کد خبر: ۵۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفا آنلاين:تغذیه>ایمنی غذایی-رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از برپایی جشنواره غذای سالم همزمان با هفته سلامت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،فرح ناز رافع  به تشریح جزئیات جشنواره غذای سالم پرداخت و گفت: با توجه به اینکه شعار امسال روز جهانی بهداشت، ایمنی غذا از مزرعه تا بشقاب نامگذاری شده است، سازمان داوطلبان هلال احمر تصمیم گرفت با مشارکت داوطلبان سازمان، جشنواره غذا را در تمامی استان ها به خصوص با مشارکت داوطلبان روستاهای کشور برگزار کند.

وی با اعلام اینکه جشنواره غذا به صورت کاملا داوطلبانه و در اختیار خود استان ها قرار دارد، افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره، شناساندن غذاهای سالم و ناسالم است. زیرا، در این جشنواره، غذاهایی مثل فست فودها و ... نیز طبخ می شود تا بتوان آنها را هم به مردم شناساند.

رافع اظهارداشت: کاری که در این جشنواره انجام داده ایم، این است که غذاهای ناسالم با نوارهای قرمز و مشکی و غذاهای سالم با نوارهای سفید و سبز، تفکیک می شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به شیوع رو به افزایش بیماری های قلبی و عروقی در کشور، افزود: آنچه مسلم است، می توان با اصلاح شیوه زندگی و طبخ غذاهای سالم، از میزان ابتلا به این بیماری ها و مرگ های قلبی، تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه بهبود مولفه های اجتماعی تاثیر گذار بر سلامت تنها وظیفه یک وزارتخانه نیست، تصریح کرد: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند در این مسیر گام بردارد و لازم است سایر نهادها و دستگاه های دولتی، سمن ها و...، برای اصلاح سبک زندگی، در کنار وزارت بهداشت حرکت کنند.

رافع بر سلامت جسم و روح و روان تاکید کرد و افزود: جامعه و مردم باید به این باور برسند که سلامت جسم و روح، جز لاینفک زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام ورزش های همگانی، پیاده روی و... در بین خانواده ها، گفت: متاسفانه کودکان ما گرفتار بازی های رایانه ای شده اند و همین مسئله، سلامت نسل آینده را تهدید می کند.

رئیس سازمان داوطلبان همچنین بر اصلاح سبک زندگی در بزرگسالی و کهنسالی تاکید کرد و افزود: به نظر می رسد که سبک زندگی سالمندان نیز باید تغییر کند تا امید به زندگی در آنها افزایش یابد.



مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: