیشتری به چشم نفوذ کند و منجر به آسیب بیشتری شود.

قریشی هشدار داد: میزان آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش به طول آن بستگی دارد .اما به طور کلی می تواند بر قرنیه چشم آسیب برساند یا باعث آب مروارید یا اختلال در شبکیه شود.

وی توصیه کرد: افرادی که در معرض محیط هایی با نور زیاد قرار دارند برای محافظت از چمشم هایشان حتمأ باید از عینک های مناسب و استاندارد استفاده نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: