کد خبر: ۶۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 29
شفاآنلاین_تغذیه>سلامت>بررسی ها نشان می دهند که در سالهای اخیر موارد آسیب‌های استخوانی و بروز شکستگی استخوان های بدن، در نتیجه کاهش توده و حجم استخوان ها افزایش چشمگیری یافته است.
به گزارش شفاآنلاین،بررسی ها نشان می دهند که در سالهای اخیر موارد آسیب‌های استخوانی و بروز شکستگی استخوان های بدن، در نتیجه کاهش توده و حجم استخوان ها افزایش چشمگیری یافته است.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: توده استخوان هر فرد معمولا در سن 30 تا 35 سالگی به بیشترین  میزان خود می رسد و پس از این سن، کاهش توده استخوان به صورت یک روند طبیعی آغاز می شود.
 
وی گفت: در واقع با افزایش سن، مقدار استخوانی که تخریب می شود، بیشتر از مقداری است که ساخته می شود.
 
آزما با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک کاهش توده استخوانی و شکستگی استخوان ها، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که در سالهای اخیر موارد آسیب های استخوانی و بروز شکستگی استخوان های بدن، در نتیجه کاهش توده و حجم استخوان ها افزایش چشمگیری یافته است.
 
وی یادآور شد: شکستگی های مچ دست، ران، زانو، شانه، لگن و مچ پا مهمترین شکستگی ها و‌آسیب های مرتبط با کاهش توده استخوان ها است.
 
آزما خاطرنشان کرد: مصرف کم شیر و فرآورده های لبنی، مصرف کم مواد غذایی حاوی کلسیم و ورزش نکردن و تحرک بدنی کم، از مهمترین دلایل کاهش توده استخوانی و تخریب بافت استخوان است که متاسفانه سن بروز این عارضه ها کاهش شدیدی یافته است.
 
باشگاه خبرنگاران
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: