کد خبر: ۵۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفا آنلاین: مسواک و خمیردندان رایگان به مناسبت هفته سلامت در کلینیک ویژه دندانپزشکی رشت توزیع شد.

به گزارش شفا آنلاین،به مناسبت هفته سلامت کارگاه آموزش بهداشت دهان و دندان پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه توزیع رایگان مسواک و خمیر دندان در کلینیک ویژه دندانپزشکی رشت به خبرنگار فارس اظهار کرد: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا اهمیت و جایگاه بسیار مهم بهداشت و سلامت برای مردم تبیین شود.

انوش برزیگر با بیان اینکه تحقق توسعه پایدار بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی است، تصریح کرد: اهمیت سلامتی در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم در شکل‌دهی جامعه سالم می‌تواند داشته باشد بسیار مهم است.

وی ضرورت آموزش همگانی در تمام فضای اطلاع‌رسانی و آموزشی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تهدیدات جدید برای ایمنی مواد غذایی به صورت مداوم در حال ظهور و بروز است بنابراین تغییر در شیوه تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی امری مهم در راستای حفظ سلامتی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت شعار خود را در سال 2015 بهبود ایمنی مواد غذایی قرار داده است، یادآور شد: شعار امسال بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره است.

به گفته وی، امسال سازمان جهانی بهداشت WHO سه توصیه پنج‌گانه در زمینه ارتقای وضعیت سلامتی و نیز بهبود ایمنی غذا تعریف کرده شامل پنج رفتار کلیدی برای داشتن مواد غذایی ایمن، پنج رفتار کلیدی برای داشتن رژیم غذایی سالم و پنج رفتار کلیدی برای فعالیت بدنی مناسب است.

برزیگر در پایان رعایت موارد مذکور را در بهبود ایمنی غذایی کشور و ارتقای وضعیت سلامتی تاثیرگذار دانست

برچسب ها: سلامت ، دندان ، آموزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: