کد خبر: ۶۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 06
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان>وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که شمار موارد تب دانگ در کشور از نخستین روز سال جاری میلادی تا 18 آوریل (11 دی تا 29 فروردین ) به 750 هزار مورد رسید.
به گزارش شفا آنلاین،و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،وزارت بهداشت دراین مورد تصریح کرد که این آمار،رشدی 5/235 درصدی نسبت به همین زمان در سال 2014 می باشد.

دولت در این راستا تایید کرد که تب دانگ درسالجاری،موجب مرگ 229 نفر شده که افزایشی 9/44 درصدی نسبت به همین زمان درسال گذشته است، هنگامی که در آن زمان 158 نفر در اثر این بیماری جان باخته بودند.

منطقه ای که با بالاترین بروز تب دانگ روبرو شده، قسمت جنوب شرقی برزیل می باشد که تقریبا 490 هزار مورد از این بیماری که معادل با 65 درصد کل موارد در کشور است ، در آن گزارش شده است.

این درحالی است که فقط در ایالت سائوپائولو با 44میلیون نفر از مجموع 203 میلیون نفر جمعیت برزیل، 401 هزار مورد تب دانگ گزارش شده است تا جایی که از مجموع 229 قربانی این بیماری ، 169 قربانی متعلق به این ایالت هستند که بالاترین میزان در دو دهه اخیر می باشد .

ایالت میناس گرایس که دومین ایالتی است که پس از سائوپائولو بیشترین موارد بیماری گزارش شده ، 60 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند .

تب دنگی یا دانگ ( Dengue fever) یک بیماری ناشی از یک خانواده از ویروس ها است که توسط پشه هایی موسوم به آئدس (Aedes) ، منتقل می شود.

دانگ با علائمی مانند سردرد ، تب ، خستگی شدید مفصلی و درد عضلانی، تورم غدد لنفاوی و راش است اما سه علامت تب، بثورات جلدی، و سردرد مشخصه تب دانگ به شمار می روند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: