کد خبر: ۶۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 03
شفا آنلاين:سلامت>زیبایی-کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست بسیار مهم هستند اما استفاده بدون دقت و نظارت بر آنها می‌تواند تبعات خطرناکی را برای سلامت بدن انسان ایجاد کند.

به گزارش شفا آنلاين،کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده از کرم‌های ضد آفتاب تاریخ گذشته و یا در آستانه انقضا و یا حتی سالم اما با تاریخ ساخت قدیم می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 


گفتنی است، براساس جدیدترین پژوهش‌ها این نوع کرم‌ها دارای میزان محافظت مورد نیاز استفاده کنندگان خود نیستند و مولکول‌های آنها معمولا دچار نوعی تغییر شده است و نمی‌تواند به طور کامل اشعه‌های UVA و UVB خورشید را دفع کند. 

کارشناسان توصیه اکید می‌کنند افراد در یک بازه زمانی استاندارد از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند و سعی کنند آنها را برای مدت زمان طولانی نگهداری نکنند زیرا درصد حفاظت آنها کاهش می‌یابد. 

بر اساس توصیه‌های پزشکی پس از 12 ماه کرم ضد آفتاب حتی در صورت سالم بودن باید به دور انداخته شود زیرا دیگر کارایی محافظتی ندارد. حتی اگر این کرم گران‌قیمت بوده باشد. 

در عین حال کارشناسان باید به بو، رنگ و نوع حالت خمیر کرم ضد آفتاب خود توجه کنند و در صورت مشاهده تغییر بلافاصله آن را به دور بیندازند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: