کد خبر: ۶۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 06
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-يک جراح کليه و مجاري ادراري با تاکيد بر اينکه تمامي بيماران مبتلا به بي اختياري ادراري نياز به جراحي ندارند، بر لزوم مراجعه به متخصص اورولوژي پيش از انجام جراحي بي اختياري ادراري تاکيد کرد و گفت: 80 تا 90 درصد بي اختياري هاي ادراري با درمان هاي دارويي و غير جراحي بهبود پيدا مي کنندَ.

به گزارش شفا آنلاين، دکتر سيمين وحيدي با بيان اينکه بي اختياري ادراي يکي از معضلات شايع زنان بالاي 50 سال است، اظهار کرد: اغلب پيش از ارزيابي دقيق کارکرد مثانه اين بيماران تحت جراحي قرار مي گيرند که اشتباه است.


وي تصريح کرد: بيماراني که عامل اصلي بي اختياري ادراري آنها اختلال کارکرد مثانه است، گاهي اوقات تنها نياز به درمان دارويي در جهت تخليه بهتر مثانه دارند، زيرا جراحي نه تنها سبب بهبود بيمار نمي شود بلکه با ايجاد عامل انسدادي جديد بيماري را به مراتب سخت و شديدتر مي کند و امکانات آسيب به کليه را نيز در آينده فراهم مي کند.

اين جراح کليه و مجاري ادراري با اشاره به اينکه اختلال کارکرد مثانه گاهي اوقات مي تواند به علت ضعف عضلات مثانه نيز باشد، گفت: اين مشکل منجر به تشديد بي اختياري ادراري و آسيب جدي به کليه در آينده مي‌شود که براي تشخيص قطعي آن مي توان از تست نوار مثانه استفاده کرد.

انجام مشاوره با متخصص اورولوژي پيش از تصميم به جراحي ضرورري است

وحيدي مراجعه به يک متخصص جراحي کليه و مجاري ادراري عدم کنترل ادرارو مشاوره با وي را پيش از انجام جراحي در تمامي بيماران بي اختياري ادراري ضروري دانست و افزود: بيماران پيش از مراجعه به متخصص اورولوژي بايد يک تست ادرار و سونوگرافي کليه و مثانه پر و خالي انجام داده و آن را براي پزشک خود ببرند.

يبوست عامل مهم در ايجاد بي اختياري ادراري

وي با تاکيد بر اينکه 80 تا 90 درصد بي اختياري هاي ادراري با درمان دارويي و درمان هاي غير جراحي بهبود پيدا مي کنند، در گفت: يبوست خود عاملي براي ايجاد اختلال کارکرد مثانه است و به همين دليل رفع يبوست و درمان عفونت ادراري قدم اوليه درماني است. اين جراح کليه و مجاري ادراري در پايان خاطر نشان کرد: در صورت انجام جراحي در بيماراني که پيش از آن تابحال جراحي نشده اند، احتمال تشديد انسداد مجراي خروجي ادراري، افزايش فشار داخل مثانه و آسيب به کليه ها وجود دارد.



آفرینش




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: