کد خبر: ۶۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 09
وزیر بهداشت تأکید کرد
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان>وزیر بهداشت بر لزوم همکاری بهزیستی و بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهتر به مجموعه هدف تأکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان سلامت اظهار داشت: دو سازمان بیمه سلامت و بهزیستی برای ما مهم هستند و جزو اهداف انقلاب اسلامی تحت پوشش قرار گرفتن مجموعه هدف سازمان بهزیستی بود.

وی ادامه داد: اهداف تحت پوشش سازمان بهزیستی نیازمند هستند و هیچ کار خیری بالاتر از کمک به آنها نیست. سازمان بیمه سلامت نیز خریدار جدی خدمات ما است و امیدواریم منابع بیشتری به این سازمان اختصاص داده شود. اگر این سازمان درست کند مراکز دولتی درمانی نیز می‌توانند خدمات را بهتر ارائه کنند. امیدواریم در این دو حوزه با دو مدیر توانمند جدید شاهد همکاری بیشتر ارائه دهندگان و خریداران خدمت باشیم.

همچنین عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سازمان بیمه سلامت با تمام کمبودها موفقیت‌های زیادی کسب کرد اما انتظار داشتیم که از اعتبارات طرح تحول سلامت به بیمه‌ها نیز تعلق بگیرد که تاکنون تعلق نگرفته است. البته پرداخت هزینه از جیب مردم کم شده اما از طریق بیمه‌ها نبوده است.

وی ادامه داد: در سازمان بیمه سلامت چالش‌هایی از جمله چالش‌های اجتماعی، بیماری‌های نوظهور تغییرات جمعیتی و جود دارد چرا که کشور ما در حال حاضر بیش از 7 درصد جمعیت بالای 60 سال دارد و این یعنی آغاز سالمند شدن جامعه.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ملایم بودن رشد جمعیت در سال 1415، 14 درصد و درسال 1425، 22 درصد از جمعیت کشور سالمند خواهد بود این یک چالش بزرگ برای بیمه سلامت و تمام جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید برای سالمندی کشور برنامه داشته باشیم، گفت: چالش‌های بیمه‌ای، دانش، ارائه خدمات و جبران خدمات نیز از چالش‌های دیگر بیمه سلامت است که باید نسبت به آنها توجه داشته باشد.

در این مراسم همچنین احمد میدری معاون رفاهی وزیر رفاه نیز اظهار داشت: معمولاً تغییرات مدیریتی در سازمان‌ها با تحول شدید در سیاست‌ها همراه است که مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما تغییر در سازمان بیمه سلامت در واقع تداوم اقدامات بزرگ این سازمان است.

وی افزود: امیدواریم روند کاری دکتر محسنی بندپی توسط دکتر کبیر ادامه پیدا کند.

معاون رفاهی وزیر رفاه خاطرنشان کرد: در مدیریت دکتر محسنی بندپی تحول بیمه سلامت و صدور دفترچه بیمه همگانی برای حدود 9 میلیون نفر صورت گرفت و این آرمانی بود که مدنظر امام راحل بود و مقام معظم رهبری نیز برآن تأکید دارند. بیمه شدن حدود 9 میلیون نفر تحول کمی بزرگی بود که زمینه ساز تحولات کیفی می‌شود.

وی همچنین گفت: ما در ابتدای سال جاری بحث یکسان سازی ضوابط بیمه‌ای را داشتیم که بر زمین مانده بود و هر کدام از بیمه‌ها جداگانه با بیمه شدگان خود قرارداد می‌بستند و در این زمینه شاهد تشویش بودیمف یکسان سازی بیمه‌ها به زودی اجرا می‌شود و این طرح در کاهش سهم پرداخت از جیب مردم بسیار موثر خواهد بود.

میدری تصریح کرد: ادامه شیوه کنترل هزینه‌ها به شکل قبل امکان پذیر است و ما قصد داریم هزینه‌های درمان را به صورت گلوبال انجام دهیم که به روان سازی امور کمک و اخلاق حرفه‌ای را تقویت می‌کند.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که تا پایان خردادماه سال جاری نهایی می‌شود تهیه آیین نامه اجرایی بند 7 و 9 سیاست‌های ابلاغی سلامت است تا بدین وسیله تحولی بزرگ در نظام سلامت ایجاد شود.

معاون رفاهی وزیر رفاه با اشاره به لزوم نگاه اجتماعی در بخش سلامت، گفت: امیدواریم بتوانیم با تغییر آدات رفتاری مردم و ارائه دهندگان خدمات درمانی موانع کارآمدی نظام سلامت را کاهش دهیم.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: