کد خبر: ۶۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 10
رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) در گفتگو با شفا آنلاین مطرح کرد:
شفا آنلاین- رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) بیشترین استفاده از آندوسکوپی را در بیماری های مری، معده، روده باریک و کولون دانست .
دکتر ناصر ابراهیمی دریانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: تشخیص بیماری ها به ویژه در مورد مری و گیر کردن غذا یکی از روش های تشخیص با آندوسکوپی است. اما آنچه در خصوص گیرکردن غذا در سنین بالا باید در نظر گرفت سرطان مری و سرطان های قسمت ابتدایی معده است.

وی ادامه داد: آندوسکوپی علاوه بر این که یک روش تشخیصی است بلکه یک روش درمانی هم محسوب می شود. اما به طور کلی مهم ترین نکته ای که در تشخیص آندوسکوپی معده باید در نظر گرفت این است که افراد مبتلا به زخم معده یا اثنی عشر می توانند دچار استفراغ خونی و سیاه شدن مدفوع به صورت قیری رنگ و بد بو نیز شوند.

فوق تخصص کبد و گوارش هشدار داد: بسیاری از بیماران از ترش کردن، درد معده،نفخ شکم و سیری زود رس رنج می برند و تمام بیماران مبتلا به سوء هاضمه بدون زخم و بالای 45 سال به طور حتم برای تشخیص علت آن باید آندوسکوپی شوند. زیرا یک درصد علت سوء هاضمه می تواند ناشی از سرطان های معده باشد.

وی همچنین افزود: گاهی اوقات برخی از افراد دچار علائم سوء هاضمه زیر 45 سال و مقاوم به درمان های رایج هستند که برای تشخیص باید آندوسکوپی انجام دهند.

رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) تأکید کرد: در صورتی که فردی دچار کم خونی و کاهش وزن شده باشد، یا بستگان درجه اول او سابقه ابتلا به سرطان مری و معده داشته  و دچار خونریزی هم می شود حتی اگر زیر 45 سال نیز باشد باید آندوسکوپی انجام دهد.

وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد ضایعات خوش خیم مانند پولیپ های معده از طریق آندوسکوپی قابل تشخیص است و حتی در این بیماران نوعی وسیله جراحی هم محسوب می شود. یعنی با آندوسکوپی می توان پولیپ که بعدها سرطانی می شود را خارج کرد.

‫آندوسکوپی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

ابراهیمی دریانی در توضیح درباره این که برخی بر این باروند که دستگاههای آندوسکوپی آلوده اند و از انجام آن واهمه دارند، خاطرنشان کرد: اگر بعد از انجام آندوسکوپی برای هر بیمار، برای شستشوی آن از محلول های ضدعفونی کننده مخصوص دستگاه استفاده شود جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: حال در صورتی که  پزشک یادستیارش تنبل باشد و بدون شستشوی آندوسکوپی برای بیمار دیگری هم آندوسکوپی غیربهداشتی انجام شود کار صحیحی نیست، بنابراین شستشوی آن کار بسیار حائز اهمیتی است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
سلام آقای دکتر دریانی خسته نباشی .. مامانم چندساله درده معده داره . سوزش معد داره . یه بار آندوسکوپی کرده .. خوب نشده تورخدا جوابمو
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید درصورت تمایل برای ویزیت با مطب ایشان تماس بگیرید
یاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
سلام اقای دکتر خسته نباشین . یه برادر ۱۴ساله دارم حدود پنج ماهه هرچی میخوره حال تهوع داره و بالا میاره .شکمشم دیردیرکار میکنه و همیشه بی حاله . وبوی غذا بهش میخورد حالش بد میشو و حال تهوع میگیرد خیلی هم دکترربردیم خوب نشده ماراراهنمایی کنین لطفا . چه طور میشو برادرم را آورد پیش شما لطفا به ما جواب دهین ممنون میشوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: