کد خبر: ۵۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفاآنلاین :>بودجه >مجلس >بهداشت و درمان >رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نزدیک به 80 هزار میلیارد ریال علاوه بر بودجه معمولی دولت، برای اجرای طرح تحول نظام سلامت اختصاص یافته است.

به گزارش شفاآنلاین ،دکترحسینعلی شهریاری با بیان این خبرافزود: مجلس شورای اسلامی امسال دو قانون اختصاص یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها برای حوزه سلامت کشور را دائمی کرده است.

وی اظهارداشت: از این پس هر ساله دولت می تواند از این دو محل برای اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این تصمیم گیری امسال 30 هزار میلیارد ریال از محل یک درصد ارزش افزوده و نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال از محل 10 درصد هدفمندی یارانه ها برای کمک به بودجه های معمولی وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت اختصاص یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این رابطه گفت: در جمهوری اسلامی ایران سه اقدام مهم برای فرهنگ سازی و تامین سلامت افراد جامعه مدنظر قرار گرفته است که از جمله آن می توان به استقرار نظام شبکه بهداشت در نقاط مختلف به ویژه روستاها در سال 65، استقرار نظام بیمه در دهه 70 و اجرای طرح تحول سلامت در سال های جاری اشاره کرد که خوشبختانه توانسته بسیاری از مشکلات مردم را برطرف کند.

سید مهدی طباطبایی تصریح کرد: در قالب طرح تحول سلامت علاوه بر حل مشکلات مردم در بخش سلامت، شاهد برطرف شدن مشکل کمبود پزشک در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: