کد خبر: ۶۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 29
شفاآنلاین :علوم پزشکی >دانشگاه >بقیه الله >وزیر بهداشت از تخلف برخی پزشکان گلایه کرد. اشاره او به کسانی است که با مالیات مردم تبدیل به پزشک شده‌اند و در بهترین دانشگاه کشور درس خوانده‌اند، وضع مالی خوبی هم دارند، اما برای ١٠‌میلیون تومان تخلف می‌کنند.
به گزارش شفاآنلاین،دکتر حسن‌ هاشمی این انتقادها را دیروز در مراسم تقدیر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اعلام کرد. او در توضیح بیشتر گفت: «برخی از پزشکان ادعا می‌کنند هرچه در امر سلامت هزینه شود، مشکلات حل نمی‌شود، ما به این امر اعتقاد نداریم، زیرا پول خرج کردن در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نوعی سرمایه‌گذاری است. باید منابع پایداری وارد حوزه بهداشت و درمان شود و ربطی به تغییر دولت‌ها نداشته باشد.

 سیاستمداران باید بپذیرند که باید به این حوزه توجه کنند.» وزیر بهداشت با ابراز تاسف از عملکرد برخی از پزشکان گفت: «باید تأسف خورد که چرا برخی  دوستان خودمان از مسیر خارج شده و مبادرت به کارهایی می‌کنند که از نظر اخلاقی درست نیست. هر هفته ستادی برای بحث تعرفه‌ها تشکیل می‌شود و گاهی در این ستاد از افرادی نام برده می‌شود که باعث تأسف است.»

هاشمی در ادامه وضع درمانی در مناطق محروم و شهرهای اطراف تهران را نابسامان توصیف کرد و گفت: «هرچند در نقاط محروم خدمات درمانی نسبتا خوبی ارایه شده اما عدالتی در این زمینه وجود ندارد. برای نمونه در شهرهای اطراف تهران وضع درمانی بسیار نابسامان است. در شهر پرند با ٧٠٠‌هزار نفر جمعیت، یک تخت بیمارستانی وجود ندارد. همین اوضاع در شهرهایی مانند شهرقدس با ٤٥٠ هزار نفر جمعیت، ملارد با ٣٠٠‌هزار جمعیت، رباط‌کریم، ورامین، قرچک و... هم برقرار است و بسیاری از شهرها، بیمارستان‌های مناسب و متخصص ندارند. باید دولت و مجلس را تشویق کرد تا در این مسیر قرار گرفته و این مشکلات را برطرف کنند.»

Bildergebnis für ‫شلوغی اورژانس‬‎

 وزیر بهداشت به آماری که در دی‌ماه‌ سال ٩٣ گرفته شده اشاره کرد. «آماری توسط مجموعه نهادهایی که در حوزه اجتماعی تحقیق می‌کنند، گرفته شده که براساس نتایج آن، حوزه بهداشت و امنیت مهم‌ترین عامل امیدواری مردم بوده است. همچنین معلمان، اساتید و پزشکان سه رتبه برتر افرادی بودند که مردم به آنها بیشترین اعتماد را داشتند و این امر نشان می‌دهد که مردم گمان می‌کنند، وکلا، وزرا و... اهل پارتی‌بازی هستند، یعنی چنین چهره‌ای از مدیر و مدیریت در ذهن مردم ساخته شده است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: